• JenssenLova

Niditationsblödning?!

Tog ett gravtest imorse ÄL+7 som visade negativt. Haft mensvärk, illamående och varit öm i nedre magen i ca 3 dagar. Ikväll kom en liten liten fläck på pappret av ljus rosa/brun flytning, sen inget mer efter det. Kan det verkligen vara mensen som kommer så tidigt eller kan det vara en nidblödning? Har aldrig haft (synliga) mellanblödningar. BIM är om 5-6 dagar, så kan förvisso vara tidig mens också. Vad tror ni? :)

Aldrig varit gravid och detta är vårt första försök.

• Svar på tråden Niditationsblödning?!
  • Viimsan

Kan absolut vara nidblödning, den brukar väl komma i samband med att ägget fäster. Ca 6-8 dagar efter ÄL

• JenssenLova
    Viimsan skrev 2016-12-29 23:15:28 följande:

Kan absolut vara nidblödning, den brukar väl komma i samband med att ägget fäster. Ca 6-8 dagar efter ÄL

Läste att det var mycket ovanligt med nidblödning, så jag ställde direkt in mig på att det är tidig mens eller mellanblödning.

Någon som haft nidblödning och vill berätta lite om sin erfarenhet? :)
  • JenssenLova

Puffar upp!

Tog ett test även i morse, ÄL+8 TVÄRnegativt.

Fortfarande mensvärk och även i dag en, om möjligt, ännu mindre liknande flytning på pappret.

Vad tror ni? :)

• Lady K

Jag hade nog en nidblödning! Fick brunröda flytningar på äl+9 och dessa höll i sig i tre dagar. Kom en del på pappret vid toabesök. Plussade en vecka senare på bim+1.

• JenssenLova
    Lady K skrev 2016-12-30 15:23:35 följande:

Jag hade nog en nidblödning! Fick brunröda flytningar på äl+9 och dessa höll i sig i tre dagar. Kom en del på pappret vid toabesök. Plussade en vecka senare på bim+1.

Då får tiden visa om det är samma för mig :)

Nu på EM fick jag världens hugg/tryck på högra sidan vid "tjejmagen", inte ett stick, utan mer som att något drog ihop sig där (gjorde inte speciellt ont dock). Aldrig kännt det förr. Men har även haft molvärk och stick så jag tror ändå att det är mensen som är påväg då det är så det brukar kännas innan mens för mig.
  • Längtan17

Vet inte vad som händer med min kropp heller. Är idag på BIM -4. Använder Natural cycles och äl-test. Fick stegring 23/12 så troligtvis äl 25/12.
    På BIM -6, 8 dagar efter äl, fick jag en "blödning" rosa på pappret när jag torkade mig. Sen har det varit så tills i em. Nu är det borta. Ställt in mig på att det är mens men den brukar forsa ut.. har mensvärk och det strålar ner i ljumskarna, mår illa och har ömma bröst. Har två barn sen innan men de är större nu. Minns att jag fick nidblödning med senaste barnen 8 dagar efter äl. Trodde det va mena och sörjde med ett glas vin. Plussade en vecka efter det.
    Vet inte vad jag ska tro. Vill inte våga tro att det kan vara nått. Men hoppet lever fortfarande

Svar på tråden Niditationsblödning?!