• Höstaster

Fullkomligt skräckslagen inför rutin-UL

Sitter i väntrummet för Rutin-UL och mår illa av skräck. Tredje barnet och det bara mal i mitt huvud att varför skulle just jag ha turen att få tre friska barn? Är i vecka 18+4 och har inte känt några fosterrörelser och känner mig livrädd för att bebisen ska vara död. Allt såg jättefint ut på KUB för sex veckor sedan men oron släpper inte. Vill inte ens gå in!

• Svar på tråden Fullkomligt skräckslagen inför rutin-UL
  • Linneisen

Jag är också helt extremt orolig! Dock är det fyra veckor (lite mindre) kvar tills RUL för mig, men denna väntan är såå olidlig! Känner heller inget, har ingen mage, mår som vanligt. Har du mått såhär innan också?

• LillaJag06

Det är normalt att vara rädd. De flesta känner nog någon form av oro. Det kommer säkert gå bra Ts.

Lycka till!

• Höstaster
    LillaJag06 skrev 2017-01-03 15:26:19 följande:

Det är normalt att vara rädd. De flesta känner nog någon form av oro. Det kommer säkert gå bra Ts.

Lycka till!

Tack snälla! Ja, barnmorskan verkade rätt van vid oroliga mödrar... Kan inte minnas att jag var så här rädd med de andra två även om jag var orolig. Allt såg jättefint ut, så skönt!!!
  • Höstaster
    Linneisen skrev 2017-01-03 14:25:08 följande:

Jag är också helt extremt orolig! Dock är det fyra veckor (lite mindre) kvar tills RUL för mig, men denna väntan är såå olidlig! Känner heller inget, har ingen mage, mår som vanligt. Har du mått såhär innan också?

Jag har mått väldigt illa, men bättre de senaste veckorna och då nojar jag för det. Allt såg jättefint ut idag och jag håller tummarna för att det gör det för dug också. Trots allt så går det ju jättebra med de allra allra flesta graviditeter. Och det finns ju de som inte märker att de är gravida förrän typ vecka 20 så det är nog inte så ovanligt att inte ha några symtom. Lätt för mig att säga nu, men försök njut av att du mår bra.
  • Jill 79

Skönt! Har känt lite så varje gång. Men visst blir det värre och värre. Det känns som man kommer närmre och närmre statistiskt att få ett barn med problem för varje gång. Men nu kan du andas ut. Grattis!

• Jill 79

Skönt! Har känt lite så varje gång. Men visst blir det värre och värre. Det känns som man kommer närmre och närmre statistiskt att få ett barn med problem för varje gång. Men nu kan du andas ut. Grattis!

• Linneisen
    Höstaster skrev 2017-01-03 15:38:17 följande:
    Jag har mått väldigt illa, men bättre de senaste veckorna och då nojar jag för det. Allt såg jättefint ut idag och jag håller tummarna för att det gör det för dug också. Trots allt så går det ju jättebra med de allra allra flesta graviditeter. Och det finns ju de som inte märker att de är gravida förrän typ vecka 20 så det är nog inte så ovanligt att inte ha några symtom. Lätt för mig att säga nu, men försök njut av att du mår bra.
    Jag har knappt mått illa heller. Det enda jag hade var stor trötthet och ömma bröst, men de symptomen försvann i vecka 8...
    Jag njuter inte ett dugg av att må bra, det var jobbigt där i början att inte orka resa sig ur soffan i princip, men jag mådde mycket bättre psykiskt då. Så det blir bara till att bita ihop och vänta dessa lååånga veckor... men grattis att det var bra på RUL för dig!! :D
Svar på tråden Fullkomligt skräckslagen inför rutin-UL