• Ellisen

Vi som börjar använda Cb fertilitetsmonitor dec/jan

Hej! Letade efter en liknade tråd men hittade inte någon så startar en egen! Skulle vara kul att hitta fler som ska börja använda Clearblues fertilitetsmonitor, eller som precis har börjat. Och följas åt till ett plus :)

Tänkte att vi kan skriva en kort presentation om oss själva :)

Så lite om mig

Jag är en tjej på 25 år som bor i södra Stockholm, har två barn, en pojke på 4 och en flicka på 3. Så vi jobbar på nr tre nu, dock utan resultat (försökt i 7 månader). Har beställt en Cb fertilitetsmonitor och väntas få den vilken dag som helst nu. Jag hoppas att den ska hjälpa mig att förstå min kropp så vi får ett plus snart :)

• Svar på tråden Vi som börjar använda Cb fertilitetsmonitor dec/jan
  • HoppasPåEnTill

Hoppar in här. Köpte rn åt mig i julklapp. Har fyllt 40 och är singel med 2 barn sedan innan. Har en donator som ställer upp när det är dags och är just nu mellan ÄL och mens efter försök 4.

• Anonym (4:a barns mor)

Hej!

Jag köpte en i oktober, har inte använt den så mycket förens sedan slutet på nov då vi började försöka.

Så är inne på andra cykeln nu och väntar på äl.

Jag är 29 år och har 4 barn och nu planeras nr 5.

• Ellisen

Kul med ett svar! :)

Jag fick hem min här om dagen, min mens tog slut idag så ska börja testa i övermorgon! Ska bli spännande och se om den kan hjälpa mig att bli gravid :D

Ellisen skrev 2017-01-02 23:01:17 följande:

Kul med ett svar! :)

Jag fick hem min här om dagen, min mens tog slut idag så ska börja testa i övermorgon! Ska bli spännande och se om den kan hjälpa mig att bli gravid :D

Spännande!

Är idag på cd 14 och ligger på hög fortfarande och väntar nu på att maskinen ska hitta min lh ökning, borde komma snart så jag känner av äl så sjukt mycket just nu, enligt appar borde den ske någon gång denna vecka :)
  • HoppasPåEnTill

Jag startade min första cykel på monitorn 1/1 men vet inte riktigt om det var mens eller inte. Vet inte om jag ska vänta eller vad jag ska göra. Känns inte som mens.

Rejält med blod på mornarna men så gott som inget under resten av dagen.

Väldigt förvirrande.

HoppasPåEnTill skrev 2017-01-03 10:19:40 följande:

Jag startade min första cykel på monitorn 1/1 men vet inte riktigt om det var mens eller inte. Vet inte om jag ska vänta eller vad jag ska göra. Känns inte som mens.

Rejält med blod på mornarna men så gott som inget under resten av dagen.

Väldigt förvirrande.

Vad kan det vara annars?

Men kör på en ny cykel och så kan du ju alltid göra en ny om det visar sig att den riktiga mensen kommer sedan :)
  • Ellisen

Vad roligt att vi har blivit fler här! :)

Min Cb pep imorse när jag vaknade, förstod inte vad de var som pep först så jag letande och letade men tillslut hittade jag min Cb ???? Testade alltså första testet idag, blev lågt men det är väl inte så konstigt dagen efter mens. Ska bli spännande och se när jag har äl, min menscykel är väldigt oregelbunden så har inge riktigt kommit fram till när min äl är.

Är det fler här inne som har oregelbunden mens?

• Ellisen

Vad roligt att vi har blivit fler här! :)

Min Cb pep imorse när jag vaknade, förstod inte vad de var som pep först så jag letande och letade men tillslut hittade jag min Cb ???? Testade alltså första testet idag, blev lågt men det är väl inte så konstigt dagen efter mens. Ska bli spännande och se när jag har äl, min menscykel är väldigt oregelbunden så har inge riktigt kommit fram till när min äl är.

Är det fler här inne som har oregelbunden mens?

• Ellisen

Oj, de skulle inte skickas två gånger och det skulle inte vara en massa frågetecken efter "Cb" utan de skulle va en smilis :)

Svar på tråden Vi som börjar använda Cb fertilitetsmonitor dec/jan