Inlägg från: Anonym (Blond) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Blond)

Anses blonda män vara fula?

Det är otroligt snyggt och manligt med blonda blåögda män.

Jag attraheras inte så mycket av mörka män och verkligen inte av sydländsk machoism om det är vad som avses. En ljus skandinavisk man som är stabil, inte förhäver eller sjåpar sig (tänk norrlänning) är sinnebilden av en riktig man för mig.

Sedan är väl t.ex. inte Daniel Craig (skandinaviskt påbrå) direkt feminin?

• Anonym (Blond)

Det fanns ju en tid när blonda blåögda män var fruktade över hela Europa och ända ner till Mellanöstern. "För nordmännens raseri, bevare oss" som det hette då. Det finns historiska källor som beskriver vikingarna som blonda, högresta och fullständigt orädda krigare (de trodde ju att de skulle komma till Valhall om de dog i strid). Jag kan inte tänka mig att de uppfattades som "omanliga" p.g.a. sitt blonda hår. 
    Utseendeidealen förändras över tid och numera är svenskar så amerikaniserade och självföraktande att de ibland idealiserar ett mörkt utseende framför sitt eget skandinaviska. Jag misstänker att den här typen av trådar kan vara avsedda för att motverka den utvecklingen och provocera fram en ökad uppskattning för det vita blonda idealet. Eller så är det bara trams, vad vet jag. Skrattande    
Svar på tråden Anses blonda män vara fula?