• Svar på tråden Efternamn Ek
  • nnnnnnnn
    Alla ni gillar...
    Skulle dock undvikit de som börjar på E om det är möjligt, det blir lätt lite styltigt med samma bokstav i både för och efternamn.
    MVH Hon som döpt ett av sina barn till samma bokstav och känner att det är lite styltigt att säga, men inte kunde låta bli då namnet passade barnet perfekt och det känns för knöligt att byta efternamn på alla i familjen
  • rabbes

De flesta namnen som inte endst är en stavelse låter bra, typ Karl, Lars, Nils, men det är bara min personliga åsikt, jag är säker på att det finns många män där ute med namnet Karl Ek som aldrig har haft några besvär.

Sen håller jag inte med att namn som börjar på E inte passar, känner en Erik Ek och en Eva Ek, och deras namn låter bra tycker jag.

• rabbes

Namn som slutar på E tycker jag dock inte låter bra med Ek, typ Signe och Tage, tycker generellt inte att det namn som slutar på samma bokstav som efternamnet börjar på låter bra. Mitt efternamn börjar på S och jag skulle aldrig namnge ett framtida barn Alfons eller Doris.

• MallaL

Längre namn absolut med ett så kort efternamn. Jonatan Ek är väldigt fint, eftersom "e" är en ljus vokal blir det bra balans med ett "o" i förnamnet.

Eller Alexander, Teodor, Dominic, Joakim, Johannes.

Svar på tråden Efternamn Ek