• MajaMaria79

Bonusdottern låter inte mina saker vara ifred

Min bonusdotter gör likadant, eller hon tar upp dem till sina lådor med smink. Hos mig är det smink och krämer som försvinner. Numer märker jag allt med spritpenna.

Pappan tycker även här att det är jag som ska prata med tjejen eftersom "det är mellan oss". Men det händer ändå, fast jag pratat med henne. Månadspeng har hon.
    Jag tror faktiskt att det har med respekt att göra, något som jag tydligen inte riktigt når fram med.

Är det så hos dig också ts? Har du pratat med henne? Vad hände då?

• MajaMaria79

Nu måste jag in igen. 
    Min bonusdotter använder frisörschampo och balsam som jag har köpt till henne. Även make-up och hudvård har vi köpt ihop, och det är väl anpassat till hennes hud och behov. 
    Hos oss handlar det alltså absolut inte om att hon inte har själv, hon har även en hygglig månadspeng om det är något särskilt hon vill köpa. 

Det handlar helt enkelt om respekt. Det "gör inget" om hon tar mitt. Jag kan köpa nytt. Jag har försökt förklara att det är väldigt irriterande att tro att man har något i skåpet, och plötsligt är det inte där längre. Att hon ska säga till, så vi kan fixa till henne. 
    Och jag tror inte på att man glömmer sig varje gång, tills en hel flaska är slut. 

Nej det är något med att det är svårt att skilja på mitt och ditt, samt varför det är så. 

Med detta vill jag bara förklara att det inte alls behöver handla om att TS bonusdotter inte har egna grejer och att det bara är TS själv som har alla "de bra sakerna". 

Svar på tråden Bonusdottern låter inte mina saker vara ifred