• tussan

    Repa på chassit,reklamera!?

    Nån som beställt Emma ljunga vagn från butik o sen har ni upptäckt det varit nå fel på vagnen så ni fått byta elr reklamera den...vad har de varit för fel?

    Köpte en ny Emma ljunga vagn med en repa på chassit så väntar på besked nu om ja ska få ett nytt chassi av emmaljunga men om dom nekar kan jag på skicka tebax vagnen te butiken...står ju att jag har 60 dagars öppet köp o vagnen är ej använd...iof så körde personalen ut vagnen till min bil ca 500 meter????

  • Svar på tråden Repa på chassit,reklamera!?
  • tussan

    Ja butiken har fotat repan o skickat till Emma ljunga så väntar på besked... känns så surt när man betalat flera tusen för en vagn o så är de en djup repa på chassit :(

  • Anonym (Tips)

    Jag vet inte vad man har för rättigheter i det här fallet, men medans du väntar på svar så mejla konsumentrådgivningen i din kommun och fråga. Om de anser att du har rätt att byta (eller få felet avhjälpt) så kan du svara Emmaljunga det ifall de inte vill göra något åt repan.
    Därefter kan du göra en anmälan till ARN om du vill. Det tar upp till ett halvår att få besked, men Emmaljunga kan också ge med sig direkt när de får anmälan.
    Men börja med att höra med konsumentrådgivaren. Det är mitt råd.

  • tussan

    Ska ringa lekia butiken imorgon o höra hur de går..annars får ja väl sälja chassit till nån som vill ha de mest repan på o köpa ett nytt...känns så jävla surt när man betalat massor för en barnvagn o så e de repor på ush

  • Aileen Allannah

    Men om varan är skadad när du får den så är det väl klart att du får ett nytt chassi, eller att Emmaljunga får laga det trasiga. Allt annat vore mycket märkligt, läs konsumentköplagen!

  • tussan

    De där går inte o laga :/ det är en repa i chassit dock på plasten men de syns o de stör mig enormt haha. Ska Riga butiken imorgon o höra om dom fått svar av Emma ljunga:(

Svar på tråden Repa på chassit,reklamera!?