Första barnvagnen - hur ska man tänka?!
Behöver verkligen hjälp då sambon och jag är helt vilse i djungeln av barnvagnar! Det är första barnet (kommer i vår), och vi tänker skaffa ett barn till men inte förrän om 2-3år.
Vi bor i villaområde, åker aldrig kollektivt, alltid bil.. eller promenerar såklart! Så vagnen ska vara promenadvänlig, men behöver inte klara någon svårare terräng än möjligtvis någon plan grusväg i elljusspåret.
Vi vill ha en vagn som är smidig att fälla ihop och som får plats i bilen, därför går nästan alla Emmaljungas vagnar bort tyvärr. NXT90 är dock intressant! Men vi har förstått att sittdelen är ganska liten...
Men hur länge sitter barnen egentligen i vagn? Kommer man vilja byta till sulky? I så fall vid vilken ålder och varför?
Hur ska man tänka med ergonomisk eller vanlig sittdel? Vissa säger att små barn sitter bättre i ergonomisk, är inte den tiden viktigast då eftersom jag antar att dom åker mindre vagn ju äldre dom blir?
Om man har ca 1km till förskolan, kan barnet gå eller åka ståbräda när dom blir 2-3år och det är dags för syskon eller kommer man troligtvis behöva syskonvagn?
Sambon har fastnat för Cybex Priam just för att den är rymlig och kan användas länge, men jag hittar inte så mycket info om den. Håller med om att den är smidig att fälla ihop men tycker inte den ser så mysig och ombonad ut som tex emmaljungas vagnar. Men som sagt - behöver man verkligen köpa en vagn som rymmer så stora barn?
Blev visst långt inlägg! Men är tacksam för all hjälp ????