Anonym (Hjälp.) skrev 2016-12-29 11:16:14 följande:
Tack! Ja att vi har ett gemensamt barn gör ju det mer komplicerat. Jag har försökt att komma över hans lögner men det är svårt när jag inte förstår syftet med varför han ljög om dom från första början.. vem gör så? Hur skulle du gjort i min sits?
Svårt att säga vad jag skulle gjort. Hur gamla är alla dessa barn? Är det alltså med ex-frun och en kvinna till han har skaffat hela denna flock?
Är det så att du får dra det tyngsta lasset för hans avlande, då är det nog dags att bromsa. Antingen gör han arbetet själv eller så lämnare du honom.
Vad vet du om vad han har ljugit om mer? Har du någon som helst koll på hans ekonomi? Kanske fogden knackar på en dag? Är du beredd att hjälpa honom även då?
Kasnke du en dag får ett samtal från en gravid kvinna som han råkat göra med barn, ska du ta hand om det barnet vh också då?
Hur känner du för honom, älskar du honom trots detta? Om svaret är nej är mitt råd att låta honom ta hand om sina ungar själv. Du har ett barn och ska inte behöva rodda ett hem med sju ungar i!¨