• Anonym (Hjälp.)

Lögner om bonusbarn..

Hej.

Jag är tillsammans med en kille som har ljugit en hel del från dag 1. Givetvis har jag kommit på honom allt eftersom och det är det jag behöver råd om. När vi träffades berättade han att han hade 3 barn, 1 biologiskt och 2 adopterade. Fine, inga problem! Han påstår också att han lämnade sitt ex (som då var gravid 5 månader med tvillingar) och att det inte var hans barn, utan att hon åkt och inseminerat sig i spanien.

Jag kom jättebra överens med hans barn, dock med en viss irritation över att jag drog det tyngsta lasset vilket jag tycker att han själv ska göra. Så, till lögnerna. ALLA 5 inkl tvillingarna är hans biologiska. Plus att det efter 1,5 år dyker upp ännu ett barn han inte berättat om! Jag börjar då känna riktigt stor irritation. Dels mot barnen men såklart mest mot honom. Han försöker då säga att det inte spelar nån roll???

För mig spelar det stor roll och jag ser verkligen inte på barnen på samma sätt. Hade han varit ärlig från början hade jag inte haft problem med det, men nu när barnen är en enda stor lögnhärva känner jag mig bara less när jag ser dom. Ser inte fram emot när dom kommer för fem öre. Och det känner säkert dom också men jag anstränger mig iallafall så gott jag kan..suck, hjälp.. vi gar 1 gemensamt barn på 1,5 år också..

• Svar på tråden Lögner om bonusbarn..
  • Anonym (Kille)
    Linnis92 skrev 2016-12-28 20:13:59 följande:

Och du är tillsammans med honom för att....?

+1
  • Anonym (C)

Du känner irritation över barnen? Ursäkta men är du efterbliven?

• Anonym (Hjälp.)

På vilket sätt skulle jag vara efterbliven?

• Anonym (C)
    Anonym (Hjälp.) skrev 2016-12-28 23:33:33 följande:

På vilket sätt skulle jag vara efterbliven?

Du lever och har barn med en mytoman och du väljer att lägga din aggression på hans barn? Känns det normalt?
  • Anonym (Marianne)
    Anonym (C) skrev 2016-12-28 23:35:37 följande:
    Du lever och har barn med en mytoman och du väljer att lägga din aggression på hans barn? Känns det normalt?
    Det är väl inte så konstigt?
    Hos vissa är alla ungar så heliga men jag kan men lätthet förstå att ts inte orkar se hans som han ljugit sig ifrån. Synd att de hunnit skaffa ett eget barn annars hade lösningen varit enkel.
  • Anonym (N)

Min plastfarsa var likadan. Han fick 10 barn, var av det minsta är bara 1 år gammal och han själ är 67. Alla mina syskon hatar denna människa. Han har ljugit om att dessa ungar bara ljuger? Att han inte är pappan fast det finns bevis. Hur som, det jag menar är att jag känner igen stilen och du ska vara på din vakt. Denna människa kommer forsätta ljuga för dig om allt möjligt!

• Anonym (???)

Varför fortsätter du vara barnvakt och hushållerska åt en man som inte respekterar dig för fem öre?

• Anonym (Hjälp.)
    Anonym (C) skrev 2016-12-28 23:35:37 följande:

Som jag skrev så hade jag inga problem med hans barn. Och jag hade inte heller haft det om han varit ärlig från början. Men när barnen är här nu så tänker jag bara på hans lögner om dom vilket gör att jag stör mig på dom. Jag ser vandrande bullshit om jag säger så. Nu behöver du ju inte ta det bokstavligen utan jag försöker få dig att förstå vad jag menar. Dom blir en irritation. Hur hade du själv reagerat eftersom att som jag känner sticker i dina ögon? Förklara gärna så kanske du ger mig chansen att se det på ett annat sätt.
  • Anonym (Hjälp.)
    Anonym (Marianne) skrev 2016-12-28 23:48:04 följande:

Det är väl inte så konstigt?

Hos vissa är alla ungar så heliga men jag kan men lätthet förstå att ts inte orkar se hans som han ljugit sig ifrån. Synd att de hunnit skaffa ett eget barn annars hade lösningen varit enkel.

Tack! Ja att vi har ett gemensamt barn gör ju det mer komplicerat. Jag har försökt att komma över hans lögner men det är svårt när jag inte förstår syftet med varför han ljög om dom från första början.. vem gör så? Hur skulle du gjort i min sits?
  • Queennr1

Fast att ljuga om sina barn,adoption, insemination etc är ju såååå extremt rubbat att det finns enormt mycket att vara bekymrad om förövrigt än just barnens tillblivelse. Han är ju uppenbarligen inte frisk någonstans. skulle lagt benen på ryggen...

• Anonym (mm)

Att ljuga om såna stora saker som han har gjort är ju bara ett stort Nono! Han måste ha stora problem och om han ljuger om såna saker gissar jag att han även ljuger om mindre saker i vardags som är lätet att ljuga om.
    Han är sjuk! 

Att diu får dra största lasset är ju bara ditt eget fel. Vägra, vd skulle ha ogjort om dus inte fanns? Dragit lasset själv såklart. Eller är ha men sån som lenas alla sina barn hos mammorna och "inte orkar" vara en bra pappa kanske. Det skulle  å andra  sida förklara varför du får dra största lasset. 

Du förstår nog att det är är en ynkrygg och skitstövel till människa och inget bra material att byta vidare en familj på? Gör du det får du acceptera hur han är, för han lär nog inte ändra sig. 

Sen är det ju så att om han inte fattar att såna stora lögner som om man har adopterade barn eller inte, är sånt som alltid kommer fram, är han ju osedvanligt ointelligent ovanpå att han är mytoman. 

• Anonym (mm)
    Anonym (mm) skrev 2016-12-29 11:51:35 följande:

Att ljuga om såna stora saker som han har gjort är ju bara ett stort Nono! Han måste ha stora problem och om han ljuger om såna saker gissar jag att han även ljuger om mindre saker i vardags som är lätet att ljuga om.
    Han är sjuk! 

Att diu får dra största lasset är ju bara ditt eget fel. Vägra, vd skulle ha ogjort om dus inte fanns? Dragit lasset själv såklart. Eller är ha men sån som lenas alla sina barn hos mammorna och "inte orkar" vara en bra pappa kanske. Det skulle  å andra  sida förklara varför du får dra största lasset. 

Du förstår nog att det är är en ynkrygg och skitstövel till människa och inget bra material att byta vidare en familj på? Gör du det får du acceptera hur han är, för han lär nog inte ändra sig. 

Sen är det ju så att om han inte fattar att såna stora lögner som om man har adopterade barn eller inte, är sånt som alltid kommer fram, är han ju osedvanligt ointelligent ovanpå att han är mytoman. 

Oj sorry för alla konstiga stavfel, min autocorrect har fått spel. Tyvärr går det ju inte att redigera sina inlägg på den här sidan.
  • Anonym (Marianne)
    Anonym (Hjälp.) skrev 2016-12-29 11:16:14 följande:
    Tack! Ja att vi har ett gemensamt barn gör ju det mer komplicerat. Jag har försökt att komma över hans lögner men det är svårt när jag inte förstår syftet med varför han ljög om dom från första början.. vem gör så? Hur skulle du gjort i min sits?
    Svårt att säga vad jag skulle gjort. Hur gamla är alla dessa barn? Är det alltså med ex-frun och en kvinna till han har skaffat hela denna flock?

Är det så att du får dra det tyngsta lasset för hans avlande, då är det nog dags att bromsa. Antingen gör han arbetet själv eller så lämnare du honom.

Vad vet du om vad han har ljugit om mer? Har du någon som helst koll på hans ekonomi? Kanske fogden knackar på en dag? Är du beredd att hjälpa honom även då?
    Kasnke du en dag får ett samtal från en gravid kvinna som han råkat göra med barn, ska du ta hand om det barnet vh också då?

Hur känner du för honom, älskar du honom trots detta? Om svaret är nej är mitt råd att låta honom ta hand om sina ungar själv. Du har ett barn och ska inte behöva rodda ett hem med sju ungar i!¨
Svar på tråden Lögner om bonusbarn..