• em93

Bf sept 2017

Hoppar in lite här, har bf 9 september (andra barnet) och känner verkligen iiiingenting mer än foglossning, sömnlösanätter osv haha.

Ska till bm imorgon och tänkte fråga om hon kan göra hinnsvepning för nu pallar jag inte mera.. någon mer som gjort det isf funkade det?

Om inte, tips på hur man får dagarna att gå liiiite snabbare?

• em93
    Smus81 skrev 2017-08-28 19:22:42 följande:
    Välkommen! Jag dök också upp sent. Har BF 12/9, men ska tillbaka för ev igångsättning 5/9...men nu var vi ju in imorse, så vi får se vad Lillefjojs bestämmer sig för... Tips på att få dagarna att gå är att boka upp dig på saker och försök att vara sysselsatt så gott det går och du orkar (jag har också hemsk foglossning och går på vattengympa två ggr/vecka). Första barnet?
    Jaha oj, får man fråga varför?

Andra barnet, vi har en vild 2 åring men som tur väl är så är jag ju sjukskriven så hon får leka av sig om dagarna på fsk. Kan ju typ inte göra så mycket och jag är världens mest rastlösa person haha. Hatar att vara still...
  • em93

Hur går det för alla? Någon bebis ännu? :)

Var och fick hinnsvepning idag, var bara öppen 'ett finger' och tappen var lite bakåtlutad om jag förstod henne rätt, har inte känt någonting alls mer än lite värk i väster ljumske nu på kvällen. Tog en liten promenad nu också så kan väl hoppas på att något händer inatt annars får man väl dra täcket över huvudet och bara vänta.... -.-

• em93
    Smus81 skrev 2017-08-30 11:37:08 följande:

Himla unge! Sist jag var på mvc var han ruckbar och i måndags när vi var in så var han helt fixerad. Idag, IDAG är han rörlig igen och hon fick in en hel hand under hans huvud. FAN, jag lovar, nu kommer han ligga kvar i 3 veckor till... #bitter

Han kanske bara tar lite sats och laddar för att flyga ut snart! :) skämt o sido...mitt första var rörligt förmodligen ända tills vi var inne på förlossningen. Iaf dagen innan allt satte igång så behöver inte betyda något. Jag födde 2 dagar efter bf.
  • em93

Var precis med om en ganska sjuk sak måste jag säga, jag gjorde ju hinnsvepning i tisdags vilket jag tror hjälpt lite då jag haft kraftigare förvärkar från o till. Ringde då min bm och frågade om man kunde göra en till o se om det satte fart på det ännu mer. Men hon hade tyvärr inga tider denna vecka.

Hon tyckte jag skulle ringa fl och kanske få en sovdos istället då jag inte sovit på typ över en månad, är helt slut kort sagt.

Ringde dit och berättade osv men till svars får jag att hon tycker jag ska ringa spec. Mödravården för igångsättning istället. Kunde liksom inte ens få sovdos?

Visst jag mår skit dåligt men inte så dåligt så dom ska behöva sätta igång mig eller? Trodde som bara gjorde de om det var riktiga komplikationer osv. Vad ska man göra? Har 8 dagar kvar till bf.

• em93
    Fiffi1985 skrev 2017-09-03 18:05:37 följande:

Hej alla! Hur går det för alla? Har BF 6/9 med andra barnet och på tis ska jag till BM för en hinnsvepning. Någon som har erfarenhet om det funkar och hur lång tid efter ni gjort det har det satt igång?

Som man längtar nu... börjar bli otålig!

Väntar också nummer 2, Trodde det var något på g här nyss haft riktiga pin värkar till o från under dagen men nu är det som bortblåst...bara lite mensvärk typ. Hoppas verkligen det drar igång snart, bf på fredag.

Jag fick hinnsvepning i tisdags, kände inget av det efteråt men bm sa att jag bara var öppen ett finger o tappen var lite bakåtlutad så ska göra ny på tisdag igen.

Ja nu har man väntat tillräckligt :D
  • em93

Här är det stendött så har legat och tjurat i soffan hela dagen....får hoppas hinnsvepningen imorgon gör susen! :)

Lycka till alla ni andra också! :D

• em93
    Smus81 skrev 2017-09-04 14:02:56 följande:
    Åh, den där tjura-dagen hade jag i onsdags. Så skönt att höra att man inte är ensam.
    Haha ja, sånna dagar måste man få ha.

Någon här som blivit 'dålig' i magen såhär nära bf? Eller dålig, kanske mer normal?! Har varit hård i magen pga av järntabletterna ett tag nu men både igår och idag har jag gjort nr 2 2 gånger per dag.

Ursäkta detaljerna haha... men kan det vara ett tecken?? Har för mig jag läst det någon annanstans att tarmarna tömmer sig innan?
  • em93

Var också precis hos bm och gjorde en till hinnsvepning, det hade tyvärr inte hänt någonting sen förra gången så är måttligt besviken just nu... orkar verkligen inte vara gravid längre :'(

• em93

Grattis alla som fått tillökning, njut ordentligt nu i bebisbubblan!

Känns som det bara är jag kvar som inte fått än... :( inte en enda liten känning..

• em93
    Fiansess skrev 2017-09-06 09:31:10 följande:
    Inget här heller så vi är iaf 2 :/ Undra hur det gick för Fiffi inatt? :)
    erijon skrev 2017-09-06 07:42:36 följande:

STORT Grattis till alla bebisar! Jag blir lika avundsjuk varenda gång.

Igår hade jag ganska mycket sammandragningar och förvärkar, speciellt på kvällen. Sen när jag torkade mig när jag kissat kom det lite rosa.. har INTE ringt någonstans. Nu är det borta.

Kan ju vara slemproppen som är på g? Så startade det för mig för några veckor sedan och har varit till o från sedan dess. Igår efter hinnsvepningen har det dock kommit mer , äntligen! Hoppas att det betyder att det närmar sig nu. :)

Åh då borde det ju verkligen vara på gång för dig, håller alla tummar!!! Du får uppdatera under dagen :D själv tänkte jag spendera dagen på Ikea... :)
  • em93

Åh fusk.... ni har iaf några tecken, hoppas det inte dröjer så länge till för er :) när hade ni bf?

Här har jag inte sett skymten av någon slempropp iaf. Iofs gjorde jag inte det förra gången heller så kanske inte är helt kört ändå :D

• em93
    Fiffi1985 skrev 2017-09-06 20:03:50 följande:

Usch i efm har jag varit deppig, eller kanske mer frustrerad! Jag har känt då o då att d händer mkt i magen, molvärk och han rör sig längre o längre ner...

Men sen nu på kvällen har d nästan avtagit allt, Arrghh!

Jaja, det bör ju hända inom en vecka tycker jag. Födde min dotter 9 dagar efter, så allt innan dess är bonus (men hon vägde 4080 då, stor flicka, får se vad blir nu...

Har du EM och fiansess känt något nu i efm?

Inte en enda känning här...kommer säkert gå över tiden bara för jag räknas som förstaföderska, blev akutsnitt med första barnet... fast är bara glad om jag får föda normalt denna gång.

Hoppas det kommer igång ordentligt för dig, låter ju verkligen som det är något på gång! :)
  • em93
    Fiansess skrev 2017-09-07 11:37:16 följande:
    Nej men räknas du som förstföderska för att du fick akutsnitt? Kroppen förbereder sig ju för förlossning oavsett tänker jag.... Men jag hoppas du slipper det denna gången, både snitt och att gå över tiden <3 I vilken vecka fick du sist och varför blev det snitt?
    Ja min bm säger det men vet inte riktigt... läser man på nätet så står de så olika. hon är född i vecka 40+3, så gick ju inte över speciellt mycket haha.

Fick värkar osv öppnade mig 5 cm men sen tog de stopp, stannade av helt trots jätte kraftiga värkar så dottern blev väldigt påverkad i magen så ja lite blandade faktorer som påverkade, kanske tog Eda för tidigt osv.
  • em93
    Fiansess skrev 2017-09-07 11:54:23 följande:

Varit på bedömning idag igen, men inte jättemycket förändring sedan sist :/ Fick 5p denna gången...vet inte exakt för vad men tappen hade mjuknat och dragit sig mer framåt och krympt till 20mm, samt att jag nu är öppen 2,5-3cm.
    Ny kontroll på måndag och är då tappen mindre och jag får ytterligare 2p blir det ev igångsättning.....!

Men jag känner mig inte längre lika orolig - det verkar ju inte som att förlossning nr 3 blir lika snabb som nr 2 då jag vid denna tiden sist (tom en vecka innan!) redan hade utplånad tapp och var 4cm öppen. Så gick jag i 2 veckor innan sonen kom raketsnabbt, i v.40+3.

Så nu hoppas jag på en spontan förlossning istället, det är ju ändå en otroligt häftig upplevelse att inte veta hur var när det smäller :). Som jag längtar nu!!

Fick en ny hinnsvepning idag, men denna bm var inte ens i närheten av det den bm gjorde i tisdags. I tisdags svepte hon som en galning, länge o väl. Nu gick det på ett kick - och inga känningar ännu iaf. Nej det blir nog inte före helgen för mig tyvärr. Nu är hoppet ute :P

Hoppas att ni andra får lite känningar och bebisar snart :).

Tråkigt att det inte hänt mer men kanske som sagt är bra för din del då att det går sakta men säkert framåt så det inte blir en repris på nr 2? :)

Har ni långt till bb?

Ja nu får vi hoppas dom vill komma ut snart!!!
  • em93

Hoppas alla njuter av sina små bebisar! Här börjar jag tappat hoppet, inga känningar och bf+2 idag... vill inte gå över mer :'( blir galen snart...

• em93
    Fiffi1985 skrev 2017-09-10 09:26:56 följande:
    Jag känner heller ingenting och jag är BF+4 :-/ ska ut o gå i skogen i efm där det är lite backigt!

Ska du EM93 till bm något i veckan som kommer? Jag ska img kl 10 så hoppas hon kan göra ny hinnsvepning...

jag blir snart galen!!!! Den här väntan... hoppas vi får en skön söndag ändå...
    Åh så tråkigt! Ska också ta oss en skogspromenad nu i efm. Så får man iaf lite frisk luft.

Ja men inte förens tisdag -.-. Hoppas det hjälper för dig!! Håller tummarna.

Ja det är ju väntan som är värst, även att man vet så väl att det är plus minus 2 veckor så är man ju så inställd på det där datumet.

Vi får hoppas skogspromenad gör susen :)
  • em93
    Fiffi1985 skrev 2017-09-10 17:47:29 följande:
    Ja, hoppas promenaden för susen, har börjat känna lite lite förvärkar, så jag hoppas att detta är början av förlossningen, men det är bara lite, så får se om d boir mer, annars är d som sagt bm img kl 10.
    Hur går det för dig? Känt något mer? Hur gick det hos bm? :D

Här är det fortfarande stendött, vet snart inte vad jag ska ta mig till..om man ändå bara kunde få känna något så man vet att det snaaart är på gång.
  • em93
    erijon skrev 2017-09-13 16:16:11 följande:
    Hur går det? Känt något?
    Nej ingenting eller fick en lite kraftigare sammandragning nyss men har ställt in mig på att jag kommer bli igångsatt på fredag så har inga större förhoppningar... -.-
  • em93
    em93 skrev 2017-09-15 08:36:13 följande:
    Nej ingenting eller fick en lite kraftigare sammandragning nyss men har ställt in mig på att jag kommer bli igångsatt på fredag så har inga större förhoppningar... -.-
    Har du fått än? :)
Svar på tråden Bf sept 2017