• thimpa­n08
    Äldre 1 Jan 14:46
    7205 visningar
    13 svar
    13
    7205

    så jävla trött på och vara gravid!

    Jag blir galen snart!! Jag är så fruktansvärt trött på att vara gravid! Jag kan inte somna på kvällarna/nätterna, har sånna krypningar i armar och ben, senaste två veckorna har jag somnar vid halv 4-4 på morgonen. Vad kan man göra åt dessa krypningar? Och inte nog med det så har ja sånna jävla sammandragningar dygnet runt, försöker ta de lugnt med de är inte lätt med en 1åring (imorgon) hemma, plus en 5 åring och 8åring, som dessutom har kraftig ADHD. Jag är stor som ett hus, då jag får stora barn. Går in i v 35 imorgon och jag vet inte hur jag ska orka de sista veckorna, dessutom har ja en jävla ångest över förlossningen då senaste va en ren jävla mardröm!!
    Ni får ursäkta språket, men de känns som ja håller på och blir galen. Är de nån av er som haft krypningar i armar och ben? Vad gjorde ni åt det? Inget hjälper mig, förutom att jag är uppe och går och rör mig, men de börjar bli rätt jobbigt och vanka runt på nätterna. Och dessutom börjar sömnbristen ta ut sitt. Ge mig råd/tips.

  • Svar på tråden så jävla trött på och vara gravid!
  • Äldre 1 Jan 16:52
    #1

    Jag får krypningar i kroppen när jag blir trött. Får svårt att somna om jag inte tar magnesium innan läggdags. Har du testat magnesium?

  • thimpa­n08
    Äldre 1 Jan 17:01
    #2
    Fia 28 skrev 2017-01-01 16:52:22 följande:

    Jag får krypningar i kroppen när jag blir trött. Får svårt att somna om jag inte tar magnesium innan läggdags. Har du testat magnesium?


    Ah jag har testat det, men det funkar inte
  • Äldre 1 Jan 17:49
    #3

    Jag tar också magnesium mot myrkrypningar. När jag är gravid behöver jag ta upp emot 750mg för att det ska hjälpa, du kanske ska prova med en högre dos? Eller magnesiumolja som du sprutar och gnider in direkt på armarna.
    Annars kan kalcium eller järn kanske hjälpa.

  • Äldre 1 Jan 18:26
    #4

    En till här som hatar att vara gravid..! Spelar ingen roll att det är ett privilegium när allt man upplever är hemskt - jag har drabbats av både graviditetsdepression & graviditetsrädsla (säker på att bebisen plötsligt ska dö i magen mm) vilket totalt handikappar mig och jag kan inte ta mig ur lägenheten mer än för att åka till sjukhuset eller MVC för att kontrollera att bebisen lever.. Inte kunnat jobba sen vecka 34 på grund av det & inte heller orkar jag träffa vänner, så för mig är det psykiskt en traumatisk upplevelse :(. Är i vecka 38 nu och förstår inte hur jag ska orka till förlossningen..

  • Äldre 19 Jan 12:38
    #5

    Känner samma sak! Är i v.34+3 idag och är sååå trött på detta. Har myrkrypningar i vanliga fall med o haft sen ca 13 års ålder men just nu är det varje kväll och natt så man blir verkligen galen! Magnesium funkar inte på mig heller...


    thimpan08 skrev 2017-01-01 14:46:59 följande:

    Jag blir galen snart!! Jag är så fruktansvärt trött på att vara gravid! Jag kan inte somna på kvällarna/nätterna, har sånna krypningar i armar och ben, senaste två veckorna har jag somnar vid halv 4-4 på morgonen. Vad kan man göra åt dessa krypningar? Och inte nog med det så har ja sånna jävla sammandragningar dygnet runt, försöker ta de lugnt med de är inte lätt med en 1åring (imorgon) hemma, plus en 5 åring och 8åring, som dessutom har kraftig ADHD. Jag är stor som ett hus, då jag får stora barn. Går in i v 35 imorgon och jag vet inte hur jag ska orka de sista veckorna, dessutom har ja en jävla ångest över förlossningen då senaste va en ren jävla mardröm!!

    Ni får ursäkta språket, men de känns som ja håller på och blir galen. Är de nån av er som haft krypningar i armar och ben? Vad gjorde ni åt det? Inget hjälper mig, förutom att jag är uppe och går och rör mig, men de börjar bli rätt jobbigt och vanka runt på nätterna. Och dessutom börjar sömnbristen ta ut sitt. Ge mig råd/tips.


  • Äldre 19 Jan 12:54
    #6

    hej 

    jag förstår att det kan vara svårt. Jag kände mig så också under graviditeten men fick hjälp av hypnosterapi för att både hantera dessa känslor under graviditeten och efteråt, vid födelsen. Jag skulle tipsa Integration in Sweden, de gör ett bra jobb och du kan få hjälp både online och i deras mottagning i Lund. Vart att testa www.integrationinsweden.com/

    Lycka till!

  • Äldre 19 Jan 13:01
    #7

    Det enda som hjälpte för mig var stödstrumpor dagtid. Annars fick jag myrkrypningsr i benen på natten

  • Äldre 21 Jan 00:19
    #8

    Jag har oxå restless legs (& ibland i armarna) sen tidiga tonår. Blir tusen ggr värre under graviditet. För mig är det enda som lindrar kyla. Smörjer med kylgel när jag lägger mig och lägger ibland kylklampar i sängen där benen ligger inför läggdags. Stödstrumpor dagtid! Men ibland är det ju ändå helt vedervärdigt och måste upp och göra tåhävningar typ... Det jag tröstar mig med är att det är rätt säsong nu. Mina två tidigare barn är båda födda i juli och då höll jag på att bli knäpp på riktigt! Stod och grät i duschen på nätterna typ...

    Lycka till!!!

  • Äldre 21 Jan 15:43
    #9

    När det gäller krypningar i armarna, så led även jag av det. Fick tips om järntabletter och vet du... Det funkade!! Helt underbar känsla att det gav med sig. Mitt HB var inte superlågt, men det räckte tydligen för att krypningar i armar. Testa att ta två stycken i några dagar!

  • Äldre 23 Jan 18:24
    #10
    Suzieq skrev 2017-01-21 15:43:55 följande:

    När det gäller krypningar i armarna, så led även jag av det. Fick tips om järntabletter och vet du... Det funkade!! Helt underbar känsla att det gav med sig. Mitt HB var inte superlågt, men det räckte tydligen för att krypningar i armar. Testa att ta två stycken i några dagar!


    Precis! Låga järndepåer (ferritin) (kan ju va låga trots normalt Hb) kan ge restless legs osv. Gäller dock inte mig ????, jag har nån ärftlig form.
  • Äldre 24 Jan 05:47
    #11

    Enda som hjälper mig när jag får myrkrypningar är att lägga mig på spikmattan! Dom var ju väldigt populära för ett antal år sedan, och jag är otrolig glad att jag sparat den.

  • Äldre 24 Jan 08:58
    #12

    Jag har en ärftlig variant ochninban jag blev gravid körde jag med spikmattan med men gjorde ganska ont på vaderna särskilt. Nu har jag inte vågat prova eftersom den släpper lös massa slaggprodukter o vill/vet inte om det är så bra för bebisen :/


    Tjohalia83 skrev 2017-01-24 05:47:07 följande:

    Enda som hjälper mig när jag får myrkrypningar är att lägga mig på spikmattan! Dom var ju väldigt populära för ett antal år sedan, och jag är otrolig glad att jag sparat den.


  • Äldre 24 Jan 10:58
    #13

    Här har ni en till som är vansinnigt less. Gravid med tredje barnet i vecka 40+4 Gråter
    Båda mina andra barn kom tidigt. 
    1:an v 38+2
    2:an v 38+6
    Jag hade ju verkligen inte trott att jag skulle gå över den här gången.... så det känns som att jag gått över två veckor snarare än 4 dagar.
    Jag har aldrig tyckt om att vara gravid. Betydligt roligare att ha barn än att vänta på dem. Och sedan alla jävla kommentarer såhär på slutet...
    oj vad stor du är (tack)
    När är det dags? (det undrar jag med)
    Är det tvillingar (fuck you)
    Har du inte fött än? (vad ser det ut som)
    Har du prövat färdknäppen? (varför undrar du om jag knullar med min man?)

Svar på tråden så jävla trött på och vara gravid!