Fiansess skrev 2017-06-15 22:35:50 följande:
Oj så skönt att slippa järntabletter. Grattis!! :)
SF-mått ska följa veckan fram till vecka 27-29 sa min bm, om jag inte minns fel veckor nu..... Hade 22cm i vecka 21+ och jag är nu mindre än med båda mina andra barn. Se vad måttet blir nästa gång:).
Jag ska dit på måndag. Blir en halvdag... Glukosbelastning, barnmorska och sedan läkare med 1.5 timme emellan. De ska kolla tappen pga alla sammandragningar och prata lite om min foglossning eftersom jag knappt kan ta mig fram.
Men nu är det semester så det känns sååå bra!! :)
Ja verkligen! Jasså? Aldrig hört eller sett någonstans. Dessutom aldrig hört någon som haft så (mer än när jag googlade). Både jag, min syster och en vän hade typ 22 cm i vecka 24. Men denna grav hade jag mycket högre.
Min mage är ganska stor redan.. men går ju in i vecka 26 på måndag, så det är ju inte så himla konstigt.
Låter inte kul med glukosbelastning. Hur går der med sammandragningarna? Tror du dem påverkat tappen?
Jag drömmer ofta numera att bebis föds. Är rädd att han kommer tidigt. Vet verkligen inte varför. Föder gärna i vecka 37 typ dock! Med sonen gick jag över 18 dagar. Inte så kul!