• Radish

Tonåring på nyårsafton?

Vad gör din tonåring på nyårsafton? Skriv gärna hur gammal också.

Står i valet och kvalet med min 15-åring inför nyår och är nyfiken på hur andra resonerar.

Tack!

• Svar på tråden Tonåring på nyårsafton?
  • Anonym (24)

När jag var 15 var jag med mina föräldrar på deras aktivitet. När jag var 16 var jag med kompisar på en alkoholfri fest.

• sextiotalist

Fram tills sonen var 16 var han hemma. 17 och 18 var han med en kompis. De var hos oss, hemma hos kompisen och lite ute. I år är han 19 och ska fira med sin flickvän på någon fest

• Panduro

Har inga barn själv men började fira nyår med kompisar när jag var 15-16.

• John22

15-åringar ska definitivt inte vara ute och stöka på egen hand. 17-18 kan väl vara okej, men aldrig 15, speciellt inte med alla nyförvärv vi nu fått i vårt härliga land.

• Panduro
    John22 skrev 2016-12-30 09:12:49 följande:

15-åringar ska definitivt inte vara ute och stöka på egen hand. 17-18 kan väl vara okej, men aldrig 15, speciellt inte med alla nyförvärv vi nu fått i vårt härliga land.

Jag skulle säga att det väl beror lite på vad man umgås med för folk. Jag som kommer från en liten kommun på landet har aldrig umgåtts med nyförvärven, utan mina 4-5 kompisar jag umgicks med som barn.
  • Anx123456

Din 15-åring kommer definitivt hamna på en fest med massor av alkohol och fulla människor, just saying

• Anonym (What)
    Anx123456 skrev 2016-12-30 10:30:14 följande:

Din 15-åring kommer definitivt hamna på en fest med massor av alkohol och fulla människor, just saying

Hur vet du det? När jag var 15 år så firade jag och min jämnåriga kompis nyår hos hennes 18 åriga pojkvän och hans 21 åriga kompis. Vi åt man med pojkvännens familj, sen gick vi ut och träffade några kompisar, pratade och umgicks bara. Sen gick vi hem till pojkvännen igen, drack varsin cider och kollade på fyrverkerierna med hans föräldrar, sen kollade vi på film på hans rum tills vi somna.
  • Anx123456

På din tid Aa.
    Tiderna har förändrats bara på några år faktiskt.
    Är själv 17 år och vet med säkerhet att barn börjar att dricka redan vid 13-14 år idag
    Jättesynd tycker jag men så är det:/
    Alkohol och framför allt fest spelar stora delar i våra tonårsliv

• Anonym (What)
    Anx123456 skrev 2016-12-30 12:19:16 följande:

På din tid Aa.

Tiderna har förändrats bara på några år faktiskt.

Är själv 17 år och vet med säkerhet att barn börjar att dricka redan vid 13-14 år idag

Jättesynd tycker jag men så är det:/

Alkohol och framför allt fest spelar stora delar i våra tonårsliv

Det är iof sig bara 10 år sedan, men tror du inte att ungdomar festade då med? Var massa med 13 åringar dom drack även då och 15 åringar som blev gravida. Men vad jag menade är att du inte känner ts tonåring. Även om många är oansvariga och gör dumma saker så är det inte alla som gör det.
Svar på tråden Tonåring på nyårsafton?