• ekonomimamman

Babybag på BB

Hej alla blivande föräldrar! Vilka av er har fått en Babybag på förlossningen och vart födde ni? Verkar vara stor skillnad vart man föder i Sverige och om man får.. Det verkar iaf vara den mest välfyllda och praktiska av alla "gratis" paket som man kan få som blivande förälder :) 

• Svar på tråden Babybag på BB
  • micjos

Har fått med alla mina tre barn, Eskilstuna och Nyköping har jag fött, men tror jag fick den när BVC kom hem och vägde o mätte med sista.

• Trippelmamma76

I Göteborg fick de inte lämna ut dessa "reklampåsar" i den offentliga vården men vi fick genom privat mvc och BVC istället (samma påse)

• Ca_rr_o87

Fött på östa sjukhuset i Göteborg 2 gånger och har båda gångerna fått en. På förlossningen när man är på väg till BB

• Carambolan

Fått med alla mina tre i Stockholm, senaste för tre år sedan. Välfyllt och praktiskt vete attans däremot? Tycker mest att det varit halvdana reklamprylar. Typ några blöjor, en miniflaska av nån salva eller olja, en handfull amningskupor och nån plastig leksak. Trettioelva reklambroschyrer på det. Inget jag hade saknat om jag blev utan :)

• Hojjan

Födde på Östra i februari 2016, fick ingenting alls. De hade 2 blöjor (för barnet) på rummet (på förlossningen, på BB fanns inte ens det) inget annat. Använde våra saker hemifrån, hade med oss allt. Däremot på Drottning Silvias (blev inlagda ett par veckor senare) fanns allt man behövde och lite till, de hade till och med touch-blöjor!

• LillaJag06

Fick 2 stycken i Kalmar 2014.
    Mest reklam men i den ena fick jag en mössa från Åhléns, ett litet kit från Pampers i en neccäser med amninkskupor och krämer.
    Napp, strumpor och några blöjor. Tror jag fick våtservetter med. I den andra från libero var det något liknande. Tyckte det var roligt att få lite gratis :)

• elyse

Inget här i Uppsala. Men man fick ju ta för sig av blöjor från både Pampers och Libero medan man var kvar på BB.

• Hallonsoda2016

Födde på SÖS för 5 1/2 vecka sedan och vi fick en babybag med minipkt med libero touch, lite småflaskor av schampoo och babyolja, våtservetter, prov på purelan och ngt annat märke, amningskupor, Netflix gratis i tre månader. Sen givetvis reklam men även bra broschyrer om amning och ngn folder om att bli förälder osv :)

• ekonomimamman
    Trippelmamma76 skrev 2017-01-03 20:15:44 följande:

I Göteborg fick de inte lämna ut dessa "reklampåsar" i den offentliga vården men vi fick genom privat mvc och BVC istället (samma påse)

Vart har du gått i Gbg? Vi funderar på att flytta hem igen (bor i Umeå sen ett par år) men har ingen koll på MVC/BVC annat än vilka som är bra här uppe :)

Tack ni andra för svar! Konstigt att det är så olika! 
  • Trippelmamma76

Har gått på olika, bla barnmorskegruppen. Beror ju lite på var man bor också och om man gärna vill att det ligger nära hemmet eller om det inte är så viktigt.

• BuoBä

Jag födde på Östra i Gbg i våras och vi fick ingen box eller väska eller nåt där, men däremot fanns det blöjor i en låda, det stod såna miniflaskor med baby wash och barnolja från Libero i ett hörn och en pytteliten mössa från Libero.

• mammasusan

I Falun får man ingen babybag, men man får blöjor så länge man är kvar.

A 27/6-06, V 26/4-09, G 26/10-14, BF:19/6-17. Totalt 24mf
  • Jaghartvåbarn

Fått 2012 och 2014 i Kalmar. Men 2014 tackade vi nej. Grejerna vi fick 2012 var mest skräp vi inte ville ha och det såg rätt lika ut i 2014-kassen.

• syntharen

Födde i Lund i höstas och låg på BB (inte patienthotellet alltså) och jag fick inget, däremot fanns det Libero som jag kunde ta under dom 4 dygnen jag var inlagd och en hög åkte med i väskan hem

2010 födde jag i Malmö och fick två påsar från Libero och pampers. Andra tider antar jag.

Svar på tråden Babybag på BB