• eg90

    Munkpeppar

    Hej!

    Någon här som äter munkpeppar? Vad är era erfarenheter av det?

    Jag började ta munkpeppar på cd1 och nu cd14 har jag äl. Har annars äl från cd 18-25 och varierande längd på min cykel. Kanske den blir mer normal nu.

    Men denna äl gör mkt ondare än vanligt, antar det beror på munkpepparn.

  • Svar på tråden Munkpeppar
  • meijram
    royce skrev 2017-04-28 12:53:39 följande:
    Okej, tack :) fast jag tog aldrig igår, utan nu gör jag uppehåll. Har analyserat sönder mina tempkurvor och tror att jag ändå hade ÄL på cd17. Men får se vad tempen säger de nästkommande dagarna!
    Lycka till nu! Själv fick jag mensen idag, 14 dagar efter ÄL. Trist att inte vara gravid denna gång heller, men är ändå glad att jag inte fått så hemska pms symptom som de tre senaste cyklerna. Så något gott har kommit av att jag börjat med munkpeppar!
  • Isvattenis
    meijram skrev 2017-04-27 21:20:57 följande:
    Kul att du uppskattade den!
    Mycket. Lyssnade på båd avsnitten med henne :)
    Dag 50 idag och fortfarande ingen mens, suck ! Gyn nästa vecka så nu hoppas jag typ att den dröjer tills dess så jag kan göra undersökningen.
  • royce
    meijram skrev 2017-04-28 18:24:04 följande:
    Lycka till nu! Själv fick jag mensen idag, 14 dagar efter ÄL. Trist att inte vara gravid denna gång heller, men är ändå glad att jag inte fått så hemska pms symptom som de tre senaste cyklerna. Så något gott har kommit av att jag börjat med munkpeppar!
    Ja men vad härligt, alltid något! :) FF satte idag ut min ÄL på cd17 (26/4), så jag väntar på BIM den 6 maj (cd27). Även om jag inte blivit gravid denna gång så hoppas jag mp hjälpt till med att förlänga den tiden, 10 dagar är lite kort.
  • Isvattenis
    royce skrev 2017-04-29 10:17:27 följande:
    Ja men vad härligt, alltid något! :) FF satte idag ut min ÄL på cd17 (26/4), så jag väntar på BIM den 6 maj (cd27). Även om jag inte blivit gravid denna gång så hoppas jag mp hjälpt till med att förlänga den tiden, 10 dagar är lite kort.
    Okej spännande :) håller tummarna för dig
  • Isvattenis

    Blod på pappret idag. Dag 51
    Lär avboka gyn undersökningen i veckan om jag blöder. Kanske skjuta upp den 2-3 v så kan jag kolla hur de ser ut med ÄL.
    Beställde hem en ny burk mp idag. Kör en månad till.
    Denna månad slutade jag på dag 20 för jag trodde att ÄL va på g, sen hade jag tydligen ÄL dag 39 så.
    Denna månad ska jag vara super noga med mp samma tid varje morgon plus alltid kolla flytningarna. Känner hopp :)
    Kommer även äta mp under äggvite dagarna o kanske några dagar till.
    Hur går de för er andra?

  • meijram
    Isvattenis skrev 2017-05-01 20:03:33 följande:

    Blod på pappret idag. Dag 51
    Lär avboka gyn undersökningen i veckan om jag blöder. Kanske skjuta upp den 2-3 v så kan jag kolla hur de ser ut med ÄL.
    Beställde hem en ny burk mp idag. Kör en månad till.
    Denna månad slutade jag på dag 20 för jag trodde att ÄL va på g, sen hade jag tydligen ÄL dag 39 så.
    Denna månad ska jag vara super noga med mp samma tid varje morgon plus alltid kolla flytningarna. Känner hopp :)
    Kommer även äta mp under äggvite dagarna o kanske några dagar till.
    Hur går de för er andra?


    Bra att det händer något, och att du känner hopp!

    Jag har mens nu, och det är nog sista mensdagen idag. Jag blöder mindre nu, och färre dagar än tidigare, så det är ju också positivt. Och jag har inte svällt upp så mycket runt magen och rygg som jag brukar kunna göra vid mens. Faktiskt inte svullen alls!

    Jag tänkte fortsätta ett tag till med munkpeppar. Jag är jätteglad för att jag slipper de värsta PMS-symptomen. Och dessutom mycket bättre ÄL-flytningar än tidigare, och i fler dagar. Senast hade jag det i sju dagar! Och så tycker jag att temperaturkurvan ser mer stabil ut än tidigare. Den börjar följa ett tydligt och återkommande mönster nu. Däremot blir jag ju inte gravid, men det kan ju bero på annat också. Jag har inte orkat ta tag i att få gynekologtid. Kanske gör det till nästa cykel istället.

    Jag tar MP varje morgon innan frukost.
  • royce

     


    Isvattenis skrev 2017-05-01 20:03:33 följande:

    Blod på pappret idag. Dag 51
    Lär avboka gyn undersökningen i veckan om jag blöder. Kanske skjuta upp den 2-3 v så kan jag kolla hur de ser ut med ÄL.
    Beställde hem en ny burk mp idag. Kör en månad till.
    Denna månad slutade jag på dag 20 för jag trodde att ÄL va på g, sen hade jag tydligen ÄL dag 39 så.
    Denna månad ska jag vara super noga med mp samma tid varje morgon plus alltid kolla flytningarna. Känner hopp :)
    Kommer även äta mp under äggvite dagarna o kanske några dagar till.
    Hur går de för er andra?


    Hur går det för dig nu? Kom mensen igång?
    Jag är på ÄL+8 BIM-2 idag, mina spottings brukar komma igång idag eller imorgon, än har de hållit sig borta så håller tummarna!


    meijram skrev 2017-05-03 17:07:38 följande:
    Bra att det händer något, och att du känner hopp!

    Jag har mens nu, och det är nog sista mensdagen idag. Jag blöder mindre nu, och färre dagar än tidigare, så det är ju också positivt. Och jag har inte svällt upp så mycket runt magen och rygg som jag brukar kunna göra vid mens. Faktiskt inte svullen alls!

    Jag tänkte fortsätta ett tag till med munkpeppar. Jag är jätteglad för att jag slipper de värsta PMS-symptomen. Och dessutom mycket bättre ÄL-flytningar än tidigare, och i fler dagar. Senast hade jag det i sju dagar! Och så tycker jag att temperaturkurvan ser mer stabil ut än tidigare. Den börjar följa ett tydligt och återkommande mönster nu. Däremot blir jag ju inte gravid, men det kan ju bero på annat också. Jag har inte orkat ta tag i att få gynekologtid. Kanske gör det till nästa cykel istället.

    Jag tar MP varje morgon innan frukost.

    Skönt att mensen blir kortare blir iaf, om den nu måste envisas med att komma..! Jag har inte heller PMS (som jag alltid brukar ha!) och har BIM om bara 2 dagar. Har möjligen känns av lite kramp igår kväll och lite idag, men jag kan lika gärna inbillat mig eller så är det något annat som känns av. Så det är inte så att jag störs av det direkt :D Mina ÄL-flytningar har också blivit rikligare och hållit i sig många fler dagar. ska ta ett testa-tidigt test imorgon.

  • meijram
    royce skrev 2017-05-04 22:34:11 följande:

     


    Hur går det för dig nu? Kom mensen igång?
    Jag är på ÄL+8 BIM-2 idag, mina spottings brukar komma igång idag eller imorgon, än har de hållit sig borta så håller tummarna!


    meijram skrev 2017-05-03 17:07:38 följande:
    Bra att det händer något, och att du känner hopp!

    Jag har mens nu, och det är nog sista mensdagen idag. Jag blöder mindre nu, och färre dagar än tidigare, så det är ju också positivt. Och jag har inte svällt upp så mycket runt magen och rygg som jag brukar kunna göra vid mens. Faktiskt inte svullen alls!

    Jag tänkte fortsätta ett tag till med munkpeppar. Jag är jätteglad för att jag slipper de värsta PMS-symptomen. Och dessutom mycket bättre ÄL-flytningar än tidigare, och i fler dagar. Senast hade jag det i sju dagar! Och så tycker jag att temperaturkurvan ser mer stabil ut än tidigare. Den börjar följa ett tydligt och återkommande mönster nu. Däremot blir jag ju inte gravid, men det kan ju bero på annat också. Jag har inte orkat ta tag i att få gynekologtid. Kanske gör det till nästa cykel istället.

    Jag tar MP varje morgon innan frukost.

    Skönt att mensen blir kortare blir iaf, om den nu måste envisas med att komma..! Jag har inte heller PMS (som jag alltid brukar ha!) och har BIM om bara 2 dagar. Har möjligen känns av lite kramp igår kväll och lite idag, men jag kan lika gärna inbillat mig eller så är det något annat som känns av. Så det är inte så att jag störs av det direkt :D Mina ÄL-flytningar har också blivit rikligare och hållit i sig många fler dagar. ska ta ett testa-tidigt test imorgon.


    Hur gick det med testet?
  • Isvattenis
    royce skrev 2017-05-04 22:34:11 följande:

     


    Hur går det för dig nu? Kom mensen igång?
    Jag är på ÄL+8 BIM-2 idag, mina spottings brukar komma igång idag eller imorgon, än har de hållit sig borta så håller tummarna!


    meijram skrev 2017-05-03 17:07:38 följande:Bra att det händer något, och att du känner hopp!

    Jag har mens nu, och det är nog sista mensdagen idag. Jag blöder mindre nu, och färre dagar än tidigare, så det är ju också positivt. Och jag har inte svällt upp så mycket runt magen och rygg som jag brukar kunna göra vid mens. Faktiskt inte svullen alls!

    Jag tänkte fortsätta ett tag till med munkpeppar. Jag är jätteglad för att jag slipper de värsta PMS-symptomen. Och dessutom mycket bättre ÄL-flytningar än tidigare, och i fler dagar. Senast hade jag det i sju dagar! Och så tycker jag att temperaturkurvan ser mer stabil ut än tidigare. Den börjar följa ett tydligt och återkommande mönster nu. Däremot blir jag ju inte gravid, men det kan ju bero på annat också. Jag har inte orkat ta tag i att få gynekologtid. Kanske gör det till nästa cykel istället.

    Jag tar MP varje morgon innan frukost.

    Skönt att mensen blir kortare blir iaf, om den nu måste envisas med att komma..! Jag har inte heller PMS (som jag alltid brukar ha!) och har BIM om bara 2 dagar. Har möjligen känns av lite kramp igår kväll och lite idag, men jag kan lika gärna inbillat mig eller så är det något annat som känns av. Så det är inte så att jag störs av det direkt :D Mina ÄL-flytningar har också blivit rikligare och hållit i sig många fler dagar. ska ta ett testa-tidigt test imorgon.


    Mensen kom på dag 51 alltså 17 dagar försent. Så jag fick avboka gyn undersökningen. Nu har mensen slutat idag så räknar med ÄL 2-3 veckor.
  • royce
    meijram skrev 2017-05-05 14:04:00 följande:
    Hur gick det med testet?
    Tog ett testa tidigt men det var negativt. Tar ett nytt imorn om inte mensen kommer igång under natten. Inga spottings än så länge, men det känns som mensvärk i kroppen så jag har inte jättehöga förväntningar...
Svar på tråden Munkpeppar