• Fiansess

Bf sept 2017

erijon skrev 2017-03-13 13:46:33 följande:

Vad skönt att du har bra upplevelser efter den första. Jag tror detta kanske släpper under graviditetens gång. Men kommer ändå ta upp det med min BM.

Min son är 6 år i maj. Så det är ändå ett tag sedan. Vart gravid däremellan men slutat i MF.

Imorgon ska jag på första besöket hos BM. Minns inte vad mab gör då? Typ pratar, väger sig, tar prover och lämnar urinprov osv bara? Ska försöka få till ett försök att lyssna på hjärtat. Vet att det är tidigt men jag är så förbaskat orolig och jag vet ju att det är fullt möjligt att höra med doppler i vecka 12.

När fick ni lyssna på hjärtat hos BM första gången? :)

Jag har ännu inte fått lyssna på hjärtat, är i vecka 15 nu... Inte fått göra det med de andra barnen förrän ca v.20-22... Hoppas du får! :)

Jag har insjuknat i influensa och med världens hosta kom blödningarna tillbaka inatt. Så trist och psykiskt påfrestande detta när det återigen varit lugnt ett tag. RUL om 3 veckor. Längtar!! Och hoppas då på att moderkakan har velat flytta på sig så att jag kan få slippa dessa blödningar :(
  • Fiansess

Jag är också kvar! BF 9/9 enligt första vul men det är RUL den 4/4 som bestämmer :). Ska bli spännande!!

Går in i vecka 17 idag och känner lite svagt då o då buffar. Längtar dock efter riktiga rörelser nu!!

Min ork är äntligen tillbaka, illamåendet har släppt och blödningar har slutat *peppar peppar* Hoppas detta håller i sig nu!! :)

Hur mår ni andra?

• Fiansess

Ja foglossningen har kickat in här också men långt ifrån som med barn nr 2 där jag fick kryckor redan i v.16 :/ Nu känns det värsta mest om jag anstränger mig vid längre promenader. Ryggslutet/ichias känns dock dagligen men sålänge det håller sig där är jag nöjd tillsvidare. Har dock tid hos sjukgymnasten om 1.5 vecka för att prata och få bälte.

Ikväll har bebis gett sig tillkänna flera gånger. Äntligen! :)

Grattis Hallonfrossa!!! Spännande med nr 5. Hur gamla är de andra? :)

• Fiansess
    Hallonfrossa skrev 2017-03-28 20:53:18 följande:
    Tack!

De andra är 9, 8, 3 och 9 månader, :)

Här är fogarna oxå paj, har gått på kryckor från vecka 12 med de två senaste och nu bär det av till läkaren nästa vecka igen :-/
    Usch ja det är ingen hit :(. Det är över 7 år sedan jag var gravid senast så min kropp har ju återhämtat sig efter fogarnas krasch med nr 1 och 2.... Lycka till hos läkaren!

• Fiansess

Min äldsta kommer vara 9,5 och min yngsta mer än 7,5 så jag räknar nog denna bebis som sladdis ;).

Ska bli otroligt mysigt!

• Fiansess
    erijon skrev 2017-04-02 18:43:00 följande:

Ja det är så olika. Vi ser inte bebis som sladdis. :)

Igår köpte vi spjälsäng och kollade vagn. Lite tidigt då jag är i vecka 15, men sängen fick vi till så bra pris att vi inte kunde vänta :)

Vagn bestämde vi bara, varken beställde eller köpte. Men nu har vi valt! Känns som att det är mest jobbigt att vara i den djungeln så, det är skönt att ha det gjort!

Tycker än ja känner buffar. Väldigt mysigt! Snart kommer jag förmodligen känna sparkar, jag längtar!

Vad spännande ! Vad blir det för vagn? Vi har också bestämt oss. Blir en Emmaljunga Viking

Idag har jag varit på ultraljud. Nytt BF 13 september.

Herregud vilken känsla. Såå häftigt!! :) Man kan tycka att jag borde veta hur det är med 3:e barnet men man glömmer nog ändå..

Bebis visade upp sig rejält. Efter nästan en timme blev den trött och inte så samarbetsvillig men till slut fick vi allt kollat och en OK-stämpel. Allt ser såå bra ut. Jag har varit så fruktansvärt nervös, knappt vågat prata om graviditeten och BM tog mig på största allvar och fick mig att känna mig lugn och avslappnad. Underbart!!

Nu är det med andra ord from idag helt officiellt <3
  • Fiansess
    erijon skrev 2017-04-05 05:50:04 följande:

Emmaljunga super Viking blir det för oss.

Vilken helt underbar känsla!! Blev ditt BF alltså flyttat? Jag vill ha 20e nu, för då är det min tur att få gå på UL. Så nervös, glad, rädd och nyfiken.

Ja jag blev flyttad 4 dagar trots 2st vul innan men det är ju nästan mer regel än undantag så det hade jag räknat med ;).

Det går snabbt till den 20:e! Men ja därefter blir det verkligen en liten person :)
  • Fiansess
    erijon skrev 2017-04-09 07:23:35 följande:

Hur är det med er alla?

Jag har upptäckt en sak som många undrar över hur det är möjligt!

Min livmoderkant, ni vet som man kan känna i vecka 12-13 där precis ovanför blygdbenet? Den kanten känns tydligt exakt där min navel börjar. Speciellt idag (vecka 16) men även i vecka 14 vissa gånger jag kände!

Livmodern drar ihop sig och buktar ut rätt ordentligt när jag ligger på rygg måna gånger. Den är alldeles stenhård, jag tänker sammandragning. Men allt som oftast så släpper det inte, trots att jag ligger där med handen på eller tittar i 10-15 min. Inget gör ont eller så.

Ibland är magen alldeles platt när jag ligger ner men känner jag med ringarna kan jag ändå känna livmodern och kanten. Så det är ingen oro direkt, jag är mer fundersam.. vad händer? Varför går min livmoder såhär högt upp? Gör eran det? (Kanske min navel som sitter långt ner haha!)

Ja min gör också det men inte funderat över det, är dock i vecka 17+ men känns som den varit där ett par veckor iaf. Är det ovanligt alltså?!? :)

Jag får också mycket sammandragningar. Pratade med barnmorskan om det och lugnade mig att det inte är ngn fara.

Mina gör dock lite ont och spänner men släpper oftast sen. Ofta kommer de i samband med att bebis ändrar läge och sparkar och inte så mycket när jag är igång utan mer i vila.

Känner bebisen mer eller mindre varje dag nu. Så spännande! Var hos bm häromdagen och fick moderskapsintyg att skicka in till försäkringskassan också. Nu känns det verkligen på riktigt!! :)
  • Fiansess

Jag är också här :)

Mår förhållandevis ganska så bra just nu efter en tuff första halva. Idag har jag dock haft en hemsk och stressig dag på jobbet vilket ledde till ganska onda sammandragningar och jag fick sätta mig flera tillfällen. Har legat sedan jag kom hem och har bara haft 2 sammandragningar sedan dess - dock har de strålat ned i benen. Jag hoppas att det bara var en tillfällighet :/.

Erijon: Grattis till killen!! Vad tråkigt att det har strulat så! Mitt tips är att köpa standardsize på täcke och kudde och vill du sedan köpa sängkläder på Ikea så funkar det ändå trots att de är lite större än standard. Så har jag gjort med de andra barnen!

Ang babyskydd är det ju såå dåligt att de först sagt att det finns och sedan inte. De måste ju kunna reklamera eller lämna tillbaka då?! Hoppas att det löser sig!!

Juliii86: Grattis till tjejen!! I min mage ligger också en liten tjeja och vi funderar på namn för fullt. Tycker det är såå svårt denna gången!! :)

• Fiansess

Inte heller vågat handla ännu men snart dags att börja kika lite smått kanske :).

Lycka till på torsdag Lundtok!! Var också supernervös trots 2 vul i vecka 9 och 13 men efter rul känns det bra nu!

Välkommen solrosen1981. Jag är inte med i ngn grupp men vet ngn en relativt ny grupp går jag gärna med! :)

Svar på tråden Bf sept 2017