• DuVetHon_

Köpa ny eller begagnad vagn?

Många funderingar nu...

Hur gjorde/ska ni göra? Köper ni ny vagn från butik eller köper ni begagnad?

Jag är inne på en Trille Viper 4s och den är inte så dyr ny från butik (4200kr) och begagnad 1 år gammal kostar den runt 1200kr...så det skiljer ju ändå 3000kr för en knappt använd vagn.

Men inget är bestämt så det kan ju bli en vagn med nypris på det dubbla också...

Känns som så otroligt mycket pengar samtidigt som en vagn ska klara av så otroligt mycket saker under en lång period. Har flera väninnor som köpt ny från butik som ångrar sig nu att dom la så mycket pengar på en enda sak. Hittar man en fräsch, hel och ren vagn begagnad så hade dom köpt det istället säger dem. 

Det är svårt, man vill ju köpa massa nytt såhär till första barnet :P 

• Svar på tråden Köpa ny eller begagnad vagn?
  • Aileen Allannah

Jag skulle inte säga knappt använd om en ett år gammal vagn, snarare tvärtom. Första året använder man ju vagnen som mest, i och med att barnet inte kan gå än. Men det beror ju också på om man mest åkt bil eller om man tagit sig kollektivt.

Jag har köpt nya vagnar till mina barn, första vagnen. Jag vill väldigt ogärna ha andra människors parfymerade tvättmedel och sköljmedel eller katthår nära mina bebisars ansikten. Senare, när det är dags för sittvagn har jag inte varit lika noga.

• Dixie

Jag hade nog funderat på en beg - i alla fall liggvagn, det är så kort period man använder liggdelen.

• ebe91

Jag har köpt sprillans nya vagnar och en begad - man kan ju faktiskt hitta fina hela och relativt nya vagnar begade. Men sen är jag inte livrädd för ex katthår eller liknande... Första vagnen jag köpte var ny, men med första barnet skulle allt vara så nytt och exklusivt. Nu med andra är jag inte lika brydd, så länge det är helt och rent typ.

• Jemp

Begagnad. Kikade på trille men blev en tako (mest pga att den personen svarade först på blocket). Liggdel i nyskick, oanvänd sittdel för 2000. Miljövänligt också.

• Anonym (C)

Jag köpte flera begagnade och ett par nya. Rätt överskattat med ny vagn om man inte vet exakt vad man vill ha. Begagnade vagnar kan man sälja när man tröttnar på dem utan att förlora några pengar.

• Linnis92

Köpte en begagnad, liggdelen var aldrig använd och sittdelen endast i 3 månader. Fick den för 3.000 istället för 9.000. Känns så överreklamerat att köpa ny när de finns så många fina begagnade. Och som någon annan sa, miljövänligare :)

• bluebird6

Köpte en ny till sonen för svärmor betalade. (Vi kikade begagnat)

Slutade med att sonen bara skrek i vagnen ändå så bar honom i sjal överallt första året. Och när han väl började gå så ville han inte åka vagn. :)

• Guggies

En variant - för de som inte gillar andras tvättmedel och katthår - är att köpa en begagnad vagn och en ny liggdel.

Vi valde att köpa en begagnad vagn av en familj vi känner.

• Guggies
    bluebird6 skrev 2017-01-02 18:17:11 följande:

Köpte en ny till sonen för svärmor betalade. (Vi kikade begagnat)

Slutade med att sonen bara skrek i vagnen ändå så bar honom i sjal överallt första året. Och när han väl började gå så ville han inte åka vagn. :)

Vår låg heller nästan aldrig i vagnen. Det var först när hon kunde sitta som vagn funkade.

Fast hon är fem nu och hade helst åkt vagn fortfarande...
  • DuVetHon_

Ja alltså att köpa en begagnad vagn är ju inte samma sak som att köpa en vagn full i katthår och sköljmedeln i min värld.

Såklart jag tittar på skicket innan jag köper en begagnad precis som jag jämför olika vagnar om jag köper en ny.

Svar på tråden Köpa ny eller begagnad vagn?