• Anonym (anony­m)
    Äldre 28 Dec 18:56
    5470 visningar
    16 svar
    16
    5470

    Kär i min bästa vän och älskar min pojkvän

    Okej, såhär. Jag är 22 år gammal och tjej och kär i min bästa vän och det börjar bli outhärdligt.


    Jag har även en pojkvän sen många år tillbaka som jag älskar, och jag vill inte såra honom. Vill fortfarande vara tillsammans med honom, är liksom kär i båda på olika sätt. Den bästa vännen som jag är kär i, har jag känt i kanske ett år riktigt bra. Vi fattar verkligen varandra men jag tror inte alls han känner samma för mig, han har hängt mycket med oss som ett par och ser mig nog verkligen inte som ngt mer än en vän. 


    Har väntat på att denna crush ska gå över men det blir bara värre! I några månader nu har jag känt saker som man ej brukar känna för sina vänner, och när vi blir fulla ihop blir det extra intensivt. Dom senaste veckorna har det verkligen börjat bli för jobbigt, jag drömmer att han säger att han är kär i mig med och att vi hånglar osv och vaknar helt sjukt kärlekskrank. 
    När han haffar med nån när vi är ute, vilket sker ganska ofta, gör det liksom fysiskt ont i mig och jag kan inte koncentrera mig. 
    Jag behöver sluta vara kär i honom, nu. Hur gör man?


    Det kan liksom inte bli något mellan oss för
    1. jag vill inte göra slut med min kille, vårt förhållande är fantastiskt och vi har fortfarande bra sex osv och behöver verkligen varandra, på många olika sätt.
    2. han har varit ihop med min andra bästa kompis väldigt länge, dom gjorde slut för 1,5 år sedan men det är fortfarande känsligt och jag vet att speciellt den kvinnliga bästisen skulle ta extremt illa vid om hennes ex blev ihop med nån av hennes vänner. Man gör inte så liksom.
    3. han vill inte ha ett förhållande, alls.
    4. han ligger med 2 av mina andra kompisar så tävlingen är hård

    Samtidigt som allt detta så är han en otrolig vän som jag inte vill förlora, men kanske måste det för att detta ska gå över eller vad tror ni? Är det enda sättet att sluta vara kär i någon att inte träffa den alls?

    Hjälp jag blir tokig.

  • Svar på tråden Kär i min bästa vän och älskar min pojkvän
  • Anonym (Gu)
    Äldre 28 Dec 19:06
    #1

    Ja, va fan gör man!

    Tror det är bäst att bara låta livet spela ut sig själv liksom.

    Men ändå försöka hålla fast vid sina principer och inte bryta mot dem så långt det går.

    Ärlighet kan ju också va en grej, tänker då mer mot din sambo. Alltså han din vän, det verkar ju bara för jävla krångligt och du vill ju stanna med din nuvarande.

    Men inget kommer bli riktigt bra om något inte händer så kan tänka mig om du kan va helt ärlig med din sambo och kanske iom det säger upp kontakten med din vän.

    Man kan Inte ha en vän om den ena är kär och den andre Inte är det. Ingen bra dynamik liksom

    .

    Berätta inte för sambo men väljer du stanna kvar så får du nog ta avstånd från din vän eller gör slut med sambo, knulla din vän eller berätta om dina känslor Eller välj dig själv, gör slut med pojkvän och din vän och kör ditt eget race.

    Jag tror du kommer hålla käften om allt, knulla din vän på fyllan, va otrogen mot din sambo och fortsätta så tills hela korthuset rasar. Det är vad jag tippar.

  • Anonym (Mm)
    Äldre 28 Dec 19:09
    #2

    Men du är väl också kär i din pojkvän?

  • Anonym (anony­m) Trådstartaren
    Äldre 28 Dec 19:13
    #3

    jag älskar honom och så, men sådär pirrande kär kär är jag väl inte längre. blir lycklig när jag tittar på honom osv, men börjar ju inte skratta helt okontrollerat åt allt han säger lol... är liksom kär i honom på ett sätt jag antar att man är efter 4 år tillsammans.

  • Anonym (Mm)
    Äldre 28 Dec 19:18
    #4

    Men alltså pirrande kär är man väl bara första året typ hehe. Jag har varit ihop med min kille i 9 år, jag är inte kär, tror jag, vet inte hur det ska kännas hehe. Men vi bråkar typ aldrig och så så det är väl det man får gå på =)

  • Anonym (knepi­gt)
    Äldre 28 Dec 19:22
    #5

    Kan det inte bara vara så att du vill ha honom för att du inte kan. Älskar du din pojkvän och har det bra så varför vill du byta ner dig till en sån här kille. Visst ni kanske har sex, men han har haft sex med 3 av dina kompisar och vill inte ha ett förhållande. Vad vill du med honom sen? Han är kanske en jättebra kompis men inte en bra pojkvän, vilket han heller inte vill va.

    Du är ung och har haft ett förhållande länge så kanske ser du hans liv som spärlande bara.

  • Anonym (knepi­gt)
    Äldre 28 Dec 19:23
    #6

    Spännande..

  • Anonym (anony­m) Trådstartaren
    Äldre 28 Dec 19:26
    #7
    Anonym (knepigt) skrev 2016-12-28 19:22:14 följande:

    Kan det inte bara vara så att du vill ha honom för att du inte kan. Älskar du din pojkvän och har det bra så varför vill du byta ner dig till en sån här kille. Visst ni kanske har sex, men han har haft sex med 3 av dina kompisar och vill inte ha ett förhållande. Vad vill du med honom sen? Han är kanske en jättebra kompis men inte en bra pojkvän, vilket han heller inte vill va.

    Du är ung och har haft ett förhållande länge så kanske ser du hans liv som spärlande bara.


    jo visst... kan stämma. liksom ett liv är vi är ett underbart par det finns ju liksom inte. men jag lurar mig själv att det skulle funka, sådär som man gör när man e kär. usch, måste lägga av. men det är först nu i dagarna som jag erkänt för mig själv hur det ligger till. erkännande av mina känslor måste ju iaf vara ett steg i rätt riktning? men jag kan verkligen inte prata om det här med någon, alls. det är asjobbigt.
  • Anonym (Säg sannin­gen)
    Äldre 28 Dec 19:29
    #8

    Säg sanningen till honom och ta därför en paus med honom. Menar inte att du ska säga sanningen för att han ev. ska bli intresserad tillbaka utan för att han inte ska behöva undra varför du behöver dra dig tillbaka en stund.

  • Anonym (anony­m) Trådstartaren
    Äldre 28 Dec 19:35
    #9
    Anonym (Säg sanningen) skrev 2016-12-28 19:29:01 följande:

    Säg sanningen till honom och ta därför en paus med honom. Menar inte att du ska säga sanningen för att han ev. ska bli intresserad tillbaka utan för att han inte ska behöva undra varför du behöver dra dig tillbaka en stund.


    tänk om det förstör vår vänskap för evigt då?
  • Anonym (Säg sannin­gen)
    Äldre 28 Dec 19:40
    #10
    Anonym (anonym) skrev 2016-12-28 19:35:09 följande:

    tänk om det förstör vår vänskap för evigt då?


    Varför skulle det göra det?

    Jag tror snarare att går du runt och är kär i honom så är risken större att det förstör både eran vänskap, dom vänskap med väninnan OCH ditt förhållande.
  • Anonym (anony­m) Trådstartaren
    Wed 22 Jan 2020 16:44
    #11

    hej från framtiden! har varit ihop med kompiskillen i 2 år nu. Vägen dit var helt sjuk. Men nu kan jag äntligen säga att - allt gick bra. Har kvar alla jag vill ha kvar i mitt liv och är så lycklig att jag vågade följa mitt hjärta! mvh och tack

  • Anonym (Hihi)
    Wed 22 Jan 2020 18:14
    #12
    Anonym (anonym) skrev 2020-01-22 16:44:46 följande:

    hej från framtiden! har varit ihop med kompiskillen i 2 år nu. Vägen dit var helt sjuk. Men nu kan jag äntligen säga att - allt gick bra. Har kvar alla jag vill ha kvar i mitt liv och är så lycklig att jag vågade följa mitt hjärta! mvh och tack


    Nämen grattis. Hur gick det till då? Blev ju nyfiken. Har själv pojkvän och är kär i en arbetskollega. I 7 år..Men lär aldrig bli något.
  • Anonym (Hihi)
    Wed 22 Jan 2020 18:14
    #13
    Anonym (anonym) skrev 2020-01-22 16:44:46 följande:

    hej från framtiden! har varit ihop med kompiskillen i 2 år nu. Vägen dit var helt sjuk. Men nu kan jag äntligen säga att - allt gick bra. Har kvar alla jag vill ha kvar i mitt liv och är så lycklig att jag vågade följa mitt hjärta! mvh och tack


    Nämen grattis. Hur gick det till då? Blev ju nyfiken. Har själv pojkvän och är kär i en arbetskollega. I 7 år..Men lär aldrig bli något.
  • Anonym (Ratio­nell)
    Thu 23 Jan 2020 02:07
    #14

    Det här är anledningen till att män och kvinnor inte ska vara vänner.

  • Anonym (anony­m) Trådstartaren
    Thu 23 Jan 2020 13:10
    #15
    Anonym (Hihi) skrev 2020-01-22 18:14:19 följande:

    Nämen grattis. Hur gick det till då? Blev ju nyfiken. Har själv pojkvän och är kär i en arbetskollega. I 7 år..Men lär aldrig bli något.


    Precis som någon här uppe gissade så gick det till så att jag inte sa någonting till någon, tills jag var otrogen med kompisen när jag var pissfull. Sen gjorde jag slut med min kille och allt var hemskt. Kände att jag inte hade något att förlora längre, så berättade för kompisen att jag varit kär i honom i tusen år och då sa han att han varit kär i mig i tusen år med.(!!!!!!!) så efter mycket ältande och läkande bråkande med olika parter så blev vi ihop!!

    Varför tror du inte det kan bli något med arbetskollegan? Man kan aldrig vara hundra på att nån inte är kär i en. Jag trodde ju inte min kompis alls var det, och han trodde verkligen inte att jag var det i honom. Man är bättre på att dölja saker än vad man tror
  • Anonym (Hihi)
    Thu 23 Jan 2020 22:29
    #16
    Anonym (anonym) skrev 2020-01-23 13:10:58 följande:

    Precis som någon här uppe gissade så gick det till så att jag inte sa någonting till någon, tills jag var otrogen med kompisen när jag var pissfull. Sen gjorde jag slut med min kille och allt var hemskt. Kände att jag inte hade något att förlora längre, så berättade för kompisen att jag varit kär i honom i tusen år och då sa han att han varit kär i mig i tusen år med.(!!!!!!!) så efter mycket ältande och läkande bråkande med olika parter så blev vi ihop!!

    Varför tror du inte det kan bli något med arbetskollegan? Man kan aldrig vara hundra på att nån inte är kär i en. Jag trodde ju inte min kompis alls var det, och han trodde verkligen inte att jag var det i honom. Man är bättre på att dölja saker än vad man tror


    Nä nu har jag barn under den tiden. Den killen "hatar barn".. jag vet nog att han tycker om mig. Såå många på jobbet har sagt det till mig och jag försöker inte se så glad ut. Haha.. tror egentligen det lyser om oss båda ihop.

    Egentligen vet jag inte varför jag dras till honom för vi tänker olika osv. Jag helt enkelt bara gör det..

    Trodde att det var för en stund men det blir värre för varje gång. Men vill inte ge upp livet jag har nu. Svårt. Dags att byta jobb kanske
Svar på tråden Kär i min bästa vän och älskar min pojkvän