Fiffi1985 skrev 2017-09-05 15:28:51 följande:
Hoppas det funkar denna gång för er alla! Jag va också hos bm kl 13 o gjorde en hinnsvepning. Fy va obehagligt! Kändes som om hela armen va inne i mig...
tappen va mjuk och va öppen typ 1 1/2cm. Vet dock inte om det innebär förlossning img eller nästa vecka..
suck, ville bara att hon skulle säga "hem o packa BB-väskan för snart är det dags"
MEN vi bokade in en ny tid tills på mån istället... hoppas hoppas på bebis snart för oss alla!
Känns som vi ligger ganska så lika nu då... När har du Bf? Känner du något efter svepningen?
erijon skrev 2017-09-05 15:47:03 följande:
Men det låter väl som att tappen är rätt mogen.. eller? Mjuk, framåtriktad och öppen 1,5-2cm låter som början till mogen för mig. Kanske inte tillräckligt för.. vad tänkte dem göra?
När jag blev igångsatt förra gången med sonen, så var tappen : <50% utplånad, längd 2cm, sakralriktad, medium konsistens, öppen 0,5-1,5cm - står det i min journal. Sen vet jag inte exakt vad allt detta. Etyder men jag blev igångsatt med bard-ballong!
Nej ingen hjälp med dem. Dock köpt ett medel som heter NoPoxivir för just mollusker. Dem ska försvinna på ca 4 veckor av den. Enligt vad vi löst och hört av andra som använd den så funkar det! Håller tummarna.
Jag mår bra. Mycket förvärkar och sammandragningar, stick och hugg mitt inne i slidan liksom.. så ont och obehagligt.
När jag är tillräckligt mogen ska de ta hål på hinnorna och förhoppningsvis startar värkarna spontant då. Jag är mer rädd för akutsnitt o klocka än att föda hemma så jag förstår ju att jag måste mogna mer men hoppas gör man ju ändå :/. Jag hade 3p idag men vad poängen var för vet jag inte ;).
Usch ja de där huggen och sticken har jag med haft sedan den vände sig för 9 veckor sen. Kan inte minnas det från föregående graviditeter men fått höra att den pressar mot bäckenbotten....
Smus81 skrev 2017-09-05 16:03:02 följande:
Fy fan! Var jag ett nervvrak innan 13 är det inget mot vad jag är nu... lite börjar tjocka på sig, som sina syskon och paniken är ett faktum...Kan ju inte varit särskilt lugnande för de övriga mammorna i väntrummet där jag satt å bölade.
Hade också alldeles för högt blodtryck (konstigt ????), så måste tillbaka imorgon och träffa min barnmorska. Blev lovad att i alla fall inte behöva gå mer än till nästa vecka - får se om det känns bra ikväll annars kan jag alltid ringa tillbaka imorgon eller i veckan. Hon gjorde en hinnsvepning på mig också och jag hade värkar hela vägen hem i bilen, men det lär väl lägga sig med min tur. Var iaf öppen 3-4 cm och hon kände hans huvud. Fick också en ny tid till läkaren på fredag, då hon ska se om dagens undersökning gett nått resultat och "retas" lite till. Har den inte det blir det oavsett igångsättning nästa vecka. Vet inte om det känns ok, inte helt bra ändå... Får se hur det känns ikväll och imorgon. Sen rekommenderade hon mig å ta det lugnt, fattar inte.
Orkar inte med mer psykisk påfrestning.
Åh så tråkigt. Varför sattes du inte igång idag?
Jag har också känningar efter svepningen men tror ju inte på det så det är väl en reaktion bara som går över.... Ska ta en promenad ikväll. Vila tänker jag inte göra mer än vanligt för nu vill jag ha ut den ;).
Efter hinnsvepningen blev det färdknäppen.... Vad mer kan man hitta på?? :P