• Rappström

Resa och vara förkyld?

I familjen är ofta någon lite förkyld när det är nära att resa från kylan. Som ett under är alla resbara på resdagen så man inte behöver krångla med avbokningar och ersättningar. Kan tänka mig att många reser ändå när flyget och kanske annat redan är betalt, något brukar boendet kosta att avboka.
    Man smittar men går inte gärna till doktorn för en förkylning och intyg.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Resa och vara förkyld?
  • Frontline

Länge sen man såg dig skriva. fast du byter ju nick oftare en vad jag byter strumpor...

En förkylning är ju inte dödligt direkt och har man lite hosta och snuva så kan man både resa och jobba.
    Sen finns det veklingar som är fullständigt sängliggandes om dom så bara hostar 2 gånger samt snyter sig 1 gång...

Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Rappström
    Frontline skrev 2016-12-23 23:45:27 följande:
    Länge sen man såg dig skriva. fast du byter ju nick oftare en vad jag byter strumpor...

En förkylning är ju inte dödligt direkt och har man lite hosta och snuva så kan man både resa och jobba.
    Sen finns det veklingar som är fullständigt sängliggandes om dom så bara hostar 2 gånger samt snyter sig 1 gång...
    Så du vill gärna bli smittad av andra som flyger?
  • Frontline
    Rappström skrev 2016-12-24 03:47:02 följande:
    Så du vill gärna bli smittad av andra som flyger?
    Vill och vill det vet jag inte om jag vill men jag skulle ju inte direkt bli orolig om det satt nån bredvid mig och var förkyld.

Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Rappström
    Frontline skrev 2016-12-24 08:49:47 följande:
    Vill och vill det vet jag inte om jag vill men jag skulle ju inte direkt bli orolig om det satt nån bredvid mig och var förkyld.

Ingen höjdare precis att tillbringa en dyr semester sjuk om man kan få tillbaks pengarna och risken att smitta andra man sitter intill är överhängande.
  • Alvina

Jag skulle absolut åka. Folk går ju omkring och är förkylda hela tiden. Man kan ju inte sluta att leva för en liten förkylning. Ja, jag går även till jobbet och åker tunnelbana och shoppar när jag är förkyld.

• Mrs Green

Om jag kan få tillbaks pengarna och åka en annan gång hade jag nog valt det, det är ju roligare att resa när man är frisk (och det gör så sjukt ont i öronen att flyga när man är förkyld!). Men det är svårt att få läkarintyg för en förkylning, min mamma och hennes man fick inte det fast de är gamla och verkligen inte orkade resa, så det var bara att kasta bort de pengarna.

• Alexi

Men alltså finns det någon som ställer in i resa pga en förkylning?

Själv har jag varit akut magsjuk en hel flygresa på väg på charterresa, det var inte optimalt...

• Rappström

Dessvärre är det svårt att bota snabbt och alltid elakt att smitta ner andra. Men är man familj åker man nog ändå. Lite extra svårt på vintern då det kan vara kallt inne nere i värmen.

Svar på tråden Resa och vara förkyld?