Gravid 2017 skrev 2017-01-03 14:11:00 följande:
När man är gravid så går tsh värdena upp och ner hela tiden.
För mig hade jag tsh på 2,4 vecka 8 men vecka 9 hade det sjunkit till 1,6 och nu i vecka 13 1,1.
Det man måste kolla på är TPO värdena som tyvärr alla läkare nekar till.
men mitt tpo värde ligger 3 gånger så högt och det är för att den påvisar att jag har sköldkörtelproblem.
Sköldkörtelföreningen skriver även att man ska äta levaxin om man ligger över 2,0 men läkaren säger att den ska ligga på 2,5 i tsh värde.
I finland lägger dem in de med problem i 1 vecka och tar nya prover varje dygn för att faställa va proverna ligger eftersom det ändras varje dygn.
Synd att de inte har samma kundskap i Sverige!
Jag är trött och frusen konstant, somnar mellan 19 och 20 på kvällarna och vill aldrig gå upp på mornarna.
Någon som har kommit till en bra läkare och som kan rekommendera han eller hon?
Hej!
jag har haft två missfall det senaste året och i samband med det sista missfallet så upptäcktes det på inskrivningen på mvc att jag hade för höga TSH värden, mina låg då på 4,6. Var på inskrivning ganska sent, i v.12 och fick levaxin utskrivet på en gång men hann tyvärr inte börja med dem eftersom jag fick missfall dagen efter, det visade sig att fostret hade varit dött sedan v. 7... Läkarna säger att det mycket väl kan vara pga de för höga värdena missfallen har berott på.
I somras innan jag började med Levaxin så frös jag så att jag höll på och bryta ihop och var sjukt trött precis som du, förstod inte varför... att frysa är ju inget som man precis söker för så jag är så tacksam över att dom han ta blodproverna i vilket fall! Känner mig som en ny människa nu!
Vet ju inte var du bor, men jag ringde till medicinmottagningen på Sophiahemmet och förklarade mina problem och fick träffa en superbra Endokrinolog som har stenkoll på mig nu!
Är nu gravid för tredje gången, har kommit till v 11 och imorgon är det dags för ultraljud, jag är livrädd för att det har dött igen men fick se hjärtslagen i v 9 så lite hopp finns det ändå!