• Milla8101

IVF Januari 2017

Hej

Är det någon mer som drar igång med Ivf nu i Januari, själv så börjar vi med medicinering imorgon. Tänkte vi kunde följas åt på vägen kanske.

Naturligtvis så åkte jag även på en rejäl förkylning nu på nyår lagom till start :(

Jag är 36 år och min sambo är 38 år, vi har en pojk på 5 år, som kom till på vanligt vis.

Även då var det svårt att bli gravid. Så nu tog vi tag i det, jag hade väldigt lågt Amh värde 0,3 låg det på. 4-5 folliklar på varje sida men ganska små. Ena äggledaren var typ sluten så på den siden var det kört för äggen att ta sig igenom. Inte konstigt att det har tagit tid, nu i efterhand så har vi undrat varför vi inte tog tag i det tidigare.

Men nu är vi igång, vi håller alla tummar vi kan för att det ska gå vägen, har ju inte så många försök tyvärr :(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-08 20:15
    Vi som är med i denna tråd!

Camilla (jag) 36 år, korta protokollet, 4 jan, äggplock v. 2-3, ivf 1
    Ammela 31år, långa protokollet, 17 jan , äggplock v 7, ivf 1
    Anna 30 år, långa protokollet , 25 okt , äggplock v 5, ivf 1
    Sofia 27 år, korta protokollet, 14 jan, äggplock v 4, ivf 1

Jag fyller på eftersom.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-10 17:43
    Sara 25 år, korta protokollet, ca 25 jan, äggplock ? Ivf 1
    Candra 26 år, korta protokollet, ca 11/1
    Jenny 35 år, korta protokollet, 20/1 ivf 2 (syskonförsök)
    Emma 38 år, långa protokollet, 11/1 äggplock v. 4, ivf 1
    Sandra 27 år, x protokollet, äggplock v? , ivf 1
    Karin 35 år, korta protokollet, 4/1 ivf 1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-13 06:45
    Sandra 31 år, långa protokollet, äggplock ? Ivf 1
    AnnZoo 81, långa protokollet, äggplock v.3 ivf 1
    Ivfbullen 30 år korta protokollet, sprutstart 11/1, ivf 2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-15 17:21
    Sandra 25 år, korta protokollet, sprutstart 12/1, ca äggplock v 4,

• Svar på tråden IVF Januari 2017
  • Suss11
    Karins08 skrev 2017-01-13 16:54:38 följande:

Ja, det kändes trist Men vad gör man? Läkarna verkar ju mer tålmodiga än man själv är, själv tycker jag varje vecka känns lång när man bara vill få ett plus högre dos behöver jag isf från början (fick en låg dos nu, för ironiskt nog var de rädda för överstimulering först :) )

Jag fick känna ifall jag tyckte det var värt att plocka ut 4 eller 5 ägg nu, eftersom jag hade potential för mycket bättre. Det var iaf det antalet ägg som var stora idag.. men hade hoppats på typ 12 jag med, känns ju som chanserna borde öka. Även om de sa kvantitet före kvalitet Har ni lyckats få blastocyster?

Och jag är 35, så känner väl den biologiska klockan iaf.. har inga barn sen innan.. hur gammal är du och har ni barn sen innan?

Vilket svårt beslut att ta! Förstår dig verkligen:(

Vi har aldrig fått några befruktade ägg, efter 2 ivf-försök konstaterade de att det var "fel" på spermierna. Efter det har vi lyckats få ett barn med donerade spermier genom insemination så detta är ett syskonförsök. Det har varit en lång resa hit men värt det så klart så ge inte upp!
  • Sandrahedin

Jag tog min andra spruta gonal-f nu ikväll. Någon annan här som får ont i magen efteråt? Sedan undrar jag om jag har fått rätt nålar till. Tycker dom är väldigt stora (jämfört med dom som dom visade på sjukhuset) står 0,33x12mm på dom.

• Emsoff
    Karins08 skrev 2017-01-13 16:57:13 följande:
    Ja, fy. Jag beklagar verkligen

Och kanske tur i oturen att missfallen inte beror på något specifikt, fast det iofs inte är kul att plötsligt bli ett så extremt fall rent statistiskt.

Men jag håller tummar och tår för er!
    Tack <3
  • Emsoff
    Sandrahedin skrev 2017-01-13 23:25:45 följande:

Jag tog min andra spruta gonal-f nu ikväll. Någon annan här som får ont i magen efteråt? Sedan undrar jag om jag har fått rätt nålar till. Tycker dom är väldigt stora (jämfört med dom som dom visade på sjukhuset) står 0,33x12mm på dom.

Ont i magen hur? Jag har fått lite magkatarrsliknande smärtor... vet inte om det beror på Gonal-F dock.
  • Sandrahedin
    Milla8101 skrev 2017-01-12 19:45:21 följande:

Vilka har jag missat att skriva in??

Kan ni skriva en gång till här, så slipper jag scrolla tillbaka.

Du har missat att skriva in mig :) Sandra 25 år korta protokollet sprut start 12/1 äggplock ca v 4
  • Sandrahedin
    Emsoff skrev 2017-01-13 23:32:22 följande:

Ont i magen hur? Jag har fått lite magkatarrsliknande smärtor... vet inte om det beror på Gonal-F dock.

Ja men det är nog rätt beskrivning på det. Vet inte om det beror på sprutorna, man är ju stressad och uppspelt nu så kan ju vara det också.. tänkte om det kanske var vanligt att man fick så..?
  • Emsoff
    Sandrahedin skrev 2017-01-13 23:38:27 följande:
    Ja men det är nog rätt beskrivning på det. Vet inte om det beror på sprutorna, man är ju stressad och uppspelt nu så kan ju vara det också.. tänkte om det kanske var vanligt att man fick så..?
    Prova om det går över med Gaviscon.
  • AnnZoo81

God morgon tjejer.

Igår hade 8-9 blåsor som hade växt tills sig allt ifrån 12-20 mm sedan i tisdags. Så nu gäller det. :)

Ska genomgå äggplock på måndag 8.00 på SU.

Spännande...

• ammela
    AnnZoo81 skrev 2017-01-14 08:21:35 följande:

God morgon tjejer.

Igår hade 8-9 blåsor som hade växt tills sig allt ifrån 12-20 mm sedan i tisdags. Så nu gäller det. :)

Ska genomgå äggplock på måndag 8.00 på SU.

Spännande...

Spännande. Du får berätta sen hur allt gick :)
  • Milla8101
    Sandrahedin skrev 2017-01-13 23:25:45 följande:

Jag har samma nålar, 0.33* 12, tycker du att Dom nålarna känns när du sticker dig kan det bero på att du träffar något, ta ut o testa igen.

Orgalutranens nål är lite tjockare.
Svar på tråden IVF Januari 2017