• Em155

Missfal

Hej,

Behöver skriva av mig är så rädd och orolig,

För en vecka sedan skulle vi på vårt första ultraljud (vecka 10+0) och då såg vi foster och fostervatten , dock sa BM att fostret var för liten och vi fick veta att Antingen mår bebis bra men vi är kortare gångna än vi trott eller så har fostret slutat växa.

Ska på VUL imorgon.

Igår började jag dock blöda, Pyttelite och har inte ens behövd byta binda. Men kommer lite varje gång jag går på toaletten och torkar mig, Blod, rosa och ibland blodblandat slem, ingen smärta.

Fan, jag vill så gärna vara gravid men alla symptom har försvunnit och vi utgår nu från MF.

Spänner i livmodern men hela kroppen skriker åt mig att nu är det slut. Är redan ledsen och har som sagt ställt in mig på MF. Någon som har någon mirakulös solskenshistoria att dela med sig av?

Behövde bara skriva av mig. Men blev väldigt långt.. :(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-12-27 16:29
    Ska tillägga att det ena symptomet hag haft innan var spända bröst och dessa slutade vara spända för en vecka sen. :(

• Svar på tråden Missfal
  • Förkunnaren

Det kan vara en sk. nidblödning. Livmodern spänner och gör ont för att den växer. Jag känner det nu as we speak, ibland kan det göra svinont särskilt om det är första barnet. Jag är i vecka 8+4 och mina bröst har också slutat spänna, undrar ibland om jag verkligen är gravid men så var det förra gången också

• Fröken W

Jag blödde också lite i början av graviditeten, kom blod när jag torkade mig, och hade precis som du ont, typ mensvärk. Tänkte flera gånger att det nog skulle sluta med missfall men nu har jag en tremånadersbebis som mår hur bra som helst. Hade även väldigt spända/ömma bröst första veckorna men det gick över redan runt vecka 10.

Det kan ju vara så som bm säger, att ni inte är så långt in i graviditeten som ni trott. Jag blev tillbaka flyttad ca två veckor när vi gjorde RUL, men det hade jag på känn då min mens hade varit ganska oregelbunden senaste 1,5 åren. Så jag hoppas att det är det som är "felet" för er. Lycka till!

• Em155

Jag hoppas hoppas hoppas att det ska gå bra! Jag återkommer imorgon efter VUL ! Tack för era svar, känns ändå inte helt hopplöst nu.

Kram till er!

• GrönaDruvan
    Förkunnaren skrev 2016-12-27 17:22:19 följande:

Det kan vara en sk. nidblödning. Livmodern spänner och gör ont för att den växer. Jag känner det nu as we speak, ibland kan det göra svinont särskilt om det är första barnet. Jag är i vecka 8+4 och mina bröst har också slutat spänna, undrar ibland om jag verkligen är gravid men så var det förra gången också

Nidblödning sker när ägget fäster i livmodern, och det sker innan man plussat...
  • stor grön drake

Jag hade en rejäl blödning i v.6, småblödningar till och från till v.16 ungefär, rejäl blödning med klumpar och smärta i v.22 och nu är jag i v.32 och bebisen lever om som en galning i magen. Jag har sköra slemhinnor och tydligen väldigt lätt att blöda.

• Förkunnaren
    GrönaDruvan skrev 2016-12-27 18:14:46 följande:

Nidblödning sker när ägget fäster i livmodern, och det sker innan man plussat...

Ah just ja!

Jag hade en blödning, som två femkronor stor, i vecka 9 förra graviditeten, sen försvann det, min son är 8 år idag :) det händer att man blöder lite och det behöver inte vara farligt, menar jag
  • Em155
    stor grön drake skrev 2016-12-27 18:36:34 följande:

Jag hade en rejäl blödning i v.6, småblödningar till och från till v.16 ungefär, rejäl blödning med klumpar och smärta i v.22 och nu är jag i v.32 och bebisen lever om som en galning i magen. Jag har sköra slemhinnor och tydligen väldigt lätt att blöda.

Hoppas att det går bra för mig med. :). Känner dock inga symptom längre så kan vara kört. Dock får vi försöka igen. Känns lättare att förbereda sig på det värsta istället för tvärtom .
  • Summerchild

Jag blödde nyss en flod ....sköra slemhinnor efter sex .... men det upphörde plötsligt.... var på akuten bebbe mådde bra 9+1 ... rörde sig inget men hen kanske sov... nu kommer brunt gammalt blod. Har även blödit. Mellan vecka 4-7 varje dag. Rosa.

• Summerchild
    Em155 skrev 2016-12-27 19:14:51 följande:

Hoppas att det går bra för mig med. :). Känner dock inga symptom längre så kan vara kört. Dock får vi försöka igen. Känns lättare att förbereda sig på det värsta istället för tvärtom .

Men hur går det kära em155.... har allt gått bra?
  • stor grön drake
    Em155 skrev 2016-12-27 19:14:51 följande:

Jag hade inga andra symptom i början förutom ömma bröst, man kan inte räkna med symptom eftersom de kommer och går, vissa är inte ens relaterade specifikt till graviditeten, men sånt man inte tänker på annars blir "jättestor" betydelse när man försöker/blivit gravid.

Det jag försöker få sagt är att försvunna symptom betyder ingenting
  • Em155

Hej allihop,

Fick det bekräftat vad min magkänsla sagt mig. Fostret dog för två veckor sedan, inga hjärtljud och bebis stilla/för litet. Ska tillbaka om en vecka för att se så att allt ser bra ut.

Mycket bra läkare och hon var så lugn och berättade allt så rakt men försiktigt,

Nu är det bekräftat och det känns redan lugnare och skönare på något sätt. Har inga smärtor och blöder endast som en vanlig mens (lite mindre).

Läkaren sa att vi kan "köra igång" produktionen av bebis så fort jag slutat blöda. För mitt sinne kunde vi vänta en mens men kroppsligt kunde vi köra på som sagt.

Tack för att ni skrev igår, var skönt att ventilera lite med någon. :)

Hoppas på ett pluss snart igen , ser framåt !

• stor grön drake

Vad tråkigt att höra

Då önskar jag dig lycka till med nästa bebisförsök och hoppas det går vägen

Svar på tråden Missfal