Fattar nu varför det finns så många singlar i Sverige och att de som är par nästan alltid känt varandra ett tag
Tjejer vågar inte svara på nätet och svenska killar har det inte i sig att bara gå fram till en främmande tjej. Sverige är som gjort för dem som vill vara singlar eller dejta sin bästa vän
Guldlåck skrev 2017-01-03 17:05:33 följande:
Det är konstigt att börja fråga folk du inte känner vad de har för sig. Det gör man med såna man känner. Träffar du aldrig tjejer utanför nätet? Det är mycket lättare att läsa av folk signaler och upptäcka ett intresse när man ses.
Jag försöker träffa folk utanför nätet, jag är ofta på klubbar och vidare men tjejer jag träffar där känns aldrig som att jag vill ha ett förhållande med. Sen som både jag och varenda kille jag känner så är det med något, ursäkta, "svenne" problem. Man kan stå och ge blickar och le till en tjej, men att gå fram till någon är otroligt ovanligt enligt mig och alla bekanta att göra. Det ligger inte i en att göra så
Guldlåck skrev 2017-01-03 17:16:33 följande:
Nu är jag 38 år och kanske helt stenålder, men folk träffar väl varandra genom vänner, på krogen, på fester, i skolan/på jobbet mm fortfarande? Så som det har gått till sedan hedenhös. Träffar inte ni ungdomar varandra längre?
Det handlar inte om att inte våga svara om en kille jag inte känner frågar via Facebook vad jag gör. Det handlar om att jag tycker att det ska folk jag inte känner skita i, oavsett kön. Varför ska en främmande karl snoka i vad jag gör?
Såhär, dagens ungdomar, visst träffar man folk på krog, bar och klubb och i skolan och vidare. Men om man inte imtresserar sig i en skolkamrat så är det mycket mer player beteende. Jag har aldrig haft svårt att träffa tjejer på det sättet. Dock så har jag haft turen att tjejer vill träffa mig, men när jag är ute på en klubb eller liknande, så har det aldrig blivit något förhållande när man träffat en tjej. Dagens ungdom skulle jag säga (nog lite fler killar än tjejer) vi går ut för att ha kul och eventuellt få ett ligg. Ytterst sällan av vad jag märkt att det blir någonting mer.