Varför svarar dem inte??
Men det är väl klart man sällan svarar random killar på fb och insta, särkilt som de verkar obildade och skriver "dem" istället för "de".
Men det är väl klart man sällan svarar random killar på fb och insta, särkilt som de verkar obildade och skriver "dem" istället för "de".
Skulle kunna tänka mig att gå med i en dejtingsajt men problemet är att jag som är 18 år så håller jag mig till 17-19 åriga tjejer, och på dejtingsidor kan man bara ställa in ålder 18-25 och de flesta är då runt 23 års åldern, därför undviker jag det.
Sen är det kanske bara bland min vänskapskrets men om man får ett meddelande från någon, trots en främmande som ser ut att vara i samma ålder, så svarar man, kanske inte vill ha någon kontakt med personen och skriver då det. Är det så att tjejer är så rädda att möta fel sorts människor??
Fattar nu varför det finns så många singlar i Sverige och att de som är par nästan alltid känt varandra ett tag
Tjejer vågar inte svara på nätet och svenska killar har det inte i sig att bara gå fram till en främmande tjej. Sverige är som gjort för dem som vill vara singlar eller dejta sin bästa vän
Just det att det inte finns någon i skolan, går i en liten gymnasieskola (200 elever) och fritidsintressen är sånt som oftast bara blir själv eller med kompisar. Jag jobbar på ett gym och ser vissa tjejer där, men då blir det att gå fram till en främmande, men det är så att jag har sökt ganska länge nu och har nu på sista tiden börjat skriva till tjejer, istället för att vänta på att dem kommer in genom "dörren" till mig
Sorry för felstavningen, jag kan gärna gå med en dejtingsajt, om dem ändrar så att jag kan välja bara 18 och 19 åringar, jag är inte intresserad av någon över 20, men ändå så måste man välja 18-25 och tyvärr så är det för många över 20 och för få under 20
Nej men ändå ja. Jag kan bara inte finna det creepy att få ett meddelande på Facebook av en främling. Eller jo, om det är en äldre person för då skulle jag inte våga svara. Men av någon i samma ålder, visst så kan hela Facebook sidan vara falsk, men jag menar, hur ofta händer det!?! Sen att det kan vara tidskrävande om de tjejer jag skriver till redan får många meddelanden av andra killar, men kan inte se svårigheten med att skriva, inte intresserad. Visst ett taskigt svar, men hellre det än inget svar alls
Så, det är creepy att få ett meddelande på Facebook där personen fysiskt inte kan få tag på dig, men det är helt lugnt att en främmande kille kommer fram till dig på stan där man aldrig vet vad han tänker göra. Där är du både psykiskt och fysiskt utsatt men på Facebook går det att blocka snubben. Det går inte ihop för mig, visst kanske lite mer intressant om någon kommer fram till mig, men i dagens samhälle så kan det vara försök till stöld, sexuellt pådrag och mer. På Facebook går det ju ändå att skydda sig mer
Kanske svårt att förstå för att alla tycker inte alls det är creepy.
Ingen jag känner i åldern mellan 13-40 tycker det är creepy och vissa av oss får text på facebook/skype minst varje vecka från okända och har inga problem alls med att svara oavsett vilken de som skriver till oss är.