Inlägg från: Fiffi1985 |Visa alla inlägg
  • Fiffi1985

Bf sept 2017

Hej alla! Hur går det för alla? Har BF 6/9 med andra barnet och på tis ska jag till BM för en hinnsvepning. Någon som har erfarenhet om det funkar och hur lång tid efter ni gjort det har det satt igång?

Som man längtar nu... börjar bli otålig!

• Fiffi1985

Hoppas det funkar denna gång för er alla! Jag va också hos bm kl 13 o gjorde en hinnsvepning. Fy va obehagligt! Kändes som om hela armen va inne i mig...

tappen va mjuk och va öppen typ 1 1/2cm. Vet dock inte om det innebär förlossning img eller nästa vecka..

suck, ville bara att hon skulle säga "hem o packa BB-väskan för snart är det dags"

MEN vi bokade in en ny tid tills på mån istället... hoppas hoppas på bebis snart för oss alla!

• Fiffi1985

Jag har BF imorgon 6/9 så jag ska väl inte vara så otålig, men det är man ändå... jag har inte så mkt känningar mer än att jag har lite molande värk. Så jag hoppas attkroppen verkligen förbereder sig på fl snart. Men jag ska försöka ut o gå en promenad ikväll och sen sova lite. Hoppas att det är inatt det kommer igång för oss alla! När har du BF fiansess? (Vet inte hur man svarar till specifik person här på Familjeliv

• Fiffi1985

Till Em93 och Fiansess, det är nog bara vi kvar

Inga känningar igår, idag kom det ut en stor klump brunt ?! Ingen aning om det va slemproppen. Även om d va slemproppen så säger ju det tyvärr ingenting, fl kan ju starta en vecka efter slemproppen. Inte meningen att vara negativ men va fan, kan inte pojken komma ut nuuuu!

Har ni haft mer känningar?

Jag har ringt min bm för att se om det är slemproppen (hon har dock inte svarat).

Kul med Ikea idag, får se vad jag hittar på... alla skåp är rensade och vi har ingen disk eller tvätt. Typiskt

Får väl ta en promenad....

• Fiffi1985

Bm svarade och sa att det förmodligen va slemproppen som gått... snälla snälla sätt igång så man kan få lite onda värkar

• Fiffi1985

Usch i efm har jag varit deppig, eller kanske mer frustrerad! Jag har känt då o då att d händer mkt i magen, molvärk och han rör sig längre o längre ner...

Men sen nu på kvällen har d nästan avtagit allt, Arrghh!

Jaja, det bör ju hända inom en vecka tycker jag. Födde min dotter 9 dagar efter, så allt innan dess är bonus (men hon vägde 4080 då, stor flicka, får se vad blir nu...

Har du EM och fiansess känt något nu i efm?

• Fiffi1985
    em93 skrev 2017-09-07 15:26:02 följande:

Tråkigt att det inte hänt mer men kanske som sagt är bra för din del då att det går sakta men säkert framåt så det inte blir en repris på nr 2? :)

Har ni långt till bb?

Ja nu får vi hoppas dom vill komma ut snart!!!

Vi har bara 15 min (om det går fort så det är skönt, men med min dotter så va vi bara inne 2 1/2h innan hon föddes så är lite orolig att det kommer gå fort... sen vill man inte skaffa barnvakt när det är falskt larm.. jaja..

inga känningar, så har inga förhoppningar om helgen så d blir väl till bm på mån kl 10 för ny bedömning och bokning av ul för att se om lillebror är stor och jag behöver igångsättning. Hoppas jag slipper detta... till o med sambon börjar bli otålig

Så skönt med fredag dock! Ska gå på väla (köpcentrum) hela dagen ev Ikea, men har helt gått ifrån att jag själv kan föra något för att sätta igång d...

Hur känner ni andra som ff har bebis i magen!

Hoppas ni som fått ut era bebisar njuter ordentligt även om det är jobbigt i början, tiden går ju så fort och de är bara så pyttesmå så liten tid
  • Fiffi1985
    Fiansess skrev 2017-09-08 18:22:33 följande:

Min tur att få skriva :)!!

Igårkväll 22.42 kom finaste tjejen till världen efter 2.5 timme från första känning. Vi hann in en hel timme - tom lite mer. Så skönt!

Strax efter 20 startade värkarna och bara en kort stund senare var det väldigt intensivt och barnvakten ringdes hem samtidigt som vi förberedde oss för att åka och kom iväg samtidigt som barnen åkte till mormor.

Väl inne blev det direkt förlossningsrum där jag undersöktes och för första gången var jag "bara" öppen 6cm. Med de andra har jag varit fullvidgad vid ankomst...

45 min senare öppen 8cm och då togs hinnorna och efter ytterligare 20min kom hon efter 4min krystvärkar. Tacksam att vi även denna gång åkte direkt;).

2 stygn blev det och nu kämpar vi med amningen och bara myser <3.

Stort grattis till er tjej! Åh så skönt att ni äntligen fick träffa henne! Som man längtar nu!

Skönt att ni åkte in direkt!

Bara njut i bebisbubblan!
  • Fiffi1985
    erijon skrev 2017-09-09 09:28:44 följande:

Nu har det kommit blod två gånger efter sex. Vet att man kan vara extra känslig, men det var endast hänt en enda gång förut precis i början av graviditeten. Men nu två dagar i rad.. har inte ringt in. Bör jag göra det tro? Rätt osugen på att ligga på förlossningen med ctg för att få höra "det är helt normalt med en blödning från slemhinnan under grav" för det känns som ALLT är normalt..

Vad tror ni? Tänker väl att jag ska ringa förlossningen och rådfråga men..

Det är väl alltid skönt att ringa in om d är ngt som avviker, det är kanske beroende på mängden och färgen, kanske?

Jag va väldigt yr och hade huvudvärk så jag ringde in till FL och jag fick komma in o då konstatera att allt såg bra ut. Det är väldigt skönt att få höra att det är bra med bebis i magen. Det är lika bra att ringa skulle mitt råd vara, de kanske säger i telefon att allt är bra eller så får du komma in. Men bättre att åka in en fång för mkt än en gång för lite

Jag har ff inga känningar alls! Blir väl att jag ska till bm på mån kl 10 för ev ny hinnsvepning. Hade hoppats att jag sluppit men men...
  • Fiffi1985
    em93 skrev 2017-09-10 06:38:06 följande:

Hoppas alla njuter av sina små bebisar! Här börjar jag tappat hoppet, inga känningar och bf+2 idag... vill inte gå över mer :'( blir galen snart...

Jag känner heller ingenting och jag är BF+4 :-/ ska ut o gå i skogen i efm där det är lite backigt!

Ska du EM93 till bm något i veckan som kommer? Jag ska img kl 10 så hoppas hon kan göra ny hinnsvepning...

jag blir snart galen!!!! Den här väntan... hoppas vi får en skön söndag ändå...
  • Fiffi1985
    em93 skrev 2017-09-10 13:09:09 följande:

Åh så tråkigt! Ska också ta oss en skogspromenad nu i efm. Så får man iaf lite frisk luft.

Ja men inte förens tisdag -.-. Hoppas det hjälper för dig!! Håller tummarna.

Ja det är ju väntan som är värst, även att man vet så väl att det är plus minus 2 veckor så är man ju så inställd på det där datumet.

Vi får hoppas skogspromenad gör susen :)

Ja, hoppas promenaden för susen, har börjat känna lite lite förvärkar, så jag hoppas att detta är början av förlossningen, men det är bara lite, så får se om d boir mer, annars är d som sagt bm img kl 10.
Svar på tråden Bf sept 2017