Inlägg från: Fiona M |Visa alla inlägg
  • Fiona M

Bokälskare sökes :-)

Jag läser fort och mycket, men är lite missnöjd med antalet böcker (211) jag hann med förra året, men har varit sjuk.

Ska du läsa på svenska eller engelska? Det påverkar ju utbudet ganska mycket!

• Fiona M
    i-o skrev 2017-01-02 16:37:56 följande:

mer än en bok per dag? Hur tunna böcker läser du eller hur mycket recall har du av det som du läser? Då lär man ju inte smälta intrycken liksom.

Har ditt år bara 200 dagar?
  • Fiona M

Plockade upp några av de senaste här, de har mellan 300 och 650 sidor, men visst har några av böckerna förra året varit tunnare.

Jag har alltid läst snabbt och har inga problem att komma ihåg det jag läser. Läser till 90% böcker på engelska.

(Kan däremot inte lyssna på böcker då jag blir frustrerad av att det går för långsamt. :-/ )

• Fiona M
    Aniiee skrev 2017-01-02 18:12:16 följande:

Jag läser också snabbr och har inga problem med att komma ihåg vad jag läser (vilket kanske vittnas av att jag gärna läser 3-7 böcker samtidigt/omlott), men dygnet har fan inte fler timmar..... tyvärr.

Det optimala vore att få läsa (skönlitteratur) hela dagarna!
  • Fiona M

"A Monster Calls" köpte jag av en slump i en liten by i Wales, den var billig och tunn och jag skulle åka tåg. Sen satt jag och snörvlade lite... (Ska bli intressant att se vad de gjort av filmen!)

• Fiona M
    Klickerträna skrev 2017-01-22 13:49:40 följande:

Jag är inne på min tredje, men nu går det trögt. Får pusha mig lite, så jag kommer in i handlingen för den är nog intressant bara tempot ökar lite. Beställa hem nya fina böcker är av någon anledning mycket enklare än att avverka dem

Bra jobbat! (Du är ju redan i mars enligt tidsplanen!)
  • Fiona M

Jag har varit zombiesugen och använt mig av biblioteket för att stilla detta.

Har plöjt Higsons YA-serie The Enemy (7 böcker), och även om det inte är högkvalitativt (och ibland känns som om det skrivits för att filmas) så har den varit underhållande.

Utöver det läser jag just nu kurslitteratur och Merchant of Venice.

Svar på tråden Bokälskare sökes :-)