Ni som lever i förhållanden med för lite sex
Hoppas jag inte kapar den här tråden, men det verkar ha varit inaktiv ett tag och det jag tänkte skriva är på samma tema.
Min partner och jag (jag man, hon kvinna) har ett mycket bra sexliv när vi väl får till det, men frekvensen, intensitetet och framför allt initiativet från henne minskar hela tiden.
Hon säger att hon är tänd på mig, och jag är minst lika tänd på henne som innan. För det mesta om jag tar upp det blir det tjafs, även om jag försöker förklara att jag inte vill att hon skall ligga om hon inte vill, utan att det som är jobbigt är just att hennes sexlust verkar minska och att hon verkar rätt nöjd med det. Men det största problemet verkar vara att hon inte riktigt förstår hur viktig del av förhållandet sex är för mig. Hur jag än försöker förklara.
I bästa fall blir det efter ett sådant samtal lite bättre i 1-3 dagar, sedan är vi tillbaka på samma som innan.
Förutom att frekvensen minskat, och att hon tar initiativ mer sällan, så tar hon inte längre initiativ till att 'spice things up' (vilket hon gjorde mycket tidigare).
Det jag är rädd för är att vårt sexliv skall minska och minska för att till slut dö ut.
Men det börjar bli för jobbigt. Jag är kär i henne och oerhört tänd på henne, men det tär att hon inte förstår hur allvarligt det är. Frustrationen kan få en att göra dumma saker.
Jag hade gärna haft sex 2 gånger om dagen, det är mycket och sånt kräver jag såklart inte. 2-3 gånger i veckan är fortfarande mycket mindre än vad vi hade i början, och kanske att hon tar initiativ säg en tredjedel av gångerna.
Någon som har tips? Kanske någon som varit i samma sits och lyckats vända på skutan.