• Anonym (fundersam)

H&M presentkort i dollar, fungerar det i Sverige??

Hej! Jag fick nyligen ett presentkort skickat till min mejl av en vän i USA, men eftersom det står i dollar så undrar jag nu om den verkligen går att använda i butiker i Sverige?? Jag försökte kolla saldot online på deras hemsida och de sa att det var för ett annat land, innebär det att det inte fungerar över webben heller i så fall? Kan man fixa det här på något sätt?

Supertacksam för svar.

• Svar på tråden H&M presentkort i dollar, fungerar det i Sverige??
  • LV2

Du kan ringa HM och fråga det borde gå köpa med i Sverige .

• Anonym (fundersam)

Tack för svar, hade tänkt det men tanken att det kanske inte fungerar i Sverige slog mig nu. Jag tror inte att H&M är öppet idag så jag får väl ringa på måndag. Haha, kanske var lite för snabb och fumlig, blev så glad först och sedan kom tanken liksom.

• LV2
    Anonym (fundersam) skrev 2016-12-24 10:30:35 följande:

Tack för svar, hade tänkt det men tanken att det kanske inte fungerar i Sverige slog mig nu. Jag tror inte att H&M är öppet idag så jag får väl ringa på måndag. Haha, kanske var lite för snabb och fumlig, blev så glad först och sedan kom tanken liksom.

Om du ringer på måndag så borde de kunna svara på dina frågor.
  • Anonym (fundersam)
    LV2 skrev 2016-12-24 10:33:35 följande:
    Om du ringer på måndag så borde de kunna svara på dina frågor.
    Jag får nog göra det, tycker ju att det borde gå, det är ju samma kedja, men de kanske inte kan omvandla dollar till kronor i ett presentkort? Äh, ingen aning om hur det fungerar, jag får fråga.
  • Minimalen

Jag googlade på "Hennes och Mauritz present kort" hittade då en länk till deras kundservice. På den sidan står det "H&M-presentkort kan endast användas i det lan där det köptes" längst ner under LÄS mer.

• Anonym (fundersam)
    Minimalen skrev 2016-12-24 10:57:09 följande:
    Jag googlade på "Hennes och Mauritz present kort" hittade då en länk till deras kundservice. På den sidan står det "H&M-presentkort kan endast användas i det lan där det köptes" längst ner under LÄS mer.
    Men vad tråkigt! vet inte riktigt hur jag borde göra med min vän då? Han kanske kan hitta något själv... Jag tror jag försöker prata med dom på H&M ändå och se ifall det finns nåt sätt att fixa det, för han köpte ju den till mig, och den skickades till min mejl...
  • Anonym (Tyvärr)

Det är ganska logiskt att det inte går att använda i Sverige.

• Anonym (fundersam)
    Anonym (Tyvärr) skrev 2016-12-24 13:24:59 följande:
    Det är ganska logiskt att det inte går att använda i Sverige.
    Eftersom det var ett "e-gift card" som skickas till en mejl med kod och så så tyckte inte jag att det var så logiskt, men jag har sagt till min vän att han får köpa något fint till sig själv istället.
  • Carambolan

Är det ett e-giftcard är det väl bara att du beställer från den amerikanska sidan istället? Dyrare frakt men du kan åtminstone använda det.

• Nyfikna72

Även om hm är internationellt så så har man alltid ett huvudkontor i varje land som sköter den inhemska försäljningen. Vardera kontor håller då reda på försäljningen hemmavid inkl presentkort. Skulle bli hopplöst snårigt att hålla på och redovisa presentkort länder emellan med olika kurser hit och dit.

• Anonym (fundersam)
    Carambolan skrev 2016-12-24 14:28:15 följande:
    Är det ett e-giftcard är det väl bara att du beställer från den amerikanska sidan istället? Dyrare frakt men du kan åtminstone använda det.
    Jag ringde till kundservice i Sverige och frågade ifall det gick att beställa från den amerikanska hemsidan, men hon sa nej, där vill dom ha en address inom USA, vilket jag kan förstå. Min vän håller på och kollar ifall han kan häva köpet nu, lite osäker på om det går, annars blir han så illa tvungen att köpa något tjusigt själv på HM
  • Anonym (Hm)

Beställ på den amerikanska h&m och låt kläderna levereras till din vän i USA så kan han skicka paketet vidare till dig sen.

• Anonym (fundersam)
    Anonym (Hm) skrev 2016-12-24 23:00:25 följande:
    Beställ på den amerikanska h&m och låt kläderna levereras till din vän i USA så kan han skicka paketet vidare till dig sen.
    Vi har redan kommit överens om att han får använda presentkortet istället, om han inte lyckas häva det. Det kostar jättemycket att skicka paket från USA, så det skulle inte vara helt ultimat tyvärr.
Svar på tråden H&M presentkort i dollar, fungerar det i Sverige??