erijon skrev 2017-08-10 15:23:35 följande:
Jag känner mig SLUT. Vecks 34 på måndag men känner att jag kommer vara och alltid vart gravid. Jag är sååå trött i kroppen nu. Helt matt. Varenda rörelse i magen gör såå ont förutom om jag ligger ner på sidan helt avslappnad. Speciellt på kvällarna är det väldigt mysigt och så. Men dagtid och i upprätt läge är det sjukt smärtsamt nästan alltid.
Min 6åring blir ledsen för att jag inte orkar göra massa saker och när vi väl "gör saker" så orkar jag så kort stund eller så får han görs mycket själv. Känner mig elak och dålig.. han är ändå väldigt duktig på att fixa själv och hjälpa till. Men i dessa stunder känner jag mig dålig.
Har ju bonusen på 5,5år varannan vecka också, och under sommaren har det gått jättebra. Dem leker så bra ihop. Snart börjar förskola och skolan för min stora. Det blir mer tid att hinna vila för mig.
Försöker delta i saker som jag verkligen kan typ rita/måla, pyssla eller pussla. Men det är svårt med bonusen. Han gillar inte sånt, har inte viljan eller tålamod att lära sig..
Idag fick min lilla kille ett pussel på 200bitar som han ska roa sig med. Med världskartan. Han vill bara slita upp det och börja nu! :D Men imorgon ger han upp när "lillebror" kommer och vägrar lägga pussel.
Vad gör man mer? Hur får man ork? Mår inte dåligt är bara helt SLUT. Aå jag skulle kunna somna när jag kör bil. Nästan dygnet runt.
Säger som ovanstående. Vila så mycket du kan. Jag har en 12-, 7- och 6-åring här hemma. 12:an ser man knappt röken av 7- och 6-åringen kan knappt vara i samma rum utan att slå ihjäl varann (det kan ju vara så att mammans tålamod smittar av sig ????). Löser dagarna med kompislekar. Då löser sig mycket av sig själv och man får möjlighet att koppla av och bara ligga å vila. Är själv inge särskilt rörlig av mig längre, då jag har fogar och ljumskar from hell och trycket ner är inget att skoja om. Får liksom ta ett steg i taget. Har också släppt mycket mer på "spelregler" och iPad å Tv-spel kan vara en skänk från ovan.
Ser ljuset i tunneln nu. Bedömning för igångsättning den 23:e, så kanske blir det en augustibebis trots allt...