• Anonym (XXX)

Anses blonda män vara fula?

Nej..? Hur kom du på den idén? Jag tycker att blonda män med solblekt hår och lite lagom solbränna är snyggast! Man ska se att han brukar vara ute i solen och friska luften. Datanörds-blek hud går bort. 

Dolph Lundgren on Wearing Barely Anything for Masters of the Universe |  PEOPLE.com

• Anonym (XXX)
    Xenia skrev 2022-04-12 00:36:46 följande:
    Spelar du dum med flit? Det tar förstås några generationer.
    Hmmm... Det tar nog minst 50 000 år, om inte någon medvetet STYR aveln. Och så gör vi ju inte med människor. Orkar inte räkna ut hur många generationer det är!

Dessutom finns det vitamintabletter och -oljor nu (A- och D-vitamin är särskilt viktiga i detta sammanhang), och om det fortsätter att finnas framöver, så tror jag inte att det naturliga urvalet kommer att göra så mycket åt hudfärgen. Förr dog barn i rakitis, eller blev vanställda och kom inte åt att fortplanta sig av den anledningen.
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Mörka män flyr) skrev 2022-04-12 22:33:02 följande:
    Nej, jag är kvinna.
    Det finns fler mörkhåriga män än ljushåriga i världen så självklart strider fler mörka män i krig. Men återigen, vilka flyr och till vilka länder? Vem bygger upp samhällen för att få dem trygga för kvinnor och barn?
    Det föds för övrigt fler blonda pojkar än flickor.
    Frågeställningen var om blonda män anses vara fula och sedan gick TS in på om de är maskulina. Det säger väl sig självt om det föds fler blonda pojkar än flickor att ljust hår är maskulint? Bara för att hollywood gjort det till en feminin stereotyp betyder inte att det är det.
    Kvinnor är kvinnor, ja. Och ett attraktivt utseende sitter inte i färgen. De flesta av oss kollar in helheten på en person. Media visar för det mesta bara EN bild med få undantag och vi alla formas av dessa intryck. Nio gånger av tio så visar media blonda flickor och brunhåriga pojkar. Väldigt ovanligt att se blond pojke plus brunhårig flicka i reklamer. Och då har jag inte ens nämnt etnicitet.
    Upprepade bilder på dessa formar hur vi ser på maskulint och feminint. 
    Fast detta med reklamen handlar ju om invandrarkillar och svenska tjejer, eller? Det är PK att visa sådana par. Tvärtom går inte, för den muslimska delen av befolkningen skulle gå i taket, om det skulle antydas att deras (ogifta) döttrar är skökor som har ihop det med svenska killar. 

Nej, att det skulle vara mer feminint med ljust hår och mer maskulint med mörkt, håller jag inte med om... Jag postade ju en bild på Dolph förut, och han är inte precis den ende blonde snyggingen i Hollywood! Roger Moore var en annan. 

Däremot är det intressant, att manliga skyltdockor än idag ofta tillverkas med mörkare hud än kvinnliga. Det sitter tydligen i att män ska vara äventyrliga - kriga, segla, gå på upptäcksfärd, kanske arbeta på fälten eller i skogen. Medan kvinnor med fördel får vara inomhus och ägna sig åt husliga eller damiga sysselsättningar, får man förmoda! Eller i alla fall skydda ansiktet med en bredbrättad damhatt, när de går ut i trädgården för att hämta in rosor!
Svar på tråden Anses blonda män vara fula?