• Milla8101

IVF Januari 2017

Hej

Är det någon mer som drar igång med Ivf nu i Januari, själv så börjar vi med medicinering imorgon. Tänkte vi kunde följas åt på vägen kanske.

Naturligtvis så åkte jag även på en rejäl förkylning nu på nyår lagom till start :(

Jag är 36 år och min sambo är 38 år, vi har en pojk på 5 år, som kom till på vanligt vis.

Även då var det svårt att bli gravid. Så nu tog vi tag i det, jag hade väldigt lågt Amh värde 0,3 låg det på. 4-5 folliklar på varje sida men ganska små. Ena äggledaren var typ sluten så på den siden var det kört för äggen att ta sig igenom. Inte konstigt att det har tagit tid, nu i efterhand så har vi undrat varför vi inte tog tag i det tidigare.

Men nu är vi igång, vi håller alla tummar vi kan för att det ska gå vägen, har ju inte så många försök tyvärr :(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-08 20:15
    Vi som är med i denna tråd!

Camilla (jag) 36 år, korta protokollet, 4 jan, äggplock v. 2-3, ivf 1
    Ammela 31år, långa protokollet, 17 jan , äggplock v 7, ivf 1
    Anna 30 år, långa protokollet , 25 okt , äggplock v 5, ivf 1
    Sofia 27 år, korta protokollet, 14 jan, äggplock v 4, ivf 1

Jag fyller på eftersom.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-10 17:43
    Sara 25 år, korta protokollet, ca 25 jan, äggplock ? Ivf 1
    Candra 26 år, korta protokollet, ca 11/1
    Jenny 35 år, korta protokollet, 20/1 ivf 2 (syskonförsök)
    Emma 38 år, långa protokollet, 11/1 äggplock v. 4, ivf 1
    Sandra 27 år, x protokollet, äggplock v? , ivf 1
    Karin 35 år, korta protokollet, 4/1 ivf 1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-13 06:45
    Sandra 31 år, långa protokollet, äggplock ? Ivf 1
    AnnZoo 81, långa protokollet, äggplock v.3 ivf 1
    Ivfbullen 30 år korta protokollet, sprutstart 11/1, ivf 2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-15 17:21
    Sandra 25 år, korta protokollet, sprutstart 12/1, ca äggplock v 4,

• Svar på tråden IVF Januari 2017
  • Xantan85
    Rebecco13 skrev 2017-01-27 12:36:16 följande:

Grattis!! Gjorde mitt äggplock imorse. 11 ägg fick vi också :) om man har mer än 5 befruktade ägg väntar dem gärna med insättning till dag 5 då dem kan se hur dem "växer" och få fram guldägget :) Så det är ju jätte positivt! Grattis ännu en gång.

Ååå grattis till dina ägg!!!

Tack så hemskt mycket för ditt svar, nu känns det mycket bättre!!!
  • ammela
    FiaW skrev 2017-01-27 09:56:09 följande:
    Okej, jag har Synarela. Skönt att höra att man kan slippa biverkningarna :)
    Jag har tagit min första dos nu i morse.
    När började du med nedregleringen?
    Jag är på dag 11 :)
  • Emsoff
    Xantan85 skrev 2017-01-27 14:27:00 följande:
    Ja jag blev lite nervös igen! Jag ska ta vaginaltabletterna med östrogen sedan ska jag ta antibiotika för endometriosen, och en tablett som ska motverka eventuell överstimulering och en spruta om dagen som är blodförtunnande mot eventuella blodproppar!
    Ah! Hoppas att du slipper överstimulering. Det verkar väldigt jobbigt! Lycka till på tisdag!

Min smärta igår morse var tydligen en äggblåsa som sprack. Gjorde galet ont. Var nästan på väg att ringa 112, haha! Men det gick över på en kvart typ. Sen hade jag lite mindre ont hela dagen och var nojjig. Vid insättning såg han vätska. Och då berättade jag om min smärta. Vad bra att du berättade för doktorn om det (han tyckte väl att jag skulle sagt det direkt). Men då sa han att vätskan kom från blåsan som spruckit. Idag har jag knappt ont alls. Fryser som fan bara. 37,8 i kroppstemperatur, men läste att progesteronet kan göra att man får högre kroppstemp.
  • ammela
    Emsoff skrev 2017-01-27 15:46:19 följande:
    Ah! Hoppas att du slipper överstimulering. Det verkar väldigt jobbigt! Lycka till på tisdag!

Min smärta igår morse var tydligen en äggblåsa som sprack. Gjorde galet ont. Var nästan på väg att ringa 112, haha! Men det gick över på en kvart typ. Sen hade jag lite mindre ont hela dagen och var nojjig. Vid insättning såg han vätska. Och då berättade jag om min smärta. Vad bra att du berättade för doktorn om det (han tyckte väl att jag skulle sagt det direkt). Men då sa han att vätskan kom från blåsan som spruckit. Idag har jag knappt ont alls. Fryser som fan bara. 37,8 i kroppstemperatur, men läste att progesteronet kan göra att man får högre kroppstemp.
    Aj, låter inte skönt. Kunde dom svara på varför den sprack? Eller är det bara sånt som händer ibland?
  • Emsoff
    ammela skrev 2017-01-27 15:57:41 följande:
    Aj, låter inte skönt. Kunde dom svara på varför den sprack? Eller är det bara sånt som händer ibland?
    Nje uppfattade det som att det inte var några konstigheter. Om det är vanligt vet jag inte. Vi pratade inte så mycket om det. Han pratar inte i onödan upplever jag det som ;)

De tömmer blåsorna på vätska vid ägguttag. Sen fylls de igen. Vet inte varför. Om det kanske är en liten släng av överstimulering? Nu gissar jag alltså bara.
  • Karins08
    Emsoff skrev 2017-01-27 15:46:19 följande:

Hehe jag hade 13 äggblåsor som sprack! Trodde allvarligt att jag skulle dö!

När jag kom tillbaka för återinförande kunde jag knappt gå och hade så sabla sabla ont hemskt var det!
  • Karins08
    Emsoff skrev 2017-01-27 16:16:33 följande:

Nje uppfattade det som att det inte var några konstigheter. Om det är vanligt vet jag inte. Vi pratade inte så mycket om det. Han pratar inte i onödan upplever jag det som ;)

De tömmer blåsorna på vätska vid ägguttag. Sen fylls de igen. Vet inte varför. Om det kanske är en liten släng av överstimulering? Nu gissar jag alltså bara.

Fast de tömmer inte de som inte är mogna tror jag. Jag hade ju 13 äggblåsor som inte vuxit till sig och ägglossningssprutan gjorde att de också sprack trots att de var omogna.
  • Emsoff
    Karins08 skrev 2017-01-27 16:30:13 följande:
    Fast de tömmer inte de som inte är mogna tror jag. Jag hade ju 13 äggblåsor som inte vuxit till sig och ägglossningssprutan gjorde att de också sprack trots att de var omogna.
    Aha! Då kanske det var så bara. Och att det gjorde galet ont för att jag var öm från början eller nått. Jag får inte ont av ägglossning i vanliga fall. Det enda jag vet att detta gjorde galet ont. Men gick över snabbt. Sen såg han vätska på vul-bilden. Och sa att det nog var en äggblåsa som spruckit efter att jag berättat att jag haft ont. Spelar egentligen ingen roll vad det var, men det var skönt att det inte var en släng av överstimulering som han verkade tro först.
  • Villbligravidpcos

Mens idag, så börjar med gonal f ikväll! Nervöst! Någon som vet hur ofta/när och om blodprov görs? Har för mig att min doktor på infomötet pratat om att jag ska lämna blodprov någon gång, men minns inte när i processen? Ska dit på onsdag för ultraljud, men tänkte om någon av er vet? :)

• Karins08
    Villbligravidpcos skrev 2017-01-27 17:03:06 följande:

Mens idag, så börjar med gonal f ikväll! Nervöst! Någon som vet hur ofta/när och om blodprov görs? Har för mig att min doktor på infomötet pratat om att jag ska lämna blodprov någon gång, men minns inte när i processen? Ska dit på onsdag för ultraljud, men tänkte om någon av er vet? :)

Jag fick lämna efter mitt första VUL!
Svar på tråden IVF Januari 2017