• Anonym (Pluss4månaderIn)

Ni par som fick barn jävligt snabbt/tidigt i erat förhållande...

Hur har det gått för er?!?

Känns som många höjer på ögonbrynet när man säger hur kort tid man har varit tillsammans och det med ett barn på snart två år. För mig kvittar det, finns inga regler för kärlek, relationer och familjekonstruktioner..

Dock är det ju inte lätt att plötsligt bli föräldrar och det med någon man knappt känner.. även om vi i vårt fall båda kände att vi hade hittat hem när vi träffades...

Jag och min sambo träffades, efter 4 månader sa det plus.

Nu är vi snart inne på tredje året, vilket för mig varken är mycket eller en försäkring om att vi kommer hålla men jag skulle inte vilja byta mitt liv mot något.

Dock har det Inte varit enkelt, hemskt jobbigt ibland och fortf kan jag bli rädd för hur oplanerade och naiva vi var samtidigt som jag kan känna grym stolthet över allt vi klarat av och hur nära vi fortf kommer varandra och över hur mycket vi har växt samman i familjelivet..

Men ja! Skulle gärna höra från andra, dela med er hur det än låter.

• Svar på tråden Ni par som fick barn jävligt snabbt/tidigt i erat förhållande...
  • Anonym (6månader)

Vi hade varit tillsammans i 6 månader när vi fick plus på stickan. Senare visade det sig att det var tvillingar som låg i magen :)
    Nu har vi varit tillsammans i 10 år och har tre underbara ungar :)

• Vindpust

Here we go! Jag sitter hemma idag med min 6 mån bebis. Mannen jag delar detta fantastiska barn med träffade jag i mitten av Juli förra året. Vi sågs 2 veckor sedan var jag utomlands ca 3 veckor och efter det så blev jag gravid då jag kom hem så tjaa låt säga att vi känt varandra 1,5-2 mån då vi var gravida. Sedan vi blev gravida har vi flyttat från Sthlm till norr, båda har bytt jobb och har numera hans 5 åriga dotter varannan vecka. Så allt går bara man vill :)

Jubel!

Hoppas fler delar med sig, gärna lite mer ingående men hur som ni väljer skriva så är det riktigt najs att läsa andra i liknande situation.

<3

• Anonym (C)

Jag tror att höjjandet på ögonbrynen hos folk hänger lite på åldern. Vi blev gravida efter 4 månader men var 27 och 31 år och jag upplevde inte att någon tänkte att det var så konstigt. Hade vi varit unga hade folk kanske tänkt att det inte skulle hålla osv.

Vår son fyller nu 8 år i februari och vi firar 9 år ihop i mars. Jag kan ibland önska att vi hade haft lite mer tid ihop ensamma först, kanske rest lite och så men annars tycker jag att vi haft/har det bra.

• cirpen

Inom loppet av ett år hade gift oss och fått barn samt jag väntade det andra barnet.
    Klart folk tyckte vi var knasiga men det sket vii.
    Har man funnit sin själsfrände så har man

Anonym (C) skrev 2016-12-26 16:06:19 följande:

Jag tror att höjjandet på ögonbrynen hos folk hänger lite på åldern. Vi blev gravida efter 4 månader men var 27 och 31 år och jag upplevde inte att någon tänkte att det var så konstigt. Hade vi varit unga hade folk kanske tänkt att det inte skulle hålla osv.

Vår son fyller nu 8 år i februari och vi firar 9 år ihop i mars. Jag kan ibland önska att vi hade haft lite mer tid ihop ensamma först, kanske rest lite och så men annars tycker jag att vi haft/har det bra.

Jag var 34 han 26 när vi träffades.. kanske var därför men många tycker väl att man ska ha byggt värsta grunden innan man skaffar barn.

Håller med om endamtiden där, vi var ensamma några timmar härom dagen och shit va fint det var att bara hänga tillsammans . Guldkorn man tar vara på liksom =)
  • Anonym (Em)

Vi flyttade ihop efter 4,5 månader och plussade efter 7 månader. Vi har varit tillsammans i 6,5 år nu och har två knoddar.
    Allt har ju inte varit en dans på rosor direkt, men det kräver ju jobb att få förhållandet att funka (framförallt med sömnbrist och krävande bebisar).
    Sista tiden har vi lyckats nå fram till varandra i kommunikationen och det känns bättre än på evigheter. Det gör ju skillnad också att barnen är större och mer självständiga.

• MammAmma

Blev gravid efter ca 6 månader tillsammans. Vi var båda 17 då. Vi höll ihop i 13 år och har fyra barn, men separerade för över 2 år sen.

Anonym (Em) skrev 2016-12-26 16:18:44 följande:

Vi flyttade ihop efter 4,5 månader och plussade efter 7 månader. Vi har varit tillsammans i 6,5 år nu och har två knoddar.

Allt har ju inte varit en dans på rosor direkt, men det kräver ju jobb att få förhållandet att funka (framförallt med sömnbrist och krävande bebisar).

Sista tiden har vi lyckats nå fram till varandra i kommunikationen och det känns bättre än på evigheter. Det gör ju skillnad också att barnen är större och mer självständiga.

Låter fint, starkt jobbat . Tänker att även om det absolut inte är en nackdel att få barn tidigt i förhållande så saknas mycket av det man har om man känt varandra längre.

Känns som man haft fler bollar i luften när det gäller just kommunikation och att lära sig den andre, vilken jävla frustation inland alltså.

Men! Det var ju något som linkade oss så starkt frön början som jag ofta gick tillbaka till och insåg mer och mer varför vi var tillsammans.

Utan graviditeten dock, kan jag inte säga med hundra procent att vi fortf skulle va tillsammans..
  • Jill 79

Blev gravid efter ca ett halvår. Nu har vi varit ihop i nio år och har tre barn ihop.

Svar på tråden Ni par som fick barn jävligt snabbt/tidigt i erat förhållande...