• helena29

Tipsa mig om bra restauranger i Malmö!

Jag o min sambo ska spendera en weekend i Malmö. Vill gärna ha tips på bra restauranger! Både lunchrestauranger och till kvällen. Gärna något bra café och pub också!
    Även om ni har tips på andra saker att göra o se i Malmö i januari.
    Tack!

• Svar på tråden Tipsa mig om bra restauranger i Malmö!
  • Mizzys

Själv äter jag ofta Brunch/lunch på: Lazziza- libanesiskt mat, riktigt gott och prisvärt.

Cafe Gustav, finns många fin överallt.

Middag

1.Paddys - lätt Malmös bästa mat, lammen är en favorit och efterrätterna är riktigt goda. (Kan dock bli lite högljutt i restaurangen av allt kackel)

2. Mosaik- vääääldigt God tappad från hela världen

3. Miss Saigon- vietnamesisk (fine dining) verkligen en mat upplevelse av exotiska smaker och fint presenterat. (Mysigt ställe och romantiskt)

4. Occo - väldigt god libanesiskt mat och restaurangen är verkligen vacker och romantisk (tusen ochen natt stuk).

5. Sankt Marcus vin källare- buffé mat av allt möjligt gott. Fin mat men ganska dyrt.

6. Chill out sushi- Malmös bästa sushi och fint ställe.

Här fick du lite olika tips :)

Finns även många fina restauranger runt lilla torg, västra hamnen, Davidshall men dessa är mina favoriter.

• MEE83

Bor ej i Malmö, eller Skåne för den delen, så jag är ingen expert, men jag passade på att boka in ett besök på en restaurang som heter Vollmers när jag var där tidigare i år, jag vet inte vad för typ av budget ni har, men jämfört med likvärdiga restauranger jag besökt så var menyn ganska lågt prissatt. Utan att ha de exakta priserna i skallen just nu så skulle jag nog säga att det var en rabatt på ca 15-20% i alla fall, kostnadsläget är lägre i Malmö.

• helena29

Åh, tack för alla fina tips!!!
    Har ni fler är det bara att ösa på????????

• sextiotalist

En lunchrestaurang som jag rekommenderar är Välfärden på Nordenskiöldsgatan (utgår från Anna Lindhs plats). Det är ett ställe som är rätt enkelt (bord som påminner om min skolmatsal). Men vällagad mat, ekologisk, svenskt och för vegetarianen finns det massor. Deras soppor är himmelskt goda.

• kioskvältare

Bastard är mycket bra tycker jag

Gillar man fisk och skaldjur så Johan P och även omgjorda Kajuteriet i småbåtshamnen.

Gustav Adolf som någon innan tipsade om är inte "fine dining" men har god vällagad mat och rejäla portioner, deras kycklingspett är supergoda, särskilt violin som är till.

Budgetvarianten är El-Patio som är väldigt billigt(3-rätters för 199 alt 259 kr) Då tänker man att det inte är så bra men köttet har hållit förvånansvärt god kvalité faktiskt.

Italienskt så har man stans godaste äkta napoletansk pizza bakad i vedugn på Via Napoli i Slottsstaden.

t ex...

Svar på tråden Tipsa mig om bra restauranger i Malmö!