BF 1-15 Juli
Hej tjejer, tänkte att de som vill vara med i en lite mindre grupp kunde haka på här :)
Hej tjejer, tänkte att de som vill vara med i en lite mindre grupp kunde haka på här :)
Efter att du skrivit så bestämde jag mig för att också beställa grejer från Jollyroom. Jag började lägga beställningen i onsdags kväll, däribland Jollyrooms bedside crib för 1000kr, men jag blev så trött att jag bestämde mig för att gå och lägga mig och fortsätta dagen efter istället.
Sen när jag återkom till sidan på torsdag så kostade den 1999:-! Men de hade fortfarande samma bedside crib på rea om den köptes tillsammans med skötbord. Då kostade Jollyroom bedside crib + JLY dream skötbord typ 1800:- med moms m.m. inräknat. Mao blev det billigare för mig att köpa till skötbordet än om jag bara köpt spjälsängen... lite konstigt kan jag tycka.
Det är ingen i Linköpingstrakten som vill köpa ett helt nytt skötbord för 700kr? ;) 200kr billigare än om det köps separat på JR. Jag hade egentligen bestämt mig för att inte ha skötbord, tycker att det räcker med skötmadrass...
Gör någon vecka sen så hade jag liksom ont längst nere i magen, alltså riktigt långt ner. Kom och gick under en kväll, ibland blev magen hård, ibland inte.
Ringde förlossningen, skulle ta alvedon och vila, som jag alltid annars gör ändå. Men slutade inte riktigt så åkte och kollade men allt var bra och inget visade något på ctg.
Igår hade jag under hela dagen detta onda. Några stycken på morgonen och sen några utspridda över hela dagen. Mer mot kvällen natten. Men oroar inte mig. Nu när jag vaknar känner jag det igen och känns öm nät jag trycker på den delen av magen?
Någon Som upplevt något liknande? Är det bebisen? Förvärkar? Mer vanligt med andra barnet, kände inget sånt här alls med dottern.
Gör någon vecka sen så hade jag liksom ont längst nere i magen, alltså riktigt långt ner. Kom och gick under en kväll, ibland blev magen hård, ibland inte.
Ringde förlossningen, skulle ta alvedon och vila, som jag alltid annars gör ändå. Men slutade inte riktigt så åkte och kollade men allt var bra och inget visade något på ctg.
Igår hade jag under hela dagen detta onda. Några stycken på morgonen och sen några utspridda över hela dagen. Mer mot kvällen natten. Men oroar inte mig. Nu när jag vaknar känner jag det igen och känns öm nät jag trycker på den delen av magen?
Någon Som upplevt något liknande? Är det bebisen? Förvärkar? Mer vanligt med andra barnet, kände inget sånt här alls med dottern.
Idag hade vi barnkalas för dottern.
Vet inte om jag överansträngde mig, visst mina fogar var typ av mot kvällen kändes det som men tog det lugnt. Hade vanliga sammandragningar nån gång. Senare på kvällen, när jag hade vilat mycket och bara satt och tog det lugnt så fick jag ont i ryggen, så som jag mindes att värkarna i början kändes när förlossningen drog igång med dottern. Gick över. Vaknade nu inatt ca 2-2.30 av att jag fick samma ont i ryggen, ändrade ställningar men det onda bara kommer och går, ibland ihållande länge och ibland kortare. Tog två alvedon för ca....30-40 min sen men det slutar inte. Men magen verkar inte bli hård. Skit störigt! Får väl ringa förlossningen... eller är tydliga förvärkar vanligt som omföderska?
Fattar ingenting.
Idag hade vi barnkalas för dottern.
Vet inte om jag överansträngde mig, visst mina fogar var typ av mot kvällen kändes det som men tog det lugnt. Hade vanliga sammandragningar nån gång. Senare på kvällen, när jag hade vilat mycket och bara satt och tog det lugnt så fick jag ont i ryggen, så som jag mindes att värkarna i början kändes när förlossningen drog igång med dottern. Gick över. Vaknade nu inatt ca 2-2.30 av att jag fick samma ont i ryggen, ändrade ställningar men det onda bara kommer och går, ibland ihållande länge och ibland kortare. Tog två alvedon för ca....30-40 min sen men det slutar inte. Men magen verkar inte bli hård. Skit störigt! Får väl ringa förlossningen... eller är tydliga förvärkar vanligt som omföderska?
Fattar ingenting.
Hej ja jag ringde förlossning, hon tyckte det lät som "bara" fogarna och eftersom magen inte blir hård är det ingen fara. Men skit vad ont det gör. Men ansträngde mig väl mer än annars igår på kalaset så det slog bakut totalt med fogarna. Usch. Fortfarande väldigt ont.
Wow, nu finns det en tråd gör dem med BF i januari 2018
tänk vad långt vi kommit ändå!
Hur känns det, så här sista delen av graviditeten? Hur mår ni?
Wow, nu finns det en tråd gör dem med BF i januari 2018 tänk vad långt vi kommit ändå!
Wow, nu finns det en tråd gör dem med BF i januari 2018 tänk vad långt vi kommit ändå!
Har mina problem med uvi men fogarna är bättre än förra graviditeten även om jag känner av dom om jag inte tänker mig för. Tyvärr börjar mitt blodtryck stiga (140/90) och jag hade havandeskapsförgiftning förra graviditeten och nu är det mycket tidigare än förra gången. Jag hoppas bara att det är blodtrycket så det inte blir något mer..
Hur mår du själv? :)