• Sommargrodan

Kan jag dricka alkohol? Tidigt gravid?

Hej! Hade i förra veckan ägglossning då jag och min sambo hade sex, imorogn har jag tänkt gå ut med mina vänner och dricka vin. Nästa vecka ska jag ha mens men nu undrar jag om man kan dricka alkohol så tidigt som imorogn? Kan jag vara gravid så "direkt?"

• Svar på tråden Kan jag dricka alkohol? Tidigt gravid?
  • Sommargrodan

Ja precis. Jag vet inte om jag är gravid förens nästa vecka då mensen ska komma. Därför undrar jag om man kan orsaka"missfall" om jag nu dricker alkohol, har det ens hunnit bli ett foster? Jag har inga barn sedan tidigare så har inte så bra koll. Haha :)

• Erizajo

Ingen fara att dricka lite vin, många som dricker innan de vet om att de är gravida.

• GrönaDruvan

Jag drack vin senaste gången mellan äl och bim. Brukar inte göra det, men när man försökt så länge så kan man liksom inte sätta livet på paus bara för att man kanske är gravid.
    Drick du vin, och sen när du vet att du är gravid så dricker du inte!
    Kan säga att när jag drack vin sist så visade det sig att jag var gravid, är nu i vecka 13 med tvillingar och de lever fint där inne!
    Ångrar inte alls att jag tog de glasen med vin, hade en trevlig kväll. Sista kvällen på väldigt länge med några glas vin helt enkelt!

• Connie07
    Sommargrodan skrev 2016-12-24 08:34:03 följande:

Ja precis. Jag vet inte om jag är gravid förens nästa vecka då mensen ska komma. Därför undrar jag om man kan orsaka"missfall" om jag nu dricker alkohol, har det ens hunnit bli ett foster? Jag har inga barn sedan tidigare så har inte så bra koll. Haha :)

Eftersom det är så tidigt,kan du nog ta 1-2 glas vin,och att dricka alkohol med måtta är alltid bra!
  • syntharen

Ja men gud, drick du! Jag hade ÄL runt den 25/12 förra året och på nyårsafton drack jag rejält med drinkar. 6 dagar senare fick jag positivt gravtest. Nu sitter jag med en snart 3 månaders bebis, som är fullt frisk och följer sin utveckling som han ska

Svar på tråden Kan jag dricka alkohol? Tidigt gravid?