erijon skrev 2017-07-12 18:34:07 följande:
Behöver fortfarande inte järntabletter, värdet är jättebra. Blodsocker jättebra. +8kg totalt. Känns kan jag säga.. vägde 51 precis innan /när jag blev gravid. Nu 59kg. Får jag välja så går jag Max upp 3kg till. Vill verkligen inte passera 65kg och jag vill inte bli så stor :( men det är ju svårt att påverka.
Jag skulle dock kunna skippa mycket onyttigt, men jag KAN inte. Har inte psyke för det. Speciellt inte just nu.
SFmått 27 ca, säkert strax över.
Enligt kurvan har magen "planat av" men inte bebis, iochmed att jag gjorde TUL igår.
BM sa att den andra barnmorskan aom mätte innan kan ha mätt lite annorlunda, eller så växte magen mer innan än nu. Men vi vet ju att bebis är alldeles perfekt :)
Hon kände att bebis låg med huvud långt ner i bäcken, precis vad dem sa på UL igår. Och det stämmer in på hur det sparkar. Inte ändrats på många dagar.. så han verkar hittat en mysig position. Minns ej när dem brukar fixera sig, men han var inte fixerad nu ialalfall. Det skulle väl mest vara lite väl tidigt OM han var det redan.
Vilken vecka är du i nu?
Jag var hos bm förra veckan- uruselt järnvärde som fortsätter sjunka men ännu inget farligt lågt. Ska ta det varannan vecka nu!
När jag var hos bm var jag i vecka 30+1 (idag 31+1). SF har planat rejält för mig - 28cm och hoppat ner från över normal till under normal. Dock ligger bebis med huvudet långt ner så troligen det. Får se vad det visar näst!
Jag tror att bebis senaste dagarna har fixerat sig. Min foglossning försvann nästan över en natt för några dagar sedan. Sååå skönt!! Från att inte kunna gå eller röra mig på flera månader kunde jag ta en promenad utan att det gjorde så ont att jag ville gråta. Den känslan!!! :)
Åh så mysigt med ul o nya bilder. Jag är också så nyfiken:).