• tessan87

Hyperremissis

Hej!

Undrar om nån testat detta nya mot denna hemska illamåendet?

Låg inne före jul med dropp och lergigan Comp och primperan. Hjälpte då för stunden. Som vanligt.

Fick åka in igår kväll igen. Där träffa jag ny läkare. Hon gav mej ett dropp extra mycket salter, B spruta och en tablett att ha under tungan. Detta va tydligen nån ny metod. Än så länge hjälper detta. Lindrar iaf. Men fick som sagt va åka hem med tabletterna man ska ha under tungan.

Skulle jag utredas om detta ska fortsätta på mej ska jag ha detta dropp var tredje dag nämligen.

Så nu undrar jag om nån testat och om mam lyckades bli mer människa?

• Svar på tråden Hyperremissis
  • JosSand

Jag äter ondansetron 4-8mg om dagen sen v7. Är nu i v16. Den har hjälpt mig massor. Tar inte bort illamåendet men jag har sluppit kräkningar och jag tror att det ändå minskat illamåendet och gett mig några stunder som varit ok. Kruxet är att det inte finns några studier som visar att den är ok på gravida, men inte heller att den skulle skada barnet. Den används till gravida som blir inlagda pga hyperemesis. Det var från min syster som är sjuksyrra som jag fick reda på den, annars verkar det som läkarna är restiktiva med den idag. Jag bad om den själv. Tidigare har den använts mer. Biverkning jag märkt är att magen svullnade upp mycket i början, såg ut som v18 i v8 ;) och trög mage, men det gör graviditeten och stillasittande/sängläge också, så svårt att veta vad som är orsaken. 12mg säger min läkare är min maxdos per dag men jag har hållt mig lite lägre för att balansera illamående mot biverkningarna.
    Om du får det utskrivet så är mitt tips att be om 50 tabletter istället för 10, då 50 är billigare än 10 konstogt nog.
    Lycka till och kämpa på!

• Newbie84

Käkar också ondansetron 32 mg är min maxdos. Hjälper mot de värsta kräkningarna och tar ibland bort den värsta toppen av mitt illamående.

Svar på tråden Hyperremissis