Inlägg från: brallison |Visa alla inlägg
  • brallison

Kattsand

GLants skrev 2020-06-01 20:36:34 följande:

Jag vet att jag är lite sen på bollen men vi har precis skaffat katt, en ragdoll hane som ska bo med oss i vår lägenhet i Göteborg. Jag har kollat på Djurensliv och vi bestämde oss för att köra på PeeWee pellets med PeeWee lådan. Lådan är jäkligt bra med som ett galler i botten men jag är sugen på att testa som ni säger vanlig kaminpellets iställer för den överprisade PeeWee pelletsen.

Men luktar den vanliga pelletsen något? Jag menar vår kattlåda står i vår klädkammare och vi vill inte att våra kläder ska lukta kattkiss.

Jag kan bara uttala mig delvis om pellets - för det första, ser det ut som att i reklamfilmen man endast pratar om kiss - vad händer med bajset? Det omges inte av pellets, bajset ramlar inte ner, lukten från det försvinner inte och kattlådan måste ändå rengöras varje dag. För det andra - när jag köpte mina katter, så behövde jag sova över på ett hotell i väntan på flyget hem morgonen efter. Jag fick en liten kattlåda med pellets till kattungarna från uppfödare, som de använde på natten. Herregud, vad högt det lät när de grävde i pellets!!!!
  • brallison
    StevenDiese skrev 2020-06-03 10:51:51 följande:

Med en sån här kan man nog köpa billig sand.

www.litter-robot.com/eu/en/

Såna kan vara farliga för vissa katter - hört om en katt som inte hunnit ut när den började rengöras, som tur var så var matte hemma då och kunde plocka ut katten från behållaren.
  • brallison
    Nandez skrev 2020-06-05 17:28:51 följande:

Ever clean, lite dyrt men drygt och bra.

Men ännu bättre att blanda den med nån billigare sand som klumpar sig bra
Svar på tråden Kattsand