• flygrl

Anses blonda män vara fula?

Håller inte alls med TS. Blonda män kan se väldigt bra ut och de på ett maskulint vis. Långa nordiska män (vikingar!!!) e va jag dras mest till. Och för mig e maskulinitet viktigt hos en man om jag ska attraheras av honom.

• flygrl
    Anonym (hahaha) skrev 2016-12-25 15:17:51 följande:
    Vad menar du med att man har olika pigment beroende på könen? Du är uppenbart helt outbildad. Du fattar väl själv att har man skandinavisk bakgrund är man oftast blekare än en som har afrikansk bakgrund, oavsett vilket kön. 
    Tror Gunnnnnars poäng va vita svenska kvinnor har mindre pigment än vita svenska män och ex. västafrikanska kvinnor mindre pigment än västafrikanska män. Jag har också hört det ska va så.
    Sen håller jag inte med hennes åsikt ljusa män skulle va mindre maskulina än mörka men det e annan sak.
  • flygrl
    Anonym (Sarah) skrev 2016-12-26 16:26:40 följande:
    Det stämmer faktiskt. Kvinnor behöver mer calcium än män och således behöver de också kunna tillgodogöra sig mer d-vitamin. Eftersom melanin förhindrar d-vitaminupptaget så har det naturliga urvalet medfört att kvinnor har ljusare hy än män, liksom att exempelvis nordbor är ljusare än sydeuropéer.

web.archive.org/web/20150105164235/http://www.bgsu.edu/departments/chem/faculty/leontis/chem447/PDF_files/Jablonski_skin_color_2000.pdf

Andra stycket
    Exakt. Du hann före med den där länken. Intressant läsning även i övrigt enligt mig. :)
  • flygrl
    Anonym (hur vet du det) skrev 2016-12-26 16:36:04 följande:
    Intressant!
    Tråkigt att jag har svårt läsa engelska
    Betyder detta att mörkhyade kvinnor har svårare att få sitt d-vitaminbehov?

Fast detta berör väl endast huden och inte hårfärgen?
    Här finns en kort sammanfattning på svenska av deras studie:
    www.svt.se/nyheter/vad-bestammer-var-

D-vitaminbrist e tydligen vanligt i Norden och särskilt om man e mörkhyad (som jag tex). Mörkt hår ger väl också skydd mot solens strålar.
  • flygrl
    Anonym (Blå ögon) skrev 2016-12-26 16:12:33 följande:

Blondin passar mer för tjejer.Det här ljusa gör att dom ser yngre ut.Riktigt ljusa ,bleka män är inte särskilt vackra,just för att dom är som albino.Utländska tjejer har sagt,att dom gillar inte blonda män,inte deras smak,för feminivt.

Jag e svart & gillar blonda män (inte samma som albinos) så det där om "utländska tjejer" stämmer inte in på mig. Tycker inte alls dom e mindre maskulina.
  • flygrl
    Anonym (Blå ögon) skrev 2016-12-26 18:09:45 följande:
    Jag skrev inte alla utländska tjejer!Men har hört det flera gånger.
    Men du e medveten om "utländska tjejer" e ett väldigt vitt begrepp & täcker in alla länder outside Sweden?! Både Norge & Nigeria typ. ;)
  • flygrl
    Anonym (Blå ögon) skrev 2016-12-26 18:39:23 följande:
    Ja,det har inte med saken att göra i det här sammanhanget,finns säkert många tjejer som föredrar blonda män oavsett ursprung .Men så är det ju inte alltid som sagt.
    Visst e det så. :)
  • flygrl
    Håhåjaja11111 skrev 2022-12-05 19:20:51 följande:

Det här kan ta mej fan vara det dummaste jag läst.
    Kvinnor är väl inte ljusare och har mindre pigment än män! Känner du till andra världsdelar än Europa??
    Män har tjockare hud än kvinnor, men inte mörkare hud.

Om du läser igenom tråden kommer du hitta vetenskapliga belägg för att män generellt har mer pigment än kvinnor. Det är inget BS.
  • flygrl
    Xenia skrev 2022-12-15 00:11:01 följande:
    Självförtroende som övergår i inbilskhet och mobbning är inte attraktivt, tycker jag iaf..

Men självförtroende kan komma av att de fått veta sedan barndomen att de är värda mer än flickor/kvinnor. Mamma och systrar passar upp på prinsen/prinsarna. Sedan lär de sig av kompisar att trycka ned svenska killar och så ökar självförtroendet ännu mer. Sen finns det tyvärr tjejer som dras till bad boys, de blir lätta erövringar och så ökar förtroendet ännu mer.
    Så är det tyvärr ofta. :/
Svar på tråden Anses blonda män vara fula?