När få räkning?
Jag hade kontakt med en advokat för flera månader sedan .Han hjälpte mig med en sak,det var inte nåt väldigt stort,men ändå.Har inte hört från honom på länge.Borde han inte skickat mig räkningen?Tar det lång tid?
Jag hade kontakt med en advokat för flera månader sedan .Han hjälpte mig med en sak,det var inte nåt väldigt stort,men ändå.Har inte hört från honom på länge.Borde han inte skickat mig räkningen?Tar det lång tid?
Hör av dig och fråga efter den så slipper du obehagliga överraskningar långt senare.
Fast det är ju inte min fel att jag inte fått nån räkning.Vad kan hända?Kan det ta flera månader innan man fått nåt?
Ett företag har tre år på sig att kräva in konsumentfordringar. Har de inte begärt betalt av dig på tre år blir det preskriberat.
Anledningen till att jag tycker att du ska kontakta dem är för att vara säker på att du till exempel har lämnat rätt kontaktuppgifter. Så att det inte visar sig att de har skickat en faktura, som du bara inte tagit emot, och som sedan börjar följas av massa extra avgifter och inkassokrav.
Nån som har varit med om liknande?
Fast det är ju inte min fel att jag inte fått nån räkning.Vad kan hända?Kan det ta flera månader innan man fått nåt?
Ska man vara krass... Du är medveten om att ni har gjort ett avtal (tjänst mot betalning) och då är du skyldig att uppfylla din del av avtalet oavsett om du har fått fakturan eller inte.
Ja, det är ditt ansvar...
Så om advokaten gör "fel" så är det okej för dig att skita i att betala?
Ja, det är ditt ansvar...
Så om advokaten gör "fel" så är det okej för dig att skita i att betala?
Hade jag varit advokaten och inte skickat nåt,hade du sagt att det är hans fel .Han måste sköta sitt jobb.
Var vänlig att sluta lägga ord i min mun!
Det jag har sagt, är att det är ditt ansvar att betala DIN skuld! Advokaten har inget skyldighet att överhuvudtaget skicka en faktura! Du är medveten om att du har ett betalningsansvar och det är din skyldighet att betala din skuld.
Hur ska jag betala då?Vilket ocr-nummer?Är inte synsk .
Hur ska jag betala då?Vilket ocr-nummer?Är inte synsk .
Genom att kontakta advokatbyrån och be om betalningsuppgifter.
Annars är ju risken att det skickas till KFM
Kanske har advokaten har glömt
Kanske har de haft mycket att göra och fakturerar under januari
Kanske hålls ärendet fortfarande öppet och slutfakturerars senare
Kanske är faktura skickad men kommit bort