• Frasses

Bf sept 2017

Jag är gravid i v 10+5 och mår konstant illa hela tiden, ja jag spyr också en hel del. Detta är min första graviditet. Är helt slut och uppgiven och varje dag är en kamp. Får intala mig varje morgon att livet förhoppningsvis kommer bli bättre men just nu känns det som att jag aldrig kommer få må bra igen. Haha man tycker verkligen så synd om sig själv medan alla andras liv bara flyter på som vanligt. Mitt är satt i någon form av paus läge.

Är i vanliga fall en aktiv tjej som tränar och alltid vill göra saker tills nu då jag inte har klarat av att träna alls sen jag kissade plus på stickan. Trodde man skulle leva på rosa moln när man blev gravid men just nu finns dom inte i närheten vad jag kan se ????

• Frasses
    BeccaBus skrev 2017-02-17 16:51:53 följande:

Ta hjälp! Finns bl.a. Lergigan comp man kan få. Har hjälpt mig mkt för att kunna leva normalt.

Jag har ätit dom men får sån fruktansvärd huvudvärk (som migrän) så var tvungen att sluta med dom! Vet inte om det finns några andra? Postlagen fungerade inte på mig.
  • Frasses
    Frasses skrev 2017-02-17 19:06:28 följande:

Jag har ätit dom men får sån fruktansvärd huvudvärk (som migrän) så var tvungen att sluta med dom! Vet inte om det finns några andra? Postlagen fungerade inte på mig.

Postafen ska de såklart stå!
  • Frasses
    BeccaBus skrev 2017-02-18 21:50:36 följande:

Jag har fått Primperan precis, ska vara lite starkare tydligen så fick bara 2veckor till att börja med. Värt att pröva! Sen finna tydligen ytterligare en sort som ska va ännu starkare som jag inte vet vad den heter.

Åh ska kolla. Mår du inte illa eller spyr alls nu?
  • Frasses
    Fiansess skrev 2017-02-19 19:35:12 följande:

Åh vad skönt Lundtok!!!! Grattis till att äntligenkunna slappna av lite.

Frasses: Kul, då är vi exakt lika långt gångna :)! Grattis!!

Lergigan hjälper mig också ganska hyfsat. Hoppas du kan få något annat! Ring o kolla.

Jag är också van att vara väldigt aktiv och träna flera dagar i veckan samt äta hälsosamt, men sedan jag blev gravid är det helt upp och ner. Träning händer max 1 gång i veckan och då ngn form av lättare pass.... Skulle kunna sova dygnet runt och vräker smörgåsar som just nu är det enda jag är sugen på när jag mår så illa :/.

Hoppas att det släpper för oss snart. Är i v.12 idag!

Ja det är en omställning för hela kroppen. Inte konstigt kanske :) ska du göra kub? När har ni den i sånt fall?
  • Frasses
    Fiansess skrev 2017-02-19 22:45:09 följande:

Vi ska göra Nipt i vecka 12+0. Alla över 32 blir erbjudna det i vårt landsting och då jag precis fyllt tackade vi ja! Känns nervöst med allt denna graviditet så ska bli skönt!!

Ska du göra kub?

Vad är skillnad på nipt och kub?

Ja vi ska göra kub om två veckor, är då i 13+1. Vi får välja om vi vill göra de i vårt landsting så tänkte att det vore lika bra att kolla.
Svar på tråden Bf sept 2017