Inlägg från: IngenSomGillarMig |Visa alla inlägg
  • IngenSomGillarMig

Varför svarar dem inte??

Hej!

Har under senaste halvåret sökt efter en tjej (jag är 18 år), men när jag skriver till en tjej så får jag inget svar, vad gör jag för fel?!!?

Jag frågar oftast bara vad dem ska göra i veckan, eller gjort i vecka eller liknande, bara för att öppna en konversation. Jag har läst på nätet och liknande där det står att man ska skriva lagom långt, men enligt mig och alla jag känner och alla jag frågat så är det bättre med kort så att det blir snabba svar och en enkel konversation. Men har någon ett knep på hur man får tjejerna att svara??!

Jag skriver via instagram eller Facebook och där går det ju att se när någon öppnat meddelandet, men ingen verkar öppna det, är det så att man måste följa personen för att det ska gå att skicka?? Eller är det då att ingen, INGEN, vill öppna meddelandet?!?!!

Hjälp mig!! Hur ska jag göra??!!?

• Svar på tråden Varför svarar dem inte??
  • IngenSomGillarMig
    Anonym (Tess) skrev 2017-01-03 16:40:45 följande:

Känner du tjejerna du skriver till?

Nej, oftast gemensamma vänner och ibland helt på måfå.

Men ska man tvingas att söka upp folks mobilnummer bara för att garantera att dem fått meddelandet?!!?
  • IngenSomGillarMig
    Anonym (Tess) skrev 2017-01-03 16:40:45 följande:

Känner du tjejerna du skriver till?

Nej, oftast gemensamma vänner och ibland helt på måfå.

Men ska man tvingas att söka upp folks mobilnummer bara för att garantera att dem fått meddelandet?!!?
    Anonym (Pella) skrev 2017-01-03 16:44:56 följande:

Men det är väl klart man sällan svarar random killar på fb och insta, särkilt som de verkar obildade och skriver "dem" istället för "de".

Det blev slarvigt nu men jag är alltid noga att få grammatiken rätt och vidare. Jag kan förstå att alla kanske inte vill svara främmande killar på sociala medier men vad är annars alternativet??! Något jag aldrig skulle göra, men att hitta folks nummer och adress är inte så svårt som folk verkar tro
  • IngenSomGillarMig
    Ldbfl1047 skrev 2017-01-03 16:50:31 följande:

Alltså, att få random meddelanden av någon man inte känner på insta eller FB känns ju rätt creepy. Och det här du har läst om att skicka meddelanden, gäller inte det för dejtingsajter? Känns som du är på fel forum liksom. Gå med i en datongsite istället. Där tycker ingen att det är konstigt att du skickar meddelanden. Tycker att korta meddelanden är bra, men försök få dem personliga, typ "hörde att du spelar tennis, ska vi gå en match?" eller nåt sånt :)

Skulle kunna tänka mig att gå med i en dejtingsajt men problemet är att jag som är 18 år så håller jag mig till 17-19 åriga tjejer, och på dejtingsidor kan man bara ställa in ålder 18-25 och de flesta är då runt 23 års åldern, därför undviker jag det.

Sen är det kanske bara bland min vänskapskrets men om man får ett meddelande från någon, trots en främmande som ser ut att vara i samma ålder, så svarar man, kanske inte vill ha någon kontakt med personen och skriver då det. Är det så att tjejer är så rädda att möta fel sorts människor??
  • IngenSomGillarMig

Fattar nu varför det finns så många singlar i Sverige och att de som är par nästan alltid känt varandra ett tag

Tjejer vågar inte svara på nätet och svenska killar har det inte i sig att bara gå fram till en främmande tjej. Sverige är som gjort för dem som vill vara singlar eller dejta sin bästa vän

• IngenSomGillarMig

Fattar nu varför det finns så många singlar i Sverige och att de som är par nästan alltid känt varandra ett tag

Tjejer vågar inte svara på nätet och svenska killar har det inte i sig att bara gå fram till en främmande tjej. Sverige är som gjort för dem som vill vara singlar eller dejta sin bästa vän

Guldlåck skrev 2017-01-03 17:05:33 följande:

Det är konstigt att börja fråga folk du inte känner vad de har för sig. Det gör man med såna man känner. Träffar du aldrig tjejer utanför nätet? Det är mycket lättare att läsa av folk signaler och upptäcka ett intresse när man ses.

Jag försöker träffa folk utanför nätet, jag är ofta på klubbar och vidare men tjejer jag träffar där känns aldrig som att jag vill ha ett förhållande med. Sen som både jag och varenda kille jag känner så är det med något, ursäkta, "svenne" problem. Man kan stå och ge blickar och le till en tjej, men att gå fram till någon är otroligt ovanligt enligt mig och alla bekanta att göra. Det ligger inte i en att göra så
  • IngenSomGillarMig

Guldlåck skrev 2017-01-03 17:05:33 följande:

Det är konstigt att börja fråga folk du inte känner vad de har för sig. Det gör man med såna man känner. Träffar du aldrig tjejer utanför nätet? Det är mycket lättare att läsa av folk signaler och upptäcka ett intresse när man ses.

Jag försöker träffa folk utanför nätet, jag är ofta på klubbar och vidare men tjejer jag träffar där känns aldrig som att jag vill ha ett förhållande med. Sen som både jag och varenda kille jag känner så är det med något, ursäkta, "svenne" problem. Man kan stå och ge blickar och le till en tjej, men att gå fram till någon är otroligt ovanligt enligt mig och alla bekanta att göra. Det ligger inte i en att göra så
    Guldlåck skrev 2017-01-03 17:16:33 följande:

Nu är jag 38 år och kanske helt stenålder, men folk träffar väl varandra genom vänner, på krogen, på fester, i skolan/på jobbet mm fortfarande? Så som det har gått till sedan hedenhös. Träffar inte ni ungdomar varandra längre?

Det handlar inte om att inte våga svara om en kille jag inte känner frågar via Facebook vad jag gör. Det handlar om att jag tycker att det ska folk jag inte känner skita i, oavsett kön. Varför ska en främmande karl snoka i vad jag gör?

Såhär, dagens ungdomar, visst träffar man folk på krog, bar och klubb och i skolan och vidare. Men om man inte imtresserar sig i en skolkamrat så är det mycket mer player beteende. Jag har aldrig haft svårt att träffa tjejer på det sättet. Dock så har jag haft turen att tjejer vill träffa mig, men när jag är ute på en klubb eller liknande, så har det aldrig blivit något förhållande när man träffat en tjej. Dagens ungdom skulle jag säga (nog lite fler killar än tjejer) vi går ut för att ha kul och eventuellt få ett ligg. Ytterst sällan av vad jag märkt att det blir någonting mer.
  • IngenSomGillarMig
    Anonym (Pella) skrev 2017-01-03 17:07:58 följande:

Men varför måste du gå fram till en främmande tjej? De flesta träffar sin partner i skolan, på jobbet, gemensamt fritidsintresse, gemensamma bekanta eller via dejtingsiter på nätet, INTE genom att skicka random creepy meddelanden som tjejerna inte svarar på eftersom de vet att vettiga killar inte gör så?

Just det att det inte finns någon i skolan, går i en liten gymnasieskola (200 elever) och fritidsintressen är sånt som oftast bara blir själv eller med kompisar. Jag jobbar på ett gym och ser vissa tjejer där, men då blir det att gå fram till en främmande, men det är så att jag har sökt ganska länge nu och har nu på sista tiden börjat skriva till tjejer, istället för att vänta på att dem kommer in genom "dörren" till mig
  • IngenSomGillarMig
    flygrl skrev 2017-01-03 17:45:14 följande:

Kan nog stämma det e va du kallar "svenne" problem det med svårt ta kontakt ute. Svenskar e blyga av sig helt klart. :) Jag e tjej & andra generations invandrare & har erfarenheten svenska ( = etniskt svenska) killar inte riktigt vågar och dessutom fegar ur även när man fått kontakt. Vet inte om det kanske blir så pga jag e "blatte" och det gör killar osäkra. :/

Våga lite mera så ökar chansen iaf om det e mig man vill ha kontakt med. Sen kan jag också bli blyg mot killar/män så jag vet det inte e så enkelt alla gånger. ;)

Skriva till random tjejer på Facebook tror jag e bortkastad tid. Jag svarar visserligen så länge attityden känns vettig MEN förklarar jag inte e intresserad för blir bara konstigt med alla "gör du då?" mess man får. Den typen meddelanden från främmande känns bara obekväma. Det e sånt man frågar kompisar möjligen. ;)

Men en idé på Facebook kan va engagera dig i nån aktiv grupp kring nåt intressant och så kanske sakta lära känna nån tjej som också skriver där. Men ge det tid & va uppriktigt intresserad av gruppens ämne annars failar det big time. :)

Skulle kunna funka på mig för det blir lite som lära känna nån via ett irl sammanhang. Men allt det här kräver känsla och det e inte lätt nej. Men man kan nog träna upp förmågan vet du.

Det du säger om etniska killar är att vi är blyga, vi anser det att det kan bli obehagligt för en tjej att någon random snubbe kommer fram till en, med tanke på att sexuella trakasserier och att män kan tafsa på en random tjej.

Att killar blir blyga för dig är detsamma. Svenska killar har nog alltid, iaf idag, känt att det är lättare för både dem och tjejen att man skriver till varandra. Killen slipper blir nervös att göra/säga något fel och killen tror att tjejen inte känner att killen bara vill dig något sexuellt. Det blir en helt bakvänd psykologi där.

Sen det med om en tjej tagit kontakt med mig och jag inte känt mig intresserad så är jag en av dem som ganska snabbt bara är ärlig och säger att jag inte har något intresse för ett förhållande, men ny vänskap tackar jag för.

Sen är det så att jag aldrig skulle söka upp någons nummer för att få tag i en person. Dock så har jag alltid Älskar datorer och teknik och vet inte om man ska se det som något bra eller dåligt, men att hitta folk eller saker på nätet, no problems for me
  • IngenSomGillarMig
    Anonym (Pella) skrev 2017-01-03 18:24:21 följande:

DE kommer, inte dem!!! Om du ska skriva, lär dig rätt!

Men använd någon dejtingsite! Att få meddelanden från okända på fb och insta är creepy, hur många ska behöva säga det innan du fattar?

Sorry för felstavningen, jag kan gärna gå med en dejtingsajt, om dem ändrar så att jag kan välja bara 18 och 19 åringar, jag är inte intresserad av någon över 20, men ändå så måste man välja 18-25 och tyvärr så är det för många över 20 och för få under 20
  • IngenSomGillarMig
    Anonym (Pella) skrev 2017-01-03 18:35:47 följande:

DE ändrar, inte dem...

Så pga dejtingsajternas regler är du tvingad att bete dig creepy? Du verkar lite oflexibel.

Nej men ändå ja. Jag kan bara inte finna det creepy att få ett meddelande på Facebook av en främling. Eller jo, om det är en äldre person för då skulle jag inte våga svara. Men av någon i samma ålder, visst så kan hela Facebook sidan vara falsk, men jag menar, hur ofta händer det!?! Sen att det kan vara tidskrävande om de tjejer jag skriver till redan får många meddelanden av andra killar, men kan inte se svårigheten med att skriva, inte intresserad. Visst ett taskigt svar, men hellre det än inget svar alls
  • IngenSomGillarMig
    Anonym (Pella) skrev 2017-01-03 19:05:20 följande:

Men om nu flera tjejer här har sagt att det är creepy, är det så svårt att fatta? Meddelanden från killar man känner är en sak, men meddelanden från någon man inte känner besvaras sällan, acceptera det.

Så, det är creepy att få ett meddelande på Facebook där personen fysiskt inte kan få tag på dig, men det är helt lugnt att en främmande kille kommer fram till dig på stan där man aldrig vet vad han tänker göra. Där är du både psykiskt och fysiskt utsatt men på Facebook går det att blocka snubben. Det går inte ihop för mig, visst kanske lite mer intressant om någon kommer fram till mig, men i dagens samhälle så kan det vara försök till stöld, sexuellt pådrag och mer. På Facebook går det ju ändå att skydda sig mer
  • IngenSomGillarMig
    Oljud skrev 2017-01-04 11:43:08 följande:

Du tycker seriöst inte det är creepy när 18 åringar stöter på 13åringar? Överkåta 18 åringa VUXNA män som sitter och förjöljer 13 åriga BARN på fb och detta är fullt normalt beteende enligt dig? WOW realy, om du och dina vänner tycker det får ni stå för det, för jag kan GARATERA att dom fletsa inte håller med er

Jag tror nog inte att det var det som menades, att stöta på en stor åldersskillnad är creepy, men här menas nog att någon stöter på en tjej/kille I SAMMA/LIKNANDE ålder på fb och att det inte är borde vara creepy.

Jag håller helt med att om en 18 åring stöter på en 13 åring men det är inte fallet nu
Svar på tråden Varför svarar dem inte??