• mizzlizz

Missfall eller inte?

Hej på er!

Jag plussade äl+9 dagar. Dvs några dagar innan mens.

Starkt + på stickan å ömma bröst mm.

Men.... i måndags (beräknad mens +2dagar) fick jag vad jag tror är missfall.

Först kom d som vatten, sen klump och blod. Höll på ca 6-7 timmar att blöda.

Men sen inge mer blod på 4 dagar.

Har inte haft ont alls. Vilket förvirrar mig?

När jag fick missfall i våras hade jag lika ont som med värkar vid förlossning...

Jag mår illa fortfarande och vet ju inte alls hur ja ska tolka situatioben.

Grav test ska göras igen men vet ju att den kan visa + flera veckor efter mf?

Någon som haft liknande men ändå varit gravid?

• Svar på tråden Missfall eller inte?
  • Anonym (Sarah)

Jag har haft lite blödningar och ändå varit gravid. Vet också flera som haft riktigt ordentliga blödningar och det har gått bra.

Men kan inflika att tidiga missfall inte behöver göra ont! Jag har haft två, ett i vecka 6 och ett i vecka 9. Det i vecka 6 gjorde inte ont, var som en mensblödning som varade ca en vecka. En vecka senare var testen negativa och efter två veckor blev jag gravid igen.

Det i vecka 9 kändes som mensvärk ungefär.

Det du kan göra är att vänta och fortsätta testa. Håller tummarna för att det går bra!

• mizzlizz

Okej.

Har bara erfarenhet av smärtsamma missfall då det förra oxå var i v 5.

Gjorde nytt test idag och det är fortfarande jättestarkt, mår illa och ömma bröst.... Får väl ringa mvc på måndag och rådfråga helt enkelt.

• Anonym (Bella)

Jag fick missfall i v7 och det gjorde satans ont. Det kom mycket klumpar och blod.

Nu är jag gravid igen och i v10 kom en störtblödning utan smärta. Blödde ett par timmar och fick byta binda ofta. Jag trodde det var ett nytt missfall men det var det som tur inte utan berodde på att moderkakan hade lossnat lite i kanten.

• Missilence

Hejsan!

Jag plussade i tisdags och jag började då få lite rosa flytningar. De höll på i två dagar och övergick till nått mens-liknande. Har vart delvis vattnigt men inga stora klumpar eller så. Har haft lite mensvärk blandat med hungerkänslor (?!) och magen är väldigt svullen. Tog ett nytt test i fredags och det va ännu starkare. Är i v 6! Ringde BM igår och de sa bara att jag skulle ta ett till test om en vecka.. Hur tolkar man det här?

• Anonym (Anonym (va?))
    Missilence skrev 2017-01-01 09:48:40 följande:

Hejsan!

Jag plussade i tisdags och jag började då få lite rosa flytningar. De höll på i två dagar och övergick till nått mens-liknande. Har vart delvis vattnigt men inga stora klumpar eller så. Har haft lite mensvärk blandat med hungerkänslor (?!) och magen är väldigt svullen. Tog ett nytt test i fredags och det va ännu starkare. Är i v 6! Ringde BM igår och de sa bara att jag skulle ta ett till test om en vecka.. Hur tolkar man det här?

Inte jättesvårt tolkat faktiskt - ta ett nytt test om en vecka! Var det inte missfall kommer det vara positivt då, var det negativt så hade du missfall.
  • Missilence
    Anonym (Anonym (va?)) skrev 2017-01-01 10:17:27 följande:

Inte jättesvårt tolkat faktiskt - ta ett nytt test om en vecka! Var det inte missfall kommer det vara positivt då, var det negativt så hade du missfall.

Jag menar hur jag ska tolka mina blödningar...
Svar på tråden Missfall eller inte?