erijon skrev 2017-03-13 13:46:33 följande:
Vad skönt att du har bra upplevelser efter den första. Jag tror detta kanske släpper under graviditetens gång. Men kommer ändå ta upp det med min BM.
Min son är 6 år i maj. Så det är ändå ett tag sedan. Vart gravid däremellan men slutat i MF.
Imorgon ska jag på första besöket hos BM. Minns inte vad mab gör då? Typ pratar, väger sig, tar prover och lämnar urinprov osv bara? Ska försöka få till ett försök att lyssna på hjärtat. Vet att det är tidigt men jag är så förbaskat orolig och jag vet ju att det är fullt möjligt att höra med doppler i vecka 12.
När fick ni lyssna på hjärtat hos BM första gången? :)
okej! vad tråkigt med mf... när har du tänkt berätta för sonen?
Jag va på mitt möte på mvc idag! Ja precis det var typ det vi gjorde oxå. Fick dock veta att om man fött barn som vägt mer än 4500g så måste man göra sockerbelastningstest och flera extra ultraljud. så lite annorlunda blir det för mig denna gång! skönt på sätt och vis att de kommer att ha koll då min 2:a vägde 4800 g... inte orolig för socker för har aldrig haft problem med högt förut men det är tydligen rutin!
fick tid för rul 25 april! så spännande! jag du undrar om inte det varit i vecka 20?! vet att man kan höra redan nu dock! :)