1 åring utan sovrutin
Hej,
Vi har en son som precis fyllt 1 år och vi vet inte alls hur vi ska göra med hans sömn. Han har från start endast sovit max ca 4 timmar i sträck, och då är det länge. Oftast sover han 1-2 timmar innan han vaknar. Ibland går det att söva om honom men oftast är det iaf 1-2 gånger per natt som han inte vill och omnattningen tar mer än 1 timme, ibland längre. Bäst sover han om jag sover bredvid mig och han har fri tillgång till att amma. Då sover inte jag och eftersom det nu är hans pappa som är hemma och jag jobbar så behöver jag få sova. Det kan vara timmar med skrik, gråt och ledsamheter om inte jag löser av pappan. Jag orkar inte stå emot tillslut och gör därför det. Jag sover ju inte oavset. ???? Hur ska vi göra för att han ska sova längre?!
Han sover oftast 1 gång om dagen, ca 1-1 1/2 timme efter lunch (12-13,30) vaknar runt kl 8 på morgonen och somnar runt kl 19 på kvällen. Han äter kvällsmat runt 17,30. Välling vägrar han och napp lika så. Det enda som duger är att amma. Är det någon som sitter på supertips?!
Tack i förhand från två tacksamma, trötta föräldrar.