• Anonym (Hål i öron)

Lämplig ålder för att ta hål i öronen?

Det är så att min dotter som nu är 6 år börjat tjata om att få ta hål i öronen. Hon är intresserad av smycken och vill så gärna ha på sig örhängen. Jag känner personligen att det är lite för tidigt, men är samtidigt osäker. Vad tycker ni? Hur gamla var era barn när de tog hål i öronen?

• Svar på tråden Lämplig ålder för att ta hål i öronen?
  • Plupp73

I vår familj har det varit en "börja skolan-present" vilket harcfunkat hyfsat. Det viktiga är att barnet kan ta instruktioner om skötsel eftersom det är viktigt med tvätt/sprit efter håltagningen. Också viktigt att de klarar att förstå regler runt vad man får stoppa i öronen (ej nickel i vår familj)

• Anonym (3 månader)

Tycker du att det är för tidigt så får det väl vänta, personligen tycker inte jag att 6 år är tidigt.

Min dotter var 3 månader när hon fick sina hål i öronen.

• Anonym (Omg)

14-15 är en bra ålder att ta hål i öronen. 6 år är alldeles för litet.

(Egoistiska kryp till föräldrar som tar hål i öronen på små bebisar)

• smulpaj01
    Anonym (Omg) skrev 2016-12-28 04:58:12 följande:

14-15 är en bra ålder att ta hål i öronen. 6 år är alldeles för litet.

(Egoistiska kryp till föräldrar som tar hål i öronen på små bebisar)

Håller med!
  • Anonym (ID)

En bra ålder är väl när personalen som ska göra piercingen tillåter det. För du har väl inte tänkt ta dom med pistol?

• MallaL

Mina barn och deras kompisar tog alla hål i öronen på mellanstadiet, dvs de var ca 10-12 år. De var då gamla nog att förstå konsekvenserna av sitt beslut och kunde ta ansvar för skötseln själva.

Kroppsmodifieringar ska man få bestämma själv, att ta hål i öronen på spädbarn anser jag är helt fel.

• Anonym (4 mån)

Tycker inte 6 år är tidigt, min dotter var 4 mån ,men det är ju upp till dig som förälder att bestämma

• Anonym (Vidrigt)
    Anonym (4 mån) skrev 2016-12-28 07:37:56 följande:

Tycker inte 6 år är tidigt, min dotter var 4 mån ,men det är ju upp till dig som förälder att bestämma

Usch, så hemskt med föräldrar som misshandlar sina spädbarn! :(
  • Anonym (4 mån)
    Anonym (Vidrigt) skrev 2016-12-28 07:39:48 följande:

Usch, så hemskt med föräldrar som misshandlar sina spädbarn! :(

Ja verkligen , håller med dig, men vad har detta med inlägget att göra ?
Svar på tråden Lämplig ålder för att ta hål i öronen?