• fjanten

Bonusdottern låter inte mina saker vara ifred

Vet pappan om detta? Han kanske får ge tjejen högre vecko-/månadspeng så att hon kan köpa egen rakhyvel och hudprodukter. Sedan får han klargöra för henne att det inte är okej att ta av dig, bland annat av hygieniska skäl... Jag vill dela min rakhyvel lika mycket som jag vill dela min tandborste liksom. Usch!

• fjanten

Hur gammal är dottern? Jag tänker tidiga tonåren? Typ rakhyvel började jag ha bevov av vid typ 12-års åldern (raka armhålorna), och jag kommer ihåg att jag tyckte att det var lite pinsamt att be mina föräldrar köpa en åt mig.

Anonym (Rimlig reaktion?) skrev 2016-12-22 21:54:14 följande:

Jag har inte tagit upp den här senaste incidenten med honom, men han vet att hon tenderar att ta av mina saker. Han tycker inte att det är ok, men han låter mig sköta de samtalen med henne, eftersom vi i stor utsträckning fungerar som en "vanlig" kärnfamilj i det avseendet, dvs att jag säger till hans barn när jag tycker att de ska skärpa sig på något sätt. Och han backar i princip alltid upp mig. Men kanske ska vi ta ett gemensamt samtal med henne.

Svar på tråden Bonusdottern låter inte mina saker vara ifred