• Xenia

Anses blonda män vara fula?

Det var det dummaste jag hört! Förvånad

Min egen far var askblond och blåögd. Så egentligen tyckte jag det var snyggast. Men så blev jag kär i en mörkhårig och brunögd.

Går folk efter hårfärgen när de blir attraherade? Snygg kan man vara oavsett hårfärg. Bra personlighet kan man ha också.

• Xenia
    Gunnnnnar skrev 2016-12-25 02:36:04 följande:
    Anses blonda män vara fula?

Blont hår är feminint. Kvinnor har mindre pigment än män och har därför ljusare hy och hårfärg.

Mörkt hår anses vara maskulint av samma anledning.

?

Vad är det för hemlagad teori? Så alla afrikaner, asiater och sydeuropéer är automatiskt mer manliga än en nordisk viking? Men deras kvinnor är då i stället mindre kvinnliga?

Kanske teorin har uppkommit för att blonda kvinnor ansetts särskilt vackra och kvinnliga. Bara för att det varit mer ovanligt. Och då måste mörka män vara särskilt manliga.

Bullshit!
  • Xenia
    Anonym (tänklitesjälv) skrev 2022-04-08 22:47:47 följande:

Jag är blond, hela min ursprungsfamilj oxå. oattraktivt på både män och kvinnor.

Konstigt att så många blonda fått både partner och barn då.

När människor lämnade Afrika och rörde sig mot solfattigade trakter så blev deras hud ljusare för att lättare ta upp D-vitamin. Men varför fick en del blå ögon? Det var en mutation. Man tror att det berodde på sexuell selektion att det spreds. Dvs många tyckte att dessa blå ögon var vackra och de blåögda blev eftersökta som partners och fick många barn. Kanske likadant med det blonda håret.
  • Xenia
    Anonym (Queen) skrev 2022-12-14 08:50:35 följande:

Sen märker jag att det är mest män från mellanöster som hånar och skrattar åt svenska män. Jag har aldrig sett en snygg man från mellanöster och jag förstår inte var de har fått sitt självförtroende ifrån men det är just sånt självförtroende som många svenska män saknar. 

Självförtroende som övergår i inbilskhet och mobbning är inte attraktivt, tycker jag iaf..

Men självförtroende kan komma av att de fått veta sedan barndomen att de är värda mer än flickor/kvinnor. Mamma och systrar passar upp på prinsen/prinsarna. Sedan lär de sig av kompisar att trycka ned svenska killar och så ökar självförtroendet ännu mer. Sen finns det tyvärr tjejer som dras till bad boys, de blir lätta erövringar och så ökar förtroendet ännu mer.
Svar på tråden Anses blonda män vara fula?