• Gameofthrones123

BF 1-15 Juli

Hej tjejer, tänkte att de som vill vara med i en lite mindre grupp kunde haka på här :)

• Svar på tråden BF 1-15 Juli
  • Sosozo
    narie24 skrev 2017-03-20 19:58:03 följande:

Vi kommer inte att ha ett rum till bebisen så länge vi bor kvar i vår lägenhet. Insåg nu att jag kanske behöver fixa en byrå eller liknande för kläder ;). Känns så långt fram än, kanske börjar förbereda mer när det närmar sig.

Det är ju kul att boa in sig.

Jag har sett att det finns fina byrås med skötbord högst up, som man kan fälla ut liksom. Verkar smidigt och fint!
  • narie24
    Sosozo skrev 2017-03-20 20:02:41 följande:

Jag har sett att det finns fina byrås med skötbord högst up, som man kan fälla ut liksom. Verkar smidigt och fint!

Ja, de är fina. Köpte liknande på blocket med andra. Men slutade med att vi oftast bytte i badrummet el på en handduk på sängen/golvet.

Vårt badrum är såå litet så har ingen aning om hur vi ska få plats med blöjor och allt!

Känner att vi måste flytta. Men då får vi lämna Hägersten och flytta en bra bit härifrån....
  • Sosozo
    narie24 skrev 2017-03-20 20:06:26 följande:

Ja, de är fina. Köpte liknande på blocket med andra. Men slutade med att vi oftast bytte i badrummet el på en handduk på sängen/golvet.

Vårt badrum är såå litet så har ingen aning om hur vi ska få plats med blöjor och allt!

Känner att vi måste flytta. Men då får vi lämna Hägersten och flytta en bra bit härifrån....

Ja.. svårt. Snackade idag med äldsta sonens pedagog om att han vill ha avskedsfika om 2 v när vi flyttar. Huuu vad nervös jag är för nästa skola. Oh lord, låt honom gilla den..

Har ni en trea eller fyra?
  • Brennda

Längesen jag tittade in här, hsr en del att läsa ikapp. Någon som varit på första bm besöket där de lyssnar på hjärtljud, mäter magen osv? Jag var där igår och bm tyckte jag hade gått upp lite för mycket i vikt. Hon sa att den sammanlagda viktuppgången bör ligga på ca 8kg vid graviditetens slut. Ni som varit gravida tidigare hur mycket gick ni upp? Hittills har jag gått upp ca 15kg o jag är bara i v.25...

• Sosozo
    Brennda skrev 2017-03-21 17:04:10 följande:

Längesen jag tittade in här, hsr en del att läsa ikapp. Någon som varit på första bm besöket där de lyssnar på hjärtljud, mäter magen osv? Jag var där igår och bm tyckte jag hade gått upp lite för mycket i vikt. Hon sa att den sammanlagda viktuppgången bör ligga på ca 8kg vid graviditetens slut. Ni som varit gravida tidigare hur mycket gick ni upp? Hittills har jag gått upp ca 15kg o jag är bara i v.25...

Jag har varit där. Vägde mig och hade gått upp 8,5 kg i v 25. Men vad menar du, 8 kg vid graviditetens slut? Är det en specialare?
  • sobrio88

Jag gick upp 26 kg förra gången, men hade havandeskapsförgiftning så jag antar att det drog iväg när jag fick den. Kommer inte ihåg om jag ens vägde mig mellan inskrivning och förlossning...

Jag är överviktig pga att jag haft svårt att gå ner de där kilona som jag la på mig sist så BM sa att jag helst bara ska gå upp 6 kg som graviditeten egentligen väger den här gången men det normala ligger på ca 12 kg även om det är väldigt olika.

Så jag vet inte var din BM fick 8 kg från? Eller är du också överviktig så du inte bör gå upp för mycket?
  • FrökenMp

Oj, jag har gått upp 7,5 kg hittills (vecka 26 imorgon) och min bm sa att det var normalt. Alla går upp olika sa hon. Allt mellan 6 kg till 30 kg. Konstigt att din bm sa sådär...

Jag fick lyssna på hjärtljud och mäta magen förra veckan. Så himla kul!! Livmodern var 26 cm lång i vecka 24+0. Känns så himla stort!
  • GrönaDruvan

Hm...nu har jag gått upp 3 kg på 2 veckor, alltså 1,5 kg varje vecka. Ska det fortsätta såhär så lär jag rulla fram!!! Haha

• GrönaDruvan
    GrönaDruvan skrev 2017-03-22 19:45:32 följande:

Hm...nu har jag gått upp 3 kg på 2 veckor, alltså 1,5 kg varje vecka. Ska det fortsätta såhär så lär jag rulla fram!!! Haha

Totalt 9 kg då och är i vecka 25. Har nu samma vikt som jag hade som mest med mina andra barn....(annan startvikt dock)
  • Treansresa

Jag har gått upp olika beroende på vilken våg. Men enligt bms våg har jag gått upp 1 kilo sedan v7. Dock hade ja gått upp 10 kilo fort innan jag blev gravid så är nog en del som blivit omvandlat.

Ska bli intressant att få veta SF mått om 2 veckor då magen känns enorm

Svar på tråden BF 1-15 Juli